Ik heb nu een redelijk nieuw verzorgpaardje, waar ik ook mee naar buiten wil. Ik ben al een aantal keer even naar de overkant gegaan ( een lang groen stuk) en daar even rond gelopen Het paardje is op dat moment verkeers mak, en ze schrikt nergens van. Ze is alleen wel heel onrustig, en ze moet de hele tijd hinniken naar het paard bij haar op stal. Ze kan ook niet noormaal stil staan.
Ik heb laatst ook even een klein buitenritje gemaakt. Mijn vriedin op haar paard ging voor, en haar zus hield mijn paard vast ( ik zat erop). IN het begin was ze gewoon rustig, alleen na een tijdje werd ze steeds drukker. Toen we bij een drukke supermarkt kwamen flipe ze een beetje. En na die supermarkt vond ze ineens alles eng. Thuis aangekomen is ze plots weer helemaal ontspannen, ewn kan ik haar gewoon los afzadelen enzo.
Nu is mijn vraag hoe krijg ik dit paard ook helemaal ontspannen op buitenrit? Ze heeft verlatings angst, dat heeft ze ook als ik 4 meter van haar erf af ben
Aan grondwerk doen we al, maar als je nog goede oefeningen heb hoor ik het graag.Ps de Pony waar ze naar hinnikt en zij zijn niet echt vrienden, ze staan naast elkaar, maar ze kunnen niet samengezet worden. Als deze pony weg gaat, en zij blijft thuis flipt ze ook.
groetjes Sharon