Body Protector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jotalovers

Body Protector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:00

Hay,
Ik moet van mijn moeder voor de veiligheid met een Body Protector rijden; ze is nogal bezorgd. Maar het lijkt dat mijn instructeur liever heeft dat ik daar niet mee rij omdat je jouw buikspieren daar niet mee kan gebruiken of het is niet zo goed te zien ofzo; dat zegt hij niet met zoveel woorden maar daar komt het op neer. Nu is er zo'n nieuwe Body Protector uit met een Airbagsysteem, nu is mijn vraag wie zo'n body protector heeft en ofdat dat zwaar is en ofdat je beter kan zien dat je je buikspieren gebruikt of dat het makkelijker is om je buikspieren te gebruiken ofzo.. xD

Groetjes,
Jotalovers

Tivara

Re: Body Protector

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:01

Ik rijd met springen en buitenrijden met een gewone body protector, en heb absoluut geen last van dat ding Lachen Dus met die buikspieren enzo, ik weet het niet hoor..

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:04

Bij ons op de manege hebben ze ook van die airbags, lijkt me stuk fijner zitten dan zo'n hard en stijf ding ( zo zie ik het). zo'n airbag ziet er gwn uit als een soort bodywarmertje en kun je ook nog navullen

saaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:07

Met zo'n harde Bodyprotector lijkt het net of ik dan juist mn buikspieren gebruik..

Jotalovers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:09

Prada_07 schreef:
Bij ons op de manege hebben ze ook van die airbags, lijkt me stuk fijner zitten dan zo'n hard en stijf ding ( zo zie ik het). zo'n airbag ziet er gwn uit als een soort bodywarmertje en kun je ook nog navullen

Vriendin van me heeft ook zo'n systeem, op een cross was zij gevallen en heel dat ding "sprong eruit" zeg maar, dus ik denk wel dat het goed is... M'n ouders zullen mss wel zo'n ding kopen, maar die andere, die normale is nog niet te klein ofzo dusja...

Jotalovers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:09

saaan schreef:
Met zo'n harde Bodyprotector lijkt het net of ik dan juist mn buikspieren gebruik..

Nja.. Maar ook zo als je af je paard moet stappen is het verschrikkelijk irritant vind ik, ik blijf telkens haperen en makkelijk is dat niet...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:13

Als je body goed past en mooi aansluit, zou je daar geen last van moeten hebben...
Ik heb een vrij korte rug en best veel boezem en heb er dus eentje gekocht die helemaal aangemeten was. Deze zit echt lekker en hindert me helemaal niet.

LEANA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:20

Ik ken een aantal mensen die bp hebben, die hebben er geen last van tijdens het rijden of iets dergelijks. De bp moet idd wel juist aansluiten, niet te groot zijn

xx

Cishashka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:27

Ik heb die van USG, ik rij er niet zo vaak mee eigenlijk, maar ik vind het wel noodzakelijk om zo'n ding te hebben Ja, eerst zit het best wel beroerd, maar na 5 min. zit het al beter Knipoog

DiamondsTex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 17:08

als instructeur moet je je leerlingen juist in bescherming nemen dus ik vind het een beetje raar dat ze dit zegt.
het is inderdaad een beetje lastig met opstappen en ik heb vaak dat de achterkant tegen mn zadel komt. maar ik denk dat je er gewoon aan moet wennen. dat met de buikspieren aanspannen is onzin, tuurlijk kan dat dan nog wel. ik zou er gewoon mee gaan rijden, comfortabel is anders maar tis ook niet comfortabel om in een rolstoel te zitten lijkt mij....

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 18:04

ik zal met airbag doen zit feiner en anders doe je het allen met springen en buitenritten
dat van de buikspieren lukt me raar als je rijdt heb ik nog nooit gezien dat ze daar naar kijken en ze kijken meer naar je rug maar mestal mag je juist een body protector