Hoe zit dit nu precies?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Hoe zit dit nu precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 18:31

Ik rijd nu nog met mijn pony bij de pony's. In september word ik 18, dus aan het eind van dit jaar, december dus, moet ik naar de paarden. Omdat mijn pony al 19 is heb ik besloten dat de pony dan lekker niet meer op wedstrijd hoeft en alleen nog wat recreatief word bereden. Daarom heb ik een paard gekregen zodat ik daarmee op wedstrijd kan.

Nu is het zo dat het paard Z+4 springen is en M2+8 dressuur. Zelf ben ik met de pony L springen en ik denk tegen de tijd dat ik met het paard ga starten (over 1,5 maand ongeveer) L2 dressuur, aangezien we nu L+11 zijn.

Mijn vraag is, wat moet ik nu starten als ik met het paard op wedstrijd ga? De een zegt dat ik een klasse lager mag, omdat ik van pony's naar paarden en het een ander paard is, de ander zegt weer dat ik gewoon L springen moet starten en L1 of L2 dressuur, dat hangt ervan af wat ik dan ben met de pony.

*Edit, typfout.

Iemand die het weet? Clown

Joica

Re: Hoe zit dit nu precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:40

dit kan je gewoon opzoeken in de reglementen van de knhs. daar staat een heel handig schema over de overgang van pony naar paard. op www.knhs.nl Knipoog

Sim

Re: Hoe zit dit nu precies?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:51

Zie post van Joica. Hier een slotje.