cap past niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ahtnamas

cap past niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:11

Ok.. ik ben een beetje een onzekere dame als het over nieuwe dingen gaat.

Ik ben vandaag naar de ruiterwinkel gegaan en heb eindelijk eens een nieuwe cap gekocht. Mijn oude cap had ik al jaren, ben er regelmatig mee gevallen en er zit een deukje in.

Nu wou ik eigenlijk een wat modernere cap maar die dingen passen niet op mijn hoofd. Ze schuiven te veel of zitten te krap. Tja, wat kan ik zeggen ik heb een raar hoofd Knipoog.

Nu zijn we dus naar huis gegaan met een champion... zo een oud model Knipoog. Deze zat stukken beter als die andere maar ik ben er nog steeds niet helemaal zeker over.

Mijn oude cap past perfect, zit niet te krap, niet te los, schuift amper... hoogstens een paar millimeter. Het bandje hoeft ook niet echt strak, deze zit vrij los zodat hij me niet irriteert. Mijn oren zijn lekker vrij.. en dit capje heeft me al vele malen beschermd.

Die nieuwe cap heb ik net dus vergeleken met mijn oude, deze nieuwe schuift veel mee, de pasvorm is minder dan bij mijn oude en de bandjes moeten erg strak met als resultaat dat ik me hier dood aan irriteer.

Nu zegt mijn gevoel heel erg dat ik morgen mijn oude cap op moet zetten, ik ga morgen springen. En mijn oude cap moet proberen tijdens een gewone les om te kijken of hij niet schuift. Maar.... ja.. ik weet het niet.

Nu is mijn vraag eigenlijk aan jullie:
hoe zit jullie cap op jullie hoofd? Hoe strak hebben jullie de bandjes en wat gebeurd er als je hem heen en weer probeert te schuiven?

ik hoop dat deze vraag niet eerder gesteld is, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar heb het niet gevonden..

groetjes,
een onzekere doos Knipoog

Avonturier

Re: cap past niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:13

Mijn cap zit ook niet eht perfect. Hij schuift veel, en ik heb het idee dat hij meer op mijn hoofd zit dan eromheen. En het lijkt of hij er ieder moment af kan schieten. Mischien ligt het inderdaad aan de nieuwe modellen. (Dit is een vrij nieuw model, mischien een half jaartje oud)

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:14

Als je al een paar keer met je cap bent gevallen is deze eigenlijk niet meer veilig.

Misschien kan je teruggaan naar de winkel om een cap te halen van een ander soort/merk/ontwerp . Een cap moet gewoon goed passen! Heb die van mij ook niet snel gevonden Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 19:14

djoni schreef:
Mijn cap zit ook niet eht perfect. Hij schuift veel, en ik heb het idee dat hij meer op mijn hoofd zit dan eromheen. En het lijkt of hij er ieder moment af kan schieten. Mischien ligt het inderdaad aan de nieuwe modellen. (Dit is een vrij nieuw model, mischien een half jaartje oud)

Mijn oude cap is een horka.. paar jaar oud (volgens mij hebben we deze aangeschaft net voordat het keurmerk verplicht werd Knipoog). En deze is een harry horse....

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:15

Als je er niet zeker over bent zou ik terug gaan en een andere passen totdat je een fijne hebt Lachen

merinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:29

Ik heb het bandje onder mijn kin gewoon zo dat het bandje er niet overheen kan schuiven. Een de helm als je je hoofd schud stevig blijft zitten. Heb je geeen goed advies gekregen bij de winkel dan? Misschien een verstelbare cap wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:31

Ik heb zo'n draai knopje aan de achterkant, is erg handig Ja
Als je het bonnetje nog hebt en als hij niet lekker zit zou ik terug gaan naar de winkel.

yo_ute

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:39

ja ik zou idd ook gewoon terug gaan naar de winkel, als die toch niet helemaal lekker zit.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:10

er is een test om te kijken of je cap geod sit dit is mij verteld toen ik een nieuwe cap ging halen om te testen of je cap goed zit moet je hem op je hoofd zetten en het bandje onder je kin los laten en dan je hoofd naar beneden de cap zou op je hoofd moeten blijven zitten en dus neit op de grond vallen als hij op je hoofd blijft zitten dan past hij goed. ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
maar asl je de cap gewoon niet lekker vind zitten dan zou ik terug gaan als dat nog mogelijk is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:25

een niet goed zittende cap is net zo gevaarlijk als een cap die al een paar klappen heeft opgevangen: beide functioneren niet naar behoren.

Cap ruilen dus Lachen Hij moet goed zitten, en dat voel je wel. Niet 1 die schuift, knelt, of waarvan je de bandjes zo strak moet doen omdat de cap anders van je hoofd af rolt.

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:27

Bij twijfel terug gaan en goed advies vragen is het beste. Je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:13

Je cap moet goed zitten, dus ik zou zeggen gewoon even terug gaan voor advies van de ruiterwinkel

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:38

Heb hetzelfde probleem, ik ging een nieuwe cap kopen en had daarvoor ook zo'n oud model, en ik vond dat al die nieuwe caps spanden, tot bijna de grootste maat. Heb dan een cap gekocht, 2 maten groter dan mijn oude cap omdat ik vond dat die niet spande en ook niet te groot was. Nu achteraf blijkt eigenlijk gewoon dat het kwam omdat ik die nieuwere modellen van caps niet gewoon was en daardoor leek het dat het spande. Want nu, sinds ik hem een paar maanden heb, is hij eigenlijk stukken te groot voor mij.. Achja, wat doe je eraan... Best wel lastig dus, een cap kopen Nagelbijten / Gniffelen Ik weet er helaas ook alles van Clown .

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:45

Volgens mij moet je een nieuwe cap ook een beetje indragen (of hoe je dat ook noemt). Ik moet ook altijd wennen als ik weer een nieuwe cap heb gekocht.
Maar als je twijfelt zou ik terug gaan naar de winkel voor andvies.

Joica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 18:45

ik heb ook altijd problemen gehad met caps, geen een cap past mij echt goed totdat ik een GPA cap probeerde. dat is de enige cap die mij wel past Haha! dus heb ik een mooie GPA cap gekocht Lachen

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 22:23

pfff... al dat gedoe om niks Knipoog. Heb mijn cap vandaag toch maar opgezet met springen en ik heb er geen last van gehad! Hij bleef netjes zitten en het bandje deed ook geen pijn Knipoog.

Heb ik al die twijfels toch voor niks gehad Tong uitsteken

ikkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 06:32

Mijn zusjes cap was eerst te groot, ze heeft er een washandje in gestopt en nu past hij wel.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:08

16easer24 schreef:
er is een test om te kijken of je cap geod sit dit is mij verteld toen ik een nieuwe cap ging halen om te testen of je cap goed zit moet je hem op je hoofd zetten en het bandje onder je kin los laten en dan je hoofd naar beneden de cap zou op je hoofd moeten blijven zitten en dus neit op de grond vallen als hij op je hoofd blijft zitten dan past hij goed. ik hoop dat je snapt wat ik bedoel
maar asl je de cap gewoon niet lekker vind zitten dan zou ik terug gaan als dat nog mogelijk is

Ik vind dit toch behoorlijk strak. Persoonlijk hou ik dan liever de manier aan hoe het ging toen ik een Aussie (hoed) kocht. Hoed opzetten en even flink nee schudden. Verschuift ie dan zit ie te strak, blijft ie netjes zitten dan zit ie goed. En kan je hem al niet eens normaal opzetten dan kan je er vanuit gaan dat ie te klein is.
Overigens kan je ook even je hoofd opmeten en kijken of die maat overeen komt met de maat van je cap.

Fantastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:37

Je cap moet wel goed zitten anders is het gevaarlijk misschien dat je toch beter kunt zoeken naar een cap die beter zit..
Mijn cap zit gelukkig wel goed ik heb het kin bandje gewoon vast zitten maar als ik hem los zou doen zou mijn cap nog wel gewoon hetzelfde blijven zitten.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:42

hm, ik heb er een heel aantal opgehad in de ruitershop, blijkt alleen de grootste (met zo'n draaiknopje) het redelijkst te passen. Moet ik wel zeggen dat ik een grote kop heb: bij de oude caps had ik maat 62. Ik vind ook dat de ouwerwetse caps "directer" pastten. Maar de nieuwe modellen bestaan eigenlijk uit 2 delen, dus in mijn beleving wordt de klap daardoor beter opgevangen.