Hulp bij Rijlaarzen kopen (Petrie Anky)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noor

Hulp bij Rijlaarzen kopen (Petrie Anky)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 20:06

Over een paar weken ga ik nieuwe rijlaarzen kopen, en mijn oog is gevallen op de Petrie Anky's Cool

Wat zijn jullie ervaringen met deze laarzen?
Waar moet ik precies op letten met kopen?
Tot hoe hoog 'moet' de dressuurboog komen (en vanaf waar beginnen?)

Alle info is welkom! OK dan!

ontherun

Re: Hulp bij Rijlaarzen kopen (Petrie Anky)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:55

Ik heb ook de Anky's Knipoog Ik vind ze best fijn zitten ( als je iig goed inloopt Clown ).
Je meot erop letten dat ze niet knellen bij je kuiten of te laag zijn. Je koopt ze eigenlijk iets te hoog, maar dat zakt leter weer in. Koop ook geen voetmaat die net te groot is omdat er geen ander is, want dan worden ze je te groot en zitten ze niet lekker meer.
Mijn dressuurboog komt tot ongeveer mijn knie.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:35

In de winkel wordt je prima geholpen met al je vragen hoor!

Tip om gemakkelijker in de laarzen te komen: doe pantysokjes over je sokken aan, dan is het gladder en kom je echt gemakkelijker in je laars

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:38

ik heb ook petrie anky's. Ze zakken ver in en de hakken laten snel los. Verder fijne laars. Ik heb ze te koop, omdat de ruitersportzaak de hoogte verkeerd heeft gemeten waardoor ze nu te laag zijn. Mocht je interesse hebben...

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 16:15

Santigo_ schreef:
Ik heb ook de Anky's Knipoog Ik vind ze best fijn zitten ( als je iig goed inloopt Clown ).
Je meot erop letten dat ze niet knellen bij je kuiten of te laag zijn. Je koopt ze eigenlijk iets te hoog, maar dat zakt leter weer in. Koop ook geen voetmaat die net te groot is omdat er geen ander is, want dan worden ze je te groot en zitten ze niet lekker meer.
Mijn dressuurboog komt tot ongeveer mijn knie.

De Dressuurboog komt nu tot je knie? En met opmeten? Kwamen ze toen echt tot de 'bovenkant' van je knie?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:04

waar kopen jullie je petrie laarzen?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:23

_angela_ schreef:
In de winkel wordt je prima geholpen met al je vragen hoor!

Tip om gemakkelijker in de laarzen te komen: doe pantysokjes over je sokken aan, dan is het gladder en kom je echt gemakkelijker in je laars

Wat een slecht advies....

Zat ruitersportzaken die maar wat aanklooien bij het verkopen van rijlaarzen. Daar kun je dan wel laarzen kopen, maar alleen als je zelf dondersgoed weet wat wel en niet goed is.

Geen pantysokjes óver je sokken.... dan is je voet alweer een stukje dikker en laarzen lopen al zoveel uit. Zelfs als je ze al een paar jaar hebt, kunnen ze zo nog eens een heel stuk uitzetten door het gebruik. Doodzonde als ze dan ook al ruim zaten toen je ze kocht.
Dus: gewone rijbroek aan en alléén pantykousjes.

Liever wat meer pijn bij het inlopen, dan geld weg gegooid aan slecht passende laarzen..... Dat is mijn motto bij laarzen aanpassen, hoe ze dan moeten zitten, laat zich raden.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:35

renate5 schreef:
ik heb ook petrie anky's. Ze zakken ver in en de hakken laten snel los. Verder fijne laars. Ik heb ze te koop, omdat de ruitersportzaak de hoogte verkeerd heeft gemeten waardoor ze nu te laag zijn. Mocht je interesse hebben...

Daar heb ik bij de mijne juist helemaal geen last van. Ik heb er wel altijd laarzenspanners in tegen het inzakken. Een hak liet bij mij wel snel los. Die heb ik bij de schoenmaker laten repareren en sindsdien heb ik er geen last meer van gehad.
Ik vind het fijne laarzen met een goede pasvorm en soepel maar toch stevig leer.
Met passen kunnen ze je vast in een goede ruitersportwinkel wel helpen, en zelf natuurlijk ook goed opletten of de maten goed zijn Knipoog . Met de Anky laarzen heb ik, in tegenstelling tot de Petrie Perfect, verder geen pijnlijke knieen of voeten gehad. Toch is de pasvorm goed en zitten ze super dus dat wil ook niet altijd wat zeggen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:38

Dat zal vooral aan het verschil in leerkwaliteit liggen tussen de Perfect en de Anky.....

love_beat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 07:23

Anky's zitten echt perfect
Alleen houd er rekening mee dat ze flink inzakken

love_beat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 07:24

Aimee schreef:
Dat zal vooral aan het verschil in leerkwaliteit liggen tussen de Perfect en de Anky.....

lederkwaliteit en luxe.. anky heeft een beter voetbed en de zolen zitten niet gelijmd

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:29

Nanna schreef:
waar kopen jullie je petrie laarzen?

Ga volgende week Petrie anky's laten aanmeten, bij drunens ruiterhuis,is wel een stukje rijden voor ons, maar ze blijken daar heel goed advies te geven, en je kan (om het zo maar te zeggen) je eigen laars samenstellen!

Heb wel gehoord dat als je ze laat aanmeten ze vaak niet meteen goed zitten, en dat je nog een keer terug moet, we zullen zien!

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:38

De Petrie Anky's zakken inderdaad flink. Meer dan de Standaard of de Elite bijv. Maar het leer is dan ook vrij soepel. Bedenk jezelf wel goed dat je kuit 's morgens dunner is dan 's avonds en dat bij warm weer je kuiten ook flink kunnen opzetten. Dus niet ál te krap kopen (hier thuis heb ik alle drie de genoemde types staan van mijn dochters en mijn ervaring is dat geen van de laarzen breder worden in de kuit hoeveel ze ook gebruikt worden).

O ja, en pas ze ook met je gebruikelijke rijbroek en sokken. Die moeten er per slot van rekening ook inpassen !
Laatst bijgewerkt door Netje op 18-07-07 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:41

Dat worden ze wel degelijk Netje....
Ik heb zelf twee paar Petries staan. Het eerste paar is 13 jaar oud, het tweede paar is 9 jaar oud. Ze zaten allebei als gegoten maar zijn na jaren dienst toch echt wijder geworden. Hetzelfde gebeurde bij twee vriendinnen van me.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:44

Aimee schreef:
Dat worden ze wel degelijk Netje....
Ik heb zelf twee paar Petries staan. Het eerste paar is 13 jaar oud, het tweede paar is 9 jaar oud. Ze zaten allebei als gegoten maar zijn na jaren dienst toch echt wijder geworden. Hetzelfde gebeurde bij twee vriendinnen van me.

Oké, misschien na zoveel jaar wel. Maar ga er niet op rekenen, want het gebeurt dus ook vaak niet (ik zou willen dat bij mijn ene dochter ze wijder werden, want ze is wat dikker geworden en komt er nu met geen mogelijkheid meer in !) Ik lees hier vaak genoeg topics van mensen die ze willen laten oprekken of die advies vragen om er ritsen in te laten zetten (omdat ze toch te krap blijken te zijn) dan dat ik hoor dat ze te wijd geworden zijn Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 08:52

Netje schreef:
Oké, misschien na zoveel jaar wel. Maar ga er niet op rekenen, want het gebeurt dus ook vaak niet (ik zou willen dat bij mijn ene dochter ze wijder werden, want ze is wat dikker geworden en komt er nu met geen mogelijkheid meer in !) Ik lees hier vaak genoeg topics van mensen die ze willen laten oprekken of die advies vragen om er ritsen in te laten zetten (omdat ze toch te krap blijken te zijn) dan dat ik hoor dat ze te wijd geworden zijn Haha!

Dat komt niet omdat ze niet wijder worden, maar omdat het comfortabeler is als ze niet helemaal strak om je been zitten en dus niet extreem makkelijk aan en uit gaan. Toch geven die laarzen het beste gevoel door.