Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ElCamino schreef:Alleen in het Park "de hoge veluwe" is het toegestaan om buten de ruiterpaden te rijden.
Dit om verspreiding van beschermde beestjes en plantjes te bevorderen etc. Die schijne het goed te doen in de omgewoelde hoefafdrukken en de mest etc.
Je kunt je afvragen of je dat wel wilt met je paard, als je bedenkt dat je wel erg dicht bij de begroeiing komt ( teken) en struikelen op de paadjes die lekker dichtgegroeid zijn, over wortels etc.
Vergeet ook de konijnenholen niet...
Verder is af en toe verdwalen al een leuk grapje als je op de paden rijdt, laat staan als je in het wilde weg gaat rijden...je weet dan echt niet meer war je precies bent als je aan het kwekkenbent en zo...
Klinkt misschien erg negatief maar ikgeef de voorkeur aan de juiste ruiterpaden, een goede kaart en het idee dat ze me kunnen terugvinden als er iets is..
Antheman schreef:Verder heb je voor de Veluwezoom een vergunnig nodig. Rond Boszicht heb je die niet nodig.
LiNdA1986 schreef:Wel jammer dat de TS niet meer reageerd...
Sandrina schreef:Nu weet ik het niet meer. Heb je nu bij/rondom Boszicht wel of geen vergunning nodig? Ga er in september een weekje op paardenvakantie dus ik wil het wel graag weten.
Sandrina schreef:LiNdA1986 schreef:Wel jammer dat de TS niet meer reageerd...
Nee, ik heb nog niet gereageerd, maar wel elk commentaar gelezen. Nu weet ik het niet meer. Heb je nu bij/rondom Boszicht wel of geen vergunning nodig? Ga er in september een weekje op paardenvakantie dus ik wil het wel graag weten.
Ik hoef niet te weten hoe er in Spanje getraind wordt.
Ik wil slechts weten of je op de Veluwe in Nederland off the road mag rijden en ik lees dat je dat soms inderdaad mag doen. Dank allemaal voor jullie commentaar.
In de bossen waar het is toegestaan zal ik met voldoende beenbescherming gaan rijden uiteraard. Wendy kan heel goed bepalen waar ze haar voetjes neerzet. In stap beginnen en blijven. Ik zie nu al die oortjes naar voren staan met voor mij de boodschap:'Oh vrouwtje, wat doen we samen een leuke dingen hè?'
Ik verheug me op de septembervakantie en nadere info of een vergunning nodig is of niet rond Boszicht.
Linda dank voor je link van de Woudlooper. Dat kan een leuk idee zijn om met mijn ventje eens mee uit te nemen om Herten te horen burlen of iets dergelijks.
Dank allemaal Sandrina
Sandrina schreef:Heb je nu bij/rondom Boszicht wel of geen vergunning nodig? Ga er in september een weekje op paardenvakantie dus ik wil het wel graag weten.
Mijn paard staat daar ongeveer naast dus ik ben bekent met de regeltjes in dat gebied. De vergunning is bij Boszicht te kopen, wellicht handig om van te voren even af te stemmen met de camping. Ir111 schreef:Sandrina schreef:Heb je nu bij/rondom Boszicht wel of geen vergunning nodig? Ga er in september een weekje op paardenvakantie dus ik wil het wel graag weten.
Ja, je hebt er beslist eentje nodig!Mijn paard staat daar ongeveer naast dus ik ben bekent met de regeltjes in dat gebied. De vergunning is bij Boszicht te kopen, wellicht handig om van te voren even af te stemmen met de camping.
Je mag hier overigens dus niet buiten de paden rijden, wel in Park de Hoge Veluwe, Lenneke geeft hierboven de ingangen al aan.
Ik wens je iig een heeeeele fijne vakantie toe, je kunt bij ons prachtig rijden en boszicht is echt een topplek om te staan, dus je gaat vast veel plezier hebben!
Lenneke_ schreef:Boszicht is iig een leuke camping
Ir111 schreef:Vergunning kost geloof ik 12 euro. Je kunt ze bij boszicht kopen. Of ze ze ook te leen/huur hebben? Geen idee.