vliegendeken op als het regent?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariekie1986

vliegendeken op als het regent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:50

hoi,

ik heb een vraag, ik heb een vliegendeken op mijn paard die hij dag en nacht op heeft in de wei. Ik had een vraag, als het nou regent moet het deken dan af, of maakt het niet uit? Want het deken ventileerd wel, maar is niet waterdicht, ik een pagony vliegendeken erop liggen.

groetjes marieke.

Novice

Re: vliegendeken op als het regent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:45

Ik zeg af!!! Tong uitsteken
Dekens hoeven toch niet op in de wei, en als het regent al helemaal niet, het haardek wordt dan door en door nat, waardoor het paard het koud krijgt.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:36

Mijn paard had vandaag haar deken op en het heeft flink geregend in de dag. Raar maar waar, terwijl het deken nog vochtig was was mijn paard al kurkdroog. Zou het nu wel niet oplaten als het echt hele dagen regent, maar voor een paar buien ...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:51

Ik doe hem zowiezo 's nachts af. 's Nachts zijn er toch nauwelijks beesten en het is wel zo lekker voor ze zonder dat ding.
Met regen doe ik hem ook niet om.

Novice: In sommige delen van nederland zijn vliegendekens helaas zeer noodzakelijk

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:52

heb het gewoon opgelaten ook met de regen hoor!! omda tik aan het bos sta en het stikt van de dazen anders worden ze lek gestoken das ook niets

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:54

Denk dat af beter is met een vliegendeken.
Ik wist net ook niet wat ik moest doen, pony was nog warm op de rug van het rijden en het regende en was nog best koud, heb nu dus de regendeken op gedaan.
het is altijd maar een beetje gokken, net als nu het is droog maar pony loopt toch met deken. (doe hem morgen ochtend wel af)

merinthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:56

Volgens mij kan je hem gewoon oplaten met de regen.. Dan kan die dan ook zijn werk nog doen Knipoog

yo_ute

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:05

ja ik geloof ook dat je m gewoon op kan laten liggen hoor...

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:14

als je hem afhaalt dan helpt ie toch neit meer tegen de vliegen en had je hem beter niet kunnen kopen... zo zie ik het... je koopt hem om de vliegen tegen te houden en dan zou je hem afdoen als je regent... gwn oplaten Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:22

Een natte deken op vind ik niks. De vacht kan met een deken op toch minder goed functioneren, ook met een vliegendeken.

Ga eens na bij jezelf (qua temperatuur hè) Wat is beter, nat zonder kleren of natte kleren.

Mijn ervaring is dat er met regen minder vliegen zijn. En de redenen dat je hem dan beter niet kan kopen vind ik onzin. Gelukkig hebben we hier in nederland ook nog wel dagen waarop het niet regent.

Kirr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:25

Lenneke_ schreef:
Mijn ervaring is dat er met regen minder vliegen zijn. En de redenen dat je hem dan beter niet kan kopen vind ik onzin.

Daar ben ik het mee eens. Mijn paarden hebben hun vliegendekens op vanaf 10 uur smorgens tot 10 uur s'avonds, s'nachts gaan ze af. Als het echt een hele dag regent en slecht weer is, doe ik ze gewoon niet op, er zijn dan veel minder beesten, en dan staan ze meestal ook in de stal waar dan ook weer gaan beesten zijn.
Als het een bui doet laat ik de dekens wel gewoon op maar als je weet dat het de hele dag gaat regenen vind ik het een beetje nutteloos om ze op te doen. Pling

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:30

ik laat hem ook altijd met vliegendeken staan dag en nacht in de regen ook ze kunnen wel ergens tegen het zijn geen watjes Haha! en ik heb ooit gehoord dat er `s nachts veel muggen enz. zitten dat dat het ergste is voor paarden met zomereczeem

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:31

Jaa met de regen zijn de vliegen tog weg en heb je daar weinig/geen last mmeer van. Alleen die Dazen zijn ok heeel IRI Vork Boos!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:46

Lenneke_ schreef:
Novice: In sommige delen van nederland zijn vliegendekens helaas zeer noodzakelijk

Ja dat is waar, hebben wij hier gelukkig helemaal geen last van,alleen af en toe eens een gewone vlieg die steekt

mariekie1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 09:35

hoi,
bedankt allemaal voor jullie reactie, alleen zegt de 1 weer wat ander dan de ander hahaha Tong uitsteken
Ik zoek er zelf wel een middenweg in, en het verstandigst lijkt mij dat als het de hele dag regent ik het vliegendeken af doe en als er een paar kleine buitjes vallen ik het vliegendeken op laat.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:29

Zo doe ik het ook! Ja

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:35

Ik ook Haha!

Mandy_Fjordy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:46

Je kan m volgens mij gwn erop laten liggen hoor.. Want er zijn s'nachts ook nog beesten. En dan kan dat nog handig zijn, dan istie maar nat, das ook niet zo erg.. Knipoog

sylven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 08:04

ik laat hem met een buitje wel op, maar als het regent zoals de laatste weken (heeeel veeel) hebben ze ze niet op. de dazen, vliegen en muggen verzuipen nu toch. verder doe ik hem 's nachts altijd af (zo laat mogenlijk) en 's morgens zo vroeg mogenlijk weer op als het "vliegen weer" is. Als het hard waait, hebben ze ze ook niet op. dan zijn er hier geen vlieg beesten.