Hallo,
Ik heb morgen onderlinge springwedstrijd en kreeg net te horen dat er ook een extra sprong komt, de bonussprong. Als je een balk eraf rijdt en na de 10 hindernissen nog de bonus springt (zonder een balk eraf te springen) telt dat als foutloos. Spring je de bonus eraf dan is het -8. Heb je foutloos gereden en spring je de bonus ook nog, dan heb je +4 (als je hem laat liggen), maar kost je wel extra tijd om naar die sprong te rijden. Stoot je hem er dan toch af, ook -8. En ow ja, de bonussprong zal iets van 10 cm hoger zijn dan de rest van het parcours.
Stel dat ik er een balk of meerdere afrijd, ga ik denk wel over de bonus heen. Maar wat zal ik doen als ik foutloos heb gereden.Ik weet namelijk niet wat de rest doet. In de barrage kun je die ook nemen, maar ze kijken dan ook naar de eerste ronde wat je hebt gedaan. En punten gaat weer boven tijd dacht ik: ingewikkeld zeg :-S
Met oefenen springen we steeds foutloos, alleen 1x een balk eraf gesprongen door mijn fout. Het blijft een risico. Als ik nou als laatste was, dan kon ik kijken wat de rest deed.
Wat zouden jullie doen??