paard valt in 2p-trailer met tussenschot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnlovesyou

paard valt in 2p-trailer met tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 17:12

Als mijn paard in een 2paards trailer staat met tussenschot
gaat ze liggen . Nu hebben we geprobeert met de 1.5 trailer van mijn nonkel
en daar staat ze op zet ze haar breed vanachter en hoord je ze de hele rit niet meer
maar aangezien wij nu toch al een 2p-van hebben hoe kunnen we dot oplossen ?

zonder tussenschot ( is dit niet gevaarlijk ?) , tussenschot schuin maar hoe zet je dit dan juist vast want ik is toch zo'n pinnetje vanachter ect.. )

gr lynn

Vonnie84

Re: paard valt in 2p-trailer met tussenschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:14

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:09

neem een stang van een anderhalfpaards trailer en gebruik die als achterstang, kan ze toch van achteren opzij stappen en hoeft het schot er niet uit.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:19

Mijn paard heeft precies hetzelfde.
Bij een tweepaards trailer met schot heeft ze gewoon te weinig breedte voor haar idee om goed te kunnen blijven staan. Ze wil dus constant haar benen breder zetten en dat resulteert in constant gebonk.

In een anderhalf paards trailer hoor je der niet, vraag me af en toe af of ze er dan nog in staat Clown

We hebben der de afgelopen paar keer in een tweepaards gezet zonder schot. Ook geen probleem Lachen Zorg wel dat het paard van voren zo vast staat dat er geen mogelijkheid is om te draaien !

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:23

Mijn paard heeft dit ook, bij de eerste bocht ligt hij al om en eer je op wedstrijd bent, heeft hij 20 wondjes aan zijn benen..

Wij hebben een 2p trailer, en zetten het schot schuin. Hij neemt dan ook echt de ruimte, en staat met zijn achterbenen zo ruim dat hij niet om kan vallen.. Het schot kan je gewoon schuin zo laten staan, bij ons valt hij niet om iig..

Wij hebben eigenlijk 2 mogelijkheden, we kunnen het schot eruit halen en lange stang erin doen van achter, of het schot schuin zetten..

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:25

Je kunt gewoon een passende stang laten maken bij een trailerboer. Dan zet je de lange stang erin als je het schot opzij zet of eruit haalt.
Het schot kun je ook met een touwtje vastzetten aan de oogjes waar de stang ingaat zodat het niet omvalt.

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 07:30

Mijn paard doet dit ook.
Wij rijden zonder tussenschot in onze zeer grote 2 paards trailer.
Ze gaat dan lekker breed staan.
Vriendlief heeft zelf een buis gelast.