E rijbewijs halen regio Castricum?..trailer/veewagen kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katjaaaa

E rijbewijs halen regio Castricum?..trailer/veewagen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:25

beste allemaal

wat vinden julllie? kan je beter een Brijbewijs veewagen kopen of een trailer?

het zit zo.....Een vriendinvan mij wilt heel graag endurance wedstrijden rijden volgend jaar of dit jaar met har paard......Ze heeft een auto:citroen berlingo. kleur blauw Haha! Die kan denk ik niet een 1.5 trailer trekken of 2paards? dus dan zal ze of haar auto in moet ruilen voor een betere Haha! of ze moet een veewagen kopen?huidige auto wordt haast niet gebruikt.want haar man heeft ook een auto...dezelfdemerk Haha!

wat vinden jullie? hebben jullie tips?wat is het makkelijkst/handigst/goedkoopst Haha! ??

en waar kan je in regio Castricum rijbewijs E halen voor een leuk bedrag??
alvast bedankt!!

katja

ikke

Re: E rijbewijs halen regio Castricum?..trailer/veewagen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:16

katjaaaa schreef:
beste allemaal

wat vinden julllie? kan je beter een Brijbewijs veewagen kopen of een trailer?

wat vinden jullie? hebben jullie tips?wat is het makkelijkst/handigst/goedkoopst Haha! ??

katja

Ga dan in vredesnaam voor je E-rijbewijs en een trailer; voorop gesteld dat je een degelijke trekauto hebt. Die veewagens op B-rijbewijs bakjes zijn duur, hebben te weinig laadvermogen, kosten klauwen met geld zowel in aanschaf als bezit. Veelal zijn ze zo rot als een mispel en als ze dat niet zijn, betaal je de hoofdprijs, vaak zelfs beide.

Overweeg je C-rijbewijs te halen. Dat is nauwelijks duurder dan E en biedt je de mogelijkheid om een echte vrachtwagen te kopen. Ik heb er al 15 jaar eentje en hem nu vervangen door een iedentieke wagen. 2200kg laadvermogen, twee-paards en 5600kg toegestaan gewicht. Deze is oud genoeg (1979), maar als ie dat niet was, was de wegenbelasting nog maar 65 euro per drie maanden; kom daar maar eens om bij zo'n B-rijbewijs barreltje...............

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:58

nee, met een blauwe berlingo zou ik ook absoluut geen trailer durven trekken, ik zou alleen een rode nemen... Clown

even zonder gekheid, ik ga mee met advies van Ikke en zou E gaan halen ipb B rijbewijs veewagentje.

katjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:06

bedankt voor jullie reakties.....Haha!) ...keuze wordt toch een trailer.,...vriendin wilt haar auto toch inruilen....maarja waar moet je dan naar kijken? ik neem aan dat de dealers wel weten of een auto een 1,5 of 2 paards kan trekken....Haha!)

katjaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 16:06

oja en ze gaat ook haar erijbewijs halen Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:31

katjaaaa schreef:
bedankt voor jullie reakties.....Haha!) ...keuze wordt toch een trailer.,...vriendin wilt haar auto toch inruilen....maarja waar moet je dan naar kijken? ik neem aan dat de dealers wel weten of een auto een 1,5 of 2 paards kan trekken....Haha!)

Trekgewicht 1500kg, vertikale kogeldruk 75kg, mtorvermogen 100pk (74kW), koppel 250Nm. Dit zijn absolute minimum waardes, minder is voor wanna-bees.