Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ja ben het ook druk aan het oefenen, maar in de proef gaat het net allemaal iets te snel ofzo, waardoor ik alleen maar stuiter. Succes morgen in Vaassen heh! _Wendy16_ schreef:Ja toevallig wel jahja ben het ook druk aan het oefenen, maar in de proef gaat het net allemaal iets te snel ofzo, waardoor ik alleen maar stuiter. Succes morgen in Vaassen heh!
_Wendy16_ schreef:Hallo,
zoals de titel al zegt: ik kan nog niet goed doorzitten, verder loopt mn paard lekker. In de b moet je op de volte aanspringen in galop. VB: BEB grote volte, doorzitten, tussen b en e galop. Als je het stuk doorzitten overslaat, omdat het paard en de ruiter te onrustig zijn, en dus blijft lichtrijden tot e, wat voor cijfer krijg je dan voor de volte, doorzitten?
Arabendu schreef:_Wendy16_ schreef:Hallo,
zoals de titel al zegt: ik kan nog niet goed doorzitten, verder loopt mn paard lekker. In de b moet je op de volte aanspringen in galop. VB: BEB grote volte, doorzitten, tussen b en e galop. Als je het stuk doorzitten overslaat, omdat het paard en de ruiter te onrustig zijn, en dus blijft lichtrijden tot e, wat voor cijfer krijg je dan voor de volte, doorzitten?
Dan wordt er 1 punt afgetrokken van het cijfer. Dit geld voor lichtrijden waar doorzitten wordt gevraagd en v.v., op het verkeerde been lichtrijden en voor stemhulpen.

daffodil schreef:Ik ben dus één van die jury's die hier wél op let hoor....vind het belangrijk dat je paard/pony ontspannen blijft lopen op het moment dat je gaat doorzitten. Dus niet vanzelf aanspringt in galop of harder of langzamer gaat. Blijven lichtrijden tijdens je proef is dus géén oplossing, niet doen, gewoon hard gaan oefenen op stukjes doorzitten tijdens je les! Kleine stukjes doen en een halve volte doorzitten moet toch kunnen! En anders misschien toch even wachten met wedstrijd rijden?
ik blijf doorgaans de hele proef doorzitten, alleen in mijn middendraf blijf ik lichtrijden, zeker gezien het feit dat ik mijn paard dan alleen maar hinder met mijn gebonk dit omdat hij een mega midden/uitgestrekte draf heeft. en krijg ik hierdoor een punt lager....so be it...Lielle schreef:hm, ik heb het afgelopen jaar met 1 paard consequent lichtgereden ipv doorzitten als dat werd gevraagd en nog niet een jury heeft het gezien. Dus ik kan het je als proeftrucje aanraden, maar thuis wel blijven oefenen ermee.