Nu al leren laarzen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

llooiiss

Nu al leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 09:09

Ik was eigenlijk van plan om deze zomervakantie een paar leren laarzen te halen, omdat ik het toch mooier vind, en het schijnt ook veel fijner te rijden.
Tot ik te horen kreeg dat het op mijn leeftijd (14 jaar) niet zo verstandig was om te doen, omdat ik dan over 2 jaar dan weer nieuwe kon kopen. Dit kan ik me echter niet voorstellen, omdat ik al 3 jaar dezelfde schoenmaat en lengte heb.
Wat raden jullie mij aan?

alladinmj

Re: Nu al leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:16

Ik wil het zelf ook al heel lang daarom was ik opzoek naar de wat goedkopere Petrie laarzen, kom ik Petrie Windsor bij een winkel tegen voor 149 dus als ik zou gaan groeien dan heb ik toch voor niet veel geld mijn laarzen gekocht. ik zou het wel doen als ik jou was want ik vind het ook veel mooier en als jij dat zelf ook wat houdt je tegen? Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:59

Ik heb ook lederen laarzen, van Petrie. Ik geloof dat de mijne 200 Euro waren Knipoog
Ben nu 15 jaar, en heb al zo'n paar jaar dezelfde schoenmaat. Dus ik kon ze gewoon kopen Lachen
Jullie kunnen het ook wel doen ! Maar als je nog gaat groeien enzo, is de kans groot dat je er zo weer uitgegroeid bent.
Alhoewel, ik ben veel blijer met leren laarzen dan met rubberen. Die vind ik écht bagger Nagelbijten / Gniffelen

Niemand houd je tegen Knipoog Tis alleen dat je een kans loopt dat je over een tijdje wéér nieuwe nodig hebt .. En jij het erg vind om nog eens een paar 100 Euro ervoor neer te leggen ?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:34

Als je denkt dat je uitgegroeit bent, en op gewicht kan blijven, is het geen probleem. Kans is echter behoorlijk dat je in de komende 3 jaar toch nog wat gaat aankomen, en daardoor dikkere kuiten krijgt. Je kunt de laarzen wel laten oprekken, en ze groeien een beetje met je mee, maar de kans is er idd wel dat je ze dan niet meer past. Om de schoenmaat en lengt zou ik me niet zo'n zorgen maken...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:36

och de schoenmaat van vrouwen groeit eigenlijk niet zo heel veel meer vanaf je 15 de dacht ik.. jongens gaan echter heel snel dan! Tong uitsteken

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:38

Er zijn toch ook mee-groei laarzen van Cavallo Junior. Daar heb je nog ruimte van 1 schoenmaat en voor groeiende kuiten. Maar ja moet je die wel mooi vinden.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:38

Hoe lang ben je nu? Denk je dat je niet meer langer wordt? Dat zou zonde zijn, te lage laarzen vind ik persoonlijk erg lelijk.
Te smal om de kuit kun je nog wel opvangen door er later eventueel een rits in te laten zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:39

Ik denk dat je er beter aan doet om nog even te wachten. Er zijn mooie lage schoenen te krijgen, en als je harde chaps erbij draagt mag je ook zo wedstrijden starten. Ik zou me minder zorgen maken om de voetmaat als wel om de kuitmaat. Leren laarzen zijn niet alleen duur maar ook een drama om in te lopen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:46

Julie doen net of die 200 euro niks is Bloos
lekker wachten tot je uitgegroeid bent! Voor die 200 euro kan je zat leuke andere dingen van doen!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:13

whaha jaah 200 euro vinnik een boel geld!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:22

het gaat ook niet zozeer om je schoenmaat en lengte maar om de breedte!!
Ik neem aan dat je na je 15e nog wel wat in de breedte groeit waardoor je leren laarzen dus te krap kunnen gaan zitten...

Ik heb het zelf ook gehad terwijl ik gewacht heb tot mijn 18e, toen leren laarzen gekocht en wat gebeurde er... ik kreeg toch nog iets dikkere kuiten en kon er niet meer uit Clown
Nu zitten er ritsen in en zitten ze heerlijk... maar denk dus even goed na voordat je zo'n aanschaf doet!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:05

je voeten blijven je leven lang van maat veranderen, ze kunnen dus ook nog heel lang door blijven groeien, als dat niet gebeurt heb je mazzel, maar anders is het pech (zoals in mijn geval, ik had op mijn 14e nog maat 40, ondertussen is het 43 en ik heb nog niet het gevoel dat ze al gestopt zijn met groeien :S).
Bovendien blijven je kuiten ook doorgroeien, dat risico is dan ook het grootst.
Chaps gaan gebruiken is de makkelijkste/goedkoopste oplossing, en als je echt per se leren laarzen wilt, dan zou ik voor een goedkoper model kiezen, met wat meer kuitruimte

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:48

HAR-->RUI

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:05

Idd koop harde chaps (bijv Petrie) en goede schoentjes. Kun je nog wat varieren, passen je schoentjes niet meer nieuwe schoentjes, passen je chaps niet meer nieuwe chaps...

Als jij echt denk dat je niet meer groeit kun je laarzen kopen, je hebt ze in alle prijsklassen.

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:11

als je niet meer groeit waarom niet?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:49

Ik zou dan de Cavallo Junior laarzen kopen!
Zijn absoluut geen lelijke laarzen (heb ze zelf ook .. ) en als je kuiten nog wat groeien kan dat gewoon door het elastiek wat erin zit!

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:54

Ik was 14 jaar toen ik mijn Könings jeugdrijlaars kreeg Lachen Ze passen nu nog steeds, alleen wat korter geworden maar voor de rest zitten ze nog goed Vork

Nu rijd ik er weliswaar niet meer mee, maar het kan zeker Ja

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:43

ik heb ook leren laarzen van petrie.
ik heb ze nog een beetje wyder by myn kuit gekocht,. en hoog in myn knien.
heb ze goedingelopen andersdoet hetzeer.
je moet zewlf beslissen of je hetgelder voor over hebt ivb methet er uit groeien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:39

Ik heb ook leren laarzen en ik ben 12 Lachen
Nee ik ben niet verwend, ze waren 2de hands en van me tante die niet meer rijd dus mocht ik ze hebben Clown

als ik jou was zou ik even wachten, straks groei je nog en dan heb je spijt van je aankoop Nagelbijten / Gniffelen

karabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:31

Ik heb ook leren rijlaarzen, en ben 12! Lachen
dus ja...

_miracle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:14

ik zou het risico niet nemen..
ik dacht dat ook te doen toen ik 14 was
nu ben ik bijna 16 en pas ik mn leren laarzen al niet meer.. Gaaaap

dus ik zou er nog even mee wachten..
x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:20

karabel schreef:
Ik heb ook leren rijlaarzen, en ben 12! Lachen
dus ja...

Heb je het over mij??
zo ja kijk wat ik er onder heb geschreven Knipoog

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:30

speelt geen rol als je graag over 2 jaar nieuwe laarzen wil kopen, ik had ook al leren rijlaarzen toen ik een jaar of 5 was hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:38

Sorry hoor, maar wat heb je er aan als je maar 1 jaar er mee kan doen! Sorry ik vind het geld verspilling.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:41

Ik heb toen ik 15 werd ook pas leren rijlaarzen gekocht Ja . Als je nog watjonger bent, groei je er zo uit.

Als het waar is wat jij zegt, en je dus al zolang zelfde schoenmaat en lengte hebt. Kan het makkelijk!