Alvast bedankt!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

33Bonita33 schreef:mijn verzorgpony is inmiddels 4 jaar en heeft altijd dit zadeltje opgehad en die past perfect en toch blaast ze haar buik op en hapte ze wel eens als ik deed aansingelen inmiddels is dit ook minder geworden omdat ik negeer eerst werd ik ook boos maar ik d8 heeft toch geen zin nu negeer ik het en wordt het minder maar het happen kan ook te make hebben met spierprobleem moet je maar eens kijken op deze site : http://www.happy-athlete.nl

_angela_ schreef:33Bonita33 schreef:mijn verzorgpony is inmiddels 4 jaar en heeft altijd dit zadeltje opgehad en die past perfect en toch blaast ze haar buik op en hapte ze wel eens als ik deed aansingelen inmiddels is dit ook minder geworden omdat ik negeer eerst werd ik ook boos maar ik d8 heeft toch geen zin nu negeer ik het en wordt het minder maar het happen kan ook te make hebben met spierprobleem moet je maar eens kijken op deze site : http://www.happy-athlete.nl
In zo'n geval weet je bijna zeker dat het zadel juist niet goed past... als er ergens veel verschil in de rug van het paard komt, dan is het wel tussen het 3e en het 5e levensjaar (door groei en bespiering)

Ik rijd maar 1x in de week op haar. De laatste tijd doet ze het wel een stuk minder. Net zoals gister: Gister ging ik weer op haar rijden. Ze deed zowat niks. Ze stond gewoon lekker voor zich uit te kijken alleen ze zat met haar staart te swiepen toen ik ging aansingelen.

Nicoleee schreef:Als ik opstap om te gaan rijden en ik singel haar nog een keer aan als ik erop zit is er niks aan de hand.
Ze heeft ook plezier in het rijden en snapt ook wat ze doet en wat ik doe.
Ze is ook altijd wat stijfjes voordat ik ga instappen. Maar als ik goed heb losgestapt en wil gaan draven is ze weer gewoon lekker los. Heeft dat niet met de singeldruk te maken? Volgens mij niet toch?
_angela_ schreef:33Bonita33 schreef:mijn verzorgpony is inmiddels 4 jaar en heeft altijd dit zadeltje opgehad en die past perfect en toch blaast ze haar buik op en hapte ze wel eens als ik deed aansingelen inmiddels is dit ook minder geworden omdat ik negeer eerst werd ik ook boos maar ik d8 heeft toch geen zin nu negeer ik het en wordt het minder maar het happen kan ook te make hebben met spierprobleem moet je maar eens kijken op deze site : http://www.happy-athlete.nl
In zo'n geval weet je bijna zeker dat het zadel juist niet goed past... als er ergens veel verschil in de rug van het paard komt, dan is het wel tussen het 3e en het 5e levensjaar (door groei en bespiering)

33Bonita33 schreef:dan zul jij snel voor de gek worden gehouden kijk je moet natuurlijk altijd kijken hoe je paard ergens op reageerd maar als we er gewoon zeker van zijn dat het zadel goed past en dat ze eerst ook met borstelen hapte en het nu zelden doet dan is het toch gewoon om aandacht vragen want elke keer als ze hapte dan verhief ik mijn stem en dan heeft ze nog mijn aandacht dus zo maak je het slechte gedrag juist aanmoedigend want zo is het meer een spelletje voor ze en dat je de singel niet zo strak moet trekken onzin dan zou mijn singel niet eens om zijn buik mogen zitten bij geeneen paard want de singel zorgt er toch voor dat het zadel blijft zitten dus hij MOET wel strak zitten
merrieveulen schreef:33Bonita33 schreef:dan zul jij snel voor de gek worden gehouden kijk je moet natuurlijk altijd kijken hoe je paard ergens op reageerd maar als we er gewoon zeker van zijn dat het zadel goed past en dat ze eerst ook met borstelen hapte en het nu zelden doet dan is het toch gewoon om aandacht vragen want elke keer als ze hapte dan verhief ik mijn stem en dan heeft ze nog mijn aandacht dus zo maak je het slechte gedrag juist aanmoedigend want zo is het meer een spelletje voor ze en dat je de singel niet zo strak moet trekken onzin dan zou mijn singel niet eens om zijn buik mogen zitten bij geeneen paard want de singel zorgt er toch voor dat het zadel blijft zitten dus hij MOET wel strak zitten
nooit. in de afgelopen zes jaar (de tijd dat mijn paard onder het zadel is) heeft mijn paard één keer aangegeven geen zin te hebben om te rijden. ik ben toen ook niet gaan rijden. misbruik ervan maken? nooit. waarom? we zijn maatjes, ik hou het rijden leuk voor hem, dus waarom zou hij niet willen?
een singel MOET NIET STRAK ZITTEN! laat nou maar eens een zadelmaker komen om het je uit te leggen... een goed passend zadel is bijna zonder singel te gebruiken, elke goede zadelmaker zal dat beamen.
verder zou ik het op prijs stellen als je leestekens gebruikt.