Alsnog opgeven voor hogere klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marquez1

Alsnog opgeven voor hogere klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 19:15

Ik rijd sinds kort concours. Ik ben pas begonnen in de B, dat gaat best voorspoedig. In ongeveer 5 of 6 concoursen heb ik nu 11 winstpunten. Ik vind het een beetje moeilijk om in te schatten wanneer ik over wil naar het L1. Nu zeker nog niet, maar als het een beetje constant loopt en de punten ook een beetje constant worden wil ik denk ik wel over. Omdat de concoursen in de omgeving zo snel vol zitten moet je toch wel 6 weken van te voren opgeven. Stel dat ik nou een concours in de B heb opgegeven, kan ik dat dan later nog veranderen in L1?

sas_dancer

Re: Alsnog opgeven voor hogere klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:32

bij sommige concoursen kan het wel maar er zijn ook conours dat het zo vol zit dat het niet meer omgezet kan worden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 20:16

Hier in de regio (brabant) kan je vaak nog op een bepaalde avond bellen om wijzigingen door te geven. deze dag en tijd staat vaak aangegeven in het vraagprogramma en meestal doen ze er hier niet zo heel moeilijk over.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 05:36

Als het goed is kan je dat gewoon nog omzetten.
Maar inderdaad er rekening mee houden, dat wanneer het heel druk is, ze het niet kunnen regelen.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:42

Dat ligt er maar net aan of de L1 op dat concours al helemaal vol zit........

Meestal wordt er niet zo moeilijk over gedaan, maar het ligt natuurlijk helemaal aan het aantal inschrijvingen in de klasse waarnaar je overgezet wil worden, als ze daar al een wachtlijst voor hebben zullen ze het waarschijnlijk niet doen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 08:05

Oke, nou ik kijk wel, en anders ga ik gewoon het volgende concours L1 starten. Rijden jullie alle klasses helemaal uit, of gaan jullie al eerder over? En wanneer is voor jullie het moment om over te gaan?

boefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 08:13

ik rij ze eigenlijk nooit uit, als je zorgt dat je in je training net steeds een klasse verder bent loop je op concour ook niet snel tegen problemen aan.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 08:22

Ja opzich gaan de oefeningen uit het L1 goed alleen heb ik ze zelf nog nooit in een L1 proef gereden. Ik zal weer eens de ring uitzetten (we hebben geen bordjes bij ons in de bak) en kijken hoe het gaat. Zitten volgens mij best wel een paar addertjes onder het gras, bijv diagonaal middendraf en dan gelijk bij A of C arbeidstap.

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:06

ik rij de klasse meestal nooit uit heb M1 wel tot 26 doorgereden omdat de overstap M1/M2 groot is.. Ik zou idd even de proef oefenen en als je in de B goed meekomt is denk ik de L1 ook niet echt een probleem Lachen

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:28

Bij ons kan je dat meestal nog wel veranderen.