chip verplicht bij vervoeren pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemika

chip verplicht bij vervoeren pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 18:33

Ik ga aanstaande donderdag met mijn verzorgpony in de trailer naar Zutphen (vanaf Enschede). Nu zei de eigenaar plotseling dat vee verplicht is een chip te hebben als het over de openbare weg vervoerd wordt. Ik wil graag weten of dit inderdaad verplicht is, en wat de gevolgen zijn als je paard niet gechipd is (we zijn bezig een chip te regelen, mocht het niet op tijd lukken dan gaat het gewoon niet door). Hoop dat iemand me kan helpen!??! Lachen

ikke

Re: chip verplicht bij vervoeren pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:56

NEE!
Voor de zoveelste keer en voordat er WEER allerlei onzin de wereld in geholpen wordt:
Je registratie is verplicht. Dus paspoort met DNA ÒF chip.

Hoe je aan die DNA-registratie komt kun je o.a. lezen op http://www.invisio.nl/antichip
Voor donderdag kun je schudden, dat krijg je niet meer rond.

Wat er gebeurt zonder paspoort? ehm, niks? Als je pech hebt een boete, maar om heel eerlijk te zijn; ik rijdt al zeker 50.000km met paarden rond en ik ben zegge en schrijve één keer aangehouden, nota bene voor rode Diesel controle..........

P.S. ik ben niet boos op je, ik wil je alleen waarschuwen voor de enorme hoeveelheid onzin rondom dit onderwerp.
Laatst bijgewerkt door ikke op 19-06-07 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:59

moet je als je je paard in de trailer hebt staan ook je paspoort bij hebben dan Bloos of is een kopietje ook goed?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:02

Naaltje schreef:
moet je als je je paard in de trailer hebt staan ook je paspoort bij hebben dan Bloos of is een kopietje ook goed?

Nope, je het paspoort kunnen tonen.
Formeel is het zelfs zo dat indien je op een pensionstal staat, de pensionhouder het paspoort moet hebben. Niet dat iemand dat zal doen, maar goed te hard rijden mag ook niet... Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:52

Idd. het paard moet geregistreerd zijn (dus chip of DNA, en een paspoort waar dat instaat).

Ik ga wekelijks 1 tot 2 keer een uur weg met de trailer heen, en ook weer terug, en dat is nog wel over de grens. Ik heb nog nooit papieren laten zien bij een controle... en dat terwijl het nog wel grenscontroles zijn....

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:25

ikke schreef:
NEE!
Voor de zoveelste keer en voordat er WEER allerlei onzin de wereld in geholpen wordt:
Je registratie is verplicht. Dus paspoort met DNA ÒF chip.

Hoe je aan die DNA-registratie komt kun je o.a. lezen op http://www.invisio.nl/antichip
Voor donderdag kun je schudden, dat krijg je niet meer rond.

Wat er gebeurt zonder paspoort? ehm, niks? Als je pech hebt een boete, maar om heel eerlijk te zijn; ik rijdt al zeker 50.000km met paarden rond en ik ben zegge en schrijve één keer aangehouden, nota bene voor rode Diesel controle..........

P.S. ik ben niet boos op je, ik wil je alleen waarschuwen voor de enorme hoeveelheid onzin rondom dit onderwerp.

Heel erg goed gezegt

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:58

Nog even een aanvulling, volgens mij zouden alle paarden en pony's geregistreerd moeten staan dmv van chip of DNA, zelfs als ze nooit op de openbare weg komen... Dus als je de regels precies op wil volgen moet de pony sowieso geregistreerd worden, er zijn volgens mij nog genoeg mensen die dat niet hebben omdat ze het onzin vinden. Ik refereer nog maar even naar het voorbeeld van te hard rijden..

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:16

Esther schreef:
Nog even een aanvulling, volgens mij zouden alle paarden en pony's geregistreerd moeten staan dmv van chip of DNA, zelfs als ze nooit op de openbare weg komen... Dus als je de regels precies op wil volgen moet de pony sowieso geregistreerd worden, er zijn volgens mij nog genoeg mensen die dat niet hebben omdat ze het onzin vinden. Ik refereer nog maar even naar het voorbeeld van te hard rijden..

..BTW je kunt n flinke boete krijgen als je dit niet doet!! Vork

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:23

Metall schreef:
Esther schreef:

..BTW je kunt n flinke boete krijgen als je dit niet doet!! Vork

*proest* en wie gaat die dan wel uitdelen. Of beter eerst, wie gaat dat controleren? ROFL
Ja, heel strikt genomen heb je gelijk, maar de pakkans op te hard rijden is ongeveer 1000x groter dan dat je een boete gaat krijgen voor je niet-geregistreerd weide-ornament.

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:38

Jaaah weet ik wel mar,, toch... en volgens mij als jeje paard registreert "moet" je dat ook opgeven (d8 ik zo Haha! )