Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Cassidy schreef:En hoe is je reactie als het paard onrustig wordt?

Fareeh schreef:Ik heb een paard die bang is voor water. Hij schrikt al van de regen en afspuiten gaat dan ook echt heel moeilijk. Omdat het een schimmel is, is hij vaak vies. Kennen jullie dit en hoe ga je ermee om?
,dit doe je tot hij het gewoon geworden is. Daarna kan je met een goed natte spons water over zijn lichaam knijpen. Gaat dit allemaal heel goed dan kan je na een tijdje met een rustig straaltje water zijn benen natmaken. Belangrijk bij al deze dingen is belonen, hierdoor leert hij dat water niet eng is en dat je hem geen kwaad ermee doet. Veel succes
Fareeh schreef:Ik heb een paard die bang is voor water. Hij schrikt al van de regen en afspuiten gaat dan ook echt heel moeilijk. Omdat het een schimmel is, is hij vaak vies. Kennen jullie dit en hoe ga je ermee om?
Toen ze zag dat het water mij niet vermoorde of liet smelten had ze zoiets van hey... dat is niet zo heel eng, dus eerst ben ik begonne met eerst de beentjes, Deed ze dat goed Werd ze breeduit beloond met wat lekkers. De keer daarop weer een stapje verder, en de keer daarop weer, net zolang tot ze het niet zo heel eng meer vinden. Wat ik ook deed met warm weer was dan afspuiten en haar daarna lekker laten rolle voor de koelte.. Dat is een leuk spelletje voor haar, plus ze vinden het heerlijk verkoelend daarna in het zand te rollen. Dus heeft ze weer een goede ervaring.
Nu heeft ze af en toe nog van die dagen dat ze het niet leuk vind hoor!