Wat zijn jullie ervaringen met deze laarzen?
Waar moet ik precies op letten met kopen?
Tot hoe hoog 'moet' de dressuurboog komen (en vanaf waar beginnen?)
Alle info is welkom!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik vind ze best fijn zitten ( als je iig goed inloopt
).Santigo_ schreef:Ik heb ook de Anky'sIk vind ze best fijn zitten ( als je iig goed inloopt
).
Je meot erop letten dat ze niet knellen bij je kuiten of te laag zijn. Je koopt ze eigenlijk iets te hoog, maar dat zakt leter weer in. Koop ook geen voetmaat die net te groot is omdat er geen ander is, want dan worden ze je te groot en zitten ze niet lekker meer.
Mijn dressuurboog komt tot ongeveer mijn knie.
_angela_ schreef:In de winkel wordt je prima geholpen met al je vragen hoor!
Tip om gemakkelijker in de laarzen te komen: doe pantysokjes over je sokken aan, dan is het gladder en kom je echt gemakkelijker in je laars
dan is je voet alweer een stukje dikker en laarzen lopen al zoveel uit. Zelfs als je ze al een paar jaar hebt, kunnen ze zo nog eens een heel stuk uitzetten door het gebruik. Doodzonde als ze dan ook al ruim zaten toen je ze kocht.renate5 schreef:ik heb ook petrie anky's. Ze zakken ver in en de hakken laten snel los. Verder fijne laars. Ik heb ze te koop, omdat de ruitersportzaak de hoogte verkeerd heeft gemeten waardoor ze nu te laag zijn. Mocht je interesse hebben...
. Met de Anky laarzen heb ik, in tegenstelling tot de Petrie Perfect, verder geen pijnlijke knieen of voeten gehad. Toch is de pasvorm goed en zitten ze super dus dat wil ook niet altijd wat zeggen. Aimee schreef:Dat zal vooral aan het verschil in leerkwaliteit liggen tussen de Perfect en de Anky.....

Nanna schreef:waar kopen jullie je petrie laarzen?
Aimee schreef:Dat worden ze wel degelijk Netje....
Ik heb zelf twee paar Petries staan. Het eerste paar is 13 jaar oud, het tweede paar is 9 jaar oud. Ze zaten allebei als gegoten maar zijn na jaren dienst toch echt wijder geworden. Hetzelfde gebeurde bij twee vriendinnen van me.
Netje schreef:Oké, misschien na zoveel jaar wel. Maar ga er niet op rekenen, want het gebeurt dus ook vaak niet (ik zou willen dat bij mijn ene dochter ze wijder werden, want ze is wat dikker geworden en komt er nu met geen mogelijkheid meer in !) Ik lees hier vaak genoeg topics van mensen die ze willen laten oprekken of die advies vragen om er ritsen in te laten zetten (omdat ze toch te krap blijken te zijn) dan dat ik hoor dat ze te wijd geworden zijn