Waar zou ik op vakantie kunnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Waar zou ik op vakantie kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:27

Ik zelf ben 16 en heb een vriend/kennis van 18 en een d-pony waar ik mee recreatie rijd, ik wilde ergens graag op vakantie met hun voor een weekendje/week maar stuit tegen wat problemen.

-Geen trailer of auto, of uberhaupt iemand die met een trailer kan rijden.
-Waar kun je slapen én kan je paard staan?
-Liefst niet al te duur, voor een weekendje wil ik max 300 euro uitgeven, een week meer natuurlijk.
-Het liefst in een eigen huisje, evt tent kunnen we ook aan komen.

Belangrijkste is dat het leuk en gezellig is en mooie gebieden om te rijden (liefst strand of iets anders aangezien bos mijn neus nu wel uit begint te komen).

Verder, mijn vriend kan niet zo geweldig paardrijden (de basis), maar samen rijden zou toch wel het geweldigst zijn, evt een huurpony die ontzettend braaf is.

Ik zelf heb verder een geldig ruiterbewijs mocht dit nodig zijn.

Equidea

Re: Waar zou ik op vakantie kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:32

Wat ik me trouwens afvraag, zou je bij collendoorn (dat pony park van slagharen) ook een eigen paard kunnen stallen? dat zou echt helemaal ideaal zijn, mijn 2 favo hobby's in een, paardrijden én attractie park.

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:34

er zijn wel een aantal cmpings in Nederland waar je paarden kan stallen en kan kamperen.. weet alleen niet waar...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:44

Ik ben zelf een paar jaar geleden in otterlo geweest met een vriendin. we stonden zelf op een camping vlak bij een manege (de mossel geloof ik). We hadden 1 eigen paard mee(die logeerde op de manege) en hebben 1 paard gehuurd. Was erg leuk en gezellig. Maar wel in de bossen.........

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 08:58

Voor iedereen die met zn paard/pony op vakantie wil...ik heb een interessante site voor julllie...www.hippisch-toerisme.nl...
Hier kan je per provincie bekijken wat de mogelijkheden zijn....

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:30

Of even bij de Faq kijken, daar staan meer dan genoeg overnachtingsplaatsen Knipoog

Janedaddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:31

Hey Hoi,

Ik kan zeggen dat ik op de Alberthoeve ben geweest en het was daar niet gek duur en ontzettend gaaf, de camping is niet duur en de stallig viel ons ook echt mee, veel weide en meer dan 150 km ruiterroutes en menpaden. site www.alberthoeve.nl Ga maar eens kijken. Hele vriendelijke mensen daar

Groetjes Joly

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:57

Ik ben een paar weken terug in Havelte geweest..
In Drenthe.
Je kan er fantastisch buiten rijden.
Het is daar ook allemaal goed verzorgd.. Ze hebben ook een weidegang etc.

http://www.ruitervakantiecentrum.nl/

Zéker een aanrader. Lachen
Kijk even op de site zou ik zeggen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:55

de paalhoeve volgens mij in Kootwijk is een mooie optie.

Michael2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:15

Belliebel schreef:
Voor iedereen die met zn paard/pony op vakantie wil...ik heb een interessante site voor julllie...www.hippisch-toerisme.nl...
Hier kan je per provincie bekijken wat de mogelijkheden zijn....

Sinds kort kun je ook avontuurlijk rijden in Tsjechië. Een paar Nederlanders zijn daar begonnen met een landgoed met goedkoop hotel en camping. Op www.svarava.nl vind je meer informatie.

kristel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:38

Hey laartjuh, ik ging een aantal jaren terug altijd iedere herfstvakantie naar Recreatie Centrum Someren in Someren (Noord-Brabant), waar een manege bij was en ik voor een week een pony huurde. Het ligt midden in de bossen in het gebied van de Peel, de Kempen en de Stabrechtse Heide, super om daar een buitenrit te maken!
Inmiddels is deze camping(recreatie centrum someren) in 2005 verkocht en overgenomen, het heet nu dus ''Camping De Somerense Vennen''. Ik ben zelf nog niet op de nieuwe camping geweest Bloos maar ik heb gehoord dat de camping enorm positief is veranderd en de manege er ook nog altijd bij is(staat ook op de site). Ik weet alleen niet of er manege paarden/pony's zijn(toen wel maar die zijn allemaal verkocht)misschien wel nieuwe gekomen..wel kun je er je eigen paard of pony stallen.
In ieder geval is de omgeving er geweldig mooi!en de dorpjes er om heen ook erg gezellig! Ik keek net nog even op de site en zag dat er voor dit jaar op bepaalde bungalows 35% extra korting word gegeven!ook kun je er eventueel kamperen.

Ik zou zeggen neem snel een kijkje op de site en wie weet.. Knipoog

Succes! groetjes, kristel Doei!

kristel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 14:42

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 13:23

Kan je niet vanaf huis ergens heen rijden? Arnhem ligt aan de rand van de veluwe. Dan is een probleem (vervoer) al opgelost. Je kan dan altijd iemand regelen om de spullen te brengen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:16

Janedaddy schreef:
Hey Hoi,

Ik kan zeggen dat ik op de Alberthoeve ben geweest en het was daar niet gek duur en ontzettend gaaf, de camping is niet duur en de stallig viel ons ook echt mee, veel weide en meer dan 150 km ruiterroutes en menpaden. site http://www.alberthoeve.nl Ga maar eens kijken. Hele vriendelijke mensen daar

Groetjes Joly

dat is een echte aanrader, ik ben er vorig jaar geweest wij hadden een appartement gehuurd (we waren met zijn 20) we hadden erg leuke stallen en ruime weides, de mensen waren erg aardig en behupzaam.

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 10:37

hallo

wij hebben een stacaravan. en nu mag ons paard iedere keer mee op vakantie. wij staan op de camping somerense vennen en dat is indd noch steeds een erg leuke camping waar jou paard ook mee kan

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:36

Klinkt goed, daar in Someren, maar volgens mij zitten daar zomers bergen met dazen, weet iemand dat toevallig?
Is er veel weidegang voor de paarden en veel uitrijmogelijkheden voor ruiter , maar vooral voor menners?
Iemand die er meer over weet , omgeving en ook over de huisjes, ik hoor het graag