veerust (vliegenmiddel)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

veerust (vliegenmiddel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:39

ik ben wel benieuwd wie hier allemaal veerust voor hun paard gebruikt.

Ik gebruik het namelijk wel voor mijn paard maar er was laatst iemand die tegen me zei dat het giftig was en niet goed om te gebruiken...

Ik heb er nog nooit last mee gehad, maar ik denk atijd wel erg goed om haar hoofd.

wat zijn jullie ervaringen???

Silletje

Re: veerust (vliegenmiddel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:40

heb het ook een tijdje gebruikt, maar ik heb nu ander vliegenmiddel en dat werkt 10 x beter, kan ook rondom de ogen worden gebruikt namelijk

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:40

Bij ons op de stal gebruiken ze die, schijnt goed te werken.
Ik denk dat je het nog steeds kan gebruiken hoor Knipoog Paarden zijn tenslotte ook vee.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:59

Ik gebruik het ook al jaren, bevalt prima. Doe er lang mee en het is niet zo duur als die andere middelen!

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:04

ik gebruik veerust ook gewoon heb der nog nooit over gehoord dat het giftig zou zijn.. misschien dat de meeste er allergisch ofzo voor zijn.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:05

Ik gebruik het idd ook, stinkt wel enorm maar ach Haha!

Helpt goed hoor...Als er veel vliegen zijn en ik spuit hem in zitten er nog maar een paar vliegjes waar dat spul niet is gekomen

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:37

Dat heb je altijd.. als je net 1 plaatsje bent vergeten,zitten de vliegen daar Bloos

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:38

ik gebruik het ook werkt super als het bij een koe kan waarom zou het dan bij een paard niet kunnen ?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:40

Er zit inderdaad iets in dat niet goed zou zijn voor paarden, daarom mogen ruitersportzaken het ook niet meer verkopen. Bij agrarische winkels is het nog wel gewoon te koop. Ik heb ook een bus, maar gebruik meestal Atex.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:41

Voordat ik zelf vliegenspray maakte gebruikte ik ook altijd Veerust. Ik vind het prima werken en heb nog nooit iets aan mijn paarden gemerkt hoor. (of dat moet later komen Nagelbijten / Gniffelen ).

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:43

In de dierenspeciaalzaak waar ik veerust koop, zeiden ze dat het niet bewezen is dat het slecht is voor paarden. Maar dat het nooit op paarden is getest. Dus het is ook niet bewezen dat paarden er tegen kunnen. Vandaar dat er op de spuitbus niet mag staan dat het naast de koe ook voor paarden gebruikt mag worden.

Mijn paard kan er goed tegen. Vind het wel een nadeel dat het zo sist op de huid als je het opspuit en dat er veel in de lucht waait en dus op mij komt met spuiten..

Peperplant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:52

Jennyxx schreef:
In de dierenspeciaalzaak waar ik veerust koop, zeiden ze dat het niet bewezen is dat het slecht is voor paarden. Maar dat het nooit op paarden is getest. Dus het is ook niet bewezen dat paarden er tegen kunnen. Vandaar dat er op de spuitbus niet mag staan dat het naast de koe ook voor paarden gebruikt mag worden.

Mijn paard kan er goed tegen. Vind het wel een nadeel dat het zo sist op de huid als je het opspuit en dat er veel in de lucht waait en dus op mij komt met spuiten..

Dit is exact wat mijn ruitersportzaak mij heeft verteld !
Ik gebruik het ook en ben er bijzonder tevreden over en het is inderdaad een betaalbaar werkend middel.
Mijn paarden hebben er nog nooit problemen mee gehad. Ik moet wel vermelden dat het bij de een beter werkt als bij de ander.Op mijn Fries werkt het niet, die blijft belaagd worden door vliegen en daar gevbruik ik wat anders voor, terwijl het bij mijn kwpn`er prima werkt. Raar he?
Zo zal iedereen wel z`n eigen mening hebben over vliegenbestrijdingsmiddelen,maar voor de portemonee is Veerust in ieder geval vriendelijk.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 08:57

Ik ben zelf allergisch voor veerust Nagelbijten / Gniffelen Heb het 1x gebruikt voor mn paard, maar telkens als ik het opspoot, kreeg ik er allemaal jeukende bultjes van Haha! Maar ik krijg dat wel vaker van spuitdingen met gas.. ben nu maar over gegaan op iets wat met een sponsje moet Haha!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:56

ik gebruik ook veerust, werkt prima vind ik dus dan denk ik altijd waarom niet Tong uitsteken
maar tja t is inderdaat voor koeien en ander vee. maar ik vind het iedeaal en lekker goedkoop Lachen

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:13

Veerust staat ook te koop op de paardendrogist.nl dus zal het wel goed zijn Ja

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 13:59

bedankt voor alle reacties

zoals ik al zei ik er nog nooit last mee gehad maar ik schrok er nogal van dat die gene dat zei Bloos!

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:48

ik gebruikte ook veerust,maar ik heb er nog nooit van gehoort dat het giftig was ofzo bij mij werkte het trouwens wel heel goed Pling

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:58

Ik gebruik het ook, bij mij werkt het ook prima, beter dan die andere middeltjes.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 19:00

Ik gebruik het ook.

Het help alleen niet echt tegen horzels dazen?

Veder gbruik het nog niet zo lang maar ik ben er wel tevrede over toto nu toe

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:26

Ik gebruik Veerust als mijn paard buiten staat. Om te rijden gebruik ik liever de Atex, dat werkt iets beter. Maar om haar wat rust te geven van de vliegen, is Veerust goed. Dat het giftig zou zijn, heb ik nooit gehoord.
Alleen mijn shet vond dat gesis eng, die moest ik dan goed vasthouden. Dat is het enige nadeel. Maar mijn tinker boeit het niet hoeveel het sist, dus nou maakt het niet meer uit.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:09

Ik gebruikte het af en toe als we met ons paard buiten gingen rijden.. Bij haar werkt t wel goed Ja

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:12

'k ken iemand die Kanibalen-spray maakt. Dat is tegen varkens die aan elkaars staarten gaan sabbelen ofzo Clown

Ik heb het één keer gebruikt voor op buitenrit, en nóóit meer. Báh wat stonk dat vies. en het hielp niet eens zo goed. (Goh wat heb ik nu ineens een zuur hoofd, nu ik het erover heb Tong uitsteken )

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 14:47

Ik heb gister toevallig weer een bus veerust besteld via de paardendrogist (en bremsenbremse) maar de paardenwinkel waar ik normaal altijd heen gaat, verkoopt het al jaren.
Ik vind het wel fijn spul alleen mijn paard niet haha. Veerust maakt iets meer 'lawaai' met opspuiten als een vernevelaar. Maar ze moet zich maar niet aanstellen hihi.