Hoe een trekker te vervoeren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Hoe een trekker te vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 19:32

Als het hier niet goed staat, moeten de mods het maar verplaatsen:

Wij kunnen een trekker(tje) krijgen van iemand en die moet dan dus verplaatst worden. De afstand is ongeveer 170 km, dus te groot om te rijden met de trekker. Bovendien gaat hij van Nederland naar Dutsland, dus in Duitsland mag hij sowieso niet rijden.
Nu voreg ik mij af of een trekker nog op een auto-ambulance vervoerd kan worden en zoja, of die ook verhuurd worden.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe we dit kunnen doen?

Bindi

Re: Hoe een trekker te vervoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:26

Uhhm op een grote aanhanger, of met een sleepbedrijf? Denk dat het wel heel flink in de papieren gaat lopen....
Zou gewoon eens even bellen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:29

gewoon een aanhanger huren die groot genoeg is.
ik denk dat zo'n verhuur bedrijf je ook wel info kan geven van hoe en wat.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:08

Mijn pa heeft nog wel een dieplader voor je. Clown

Afbeelding

Goedd, grapje dus. Haha. Je kunt een verhuur bedrijf even benaderen, vaak past hij wel op een autoambulance, ligt aan het gewicht.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:14

[LZP] > [TAO]

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:37

Wat weegt ie? Wat mag je auto trekken?
De meeste auto-ambulances wegen zo'n 400 - 600kg en mogen 2000kg MTM wegen, waarmee het laadvermogen zo'n 1400 - 1600kg bedraagt. Heel goed zoeken kan je een 3500kg-spec trailer opleveren, maar dat zal niet meevallen.
Als je groot rijbewijs hebt, kun je ook overwegen om een autotransporter te huren, dan heb je waarschijnlijk geen probleem met je laadvermogen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:44

Ik heb gehoord dat de trekker 2000 kilo weegt, dus ik ben bang dat een ambu niet gaat lukken. Probleem is dat we geen groot rijbewijs hebben en laten vervoeren gaat erg kostbaar worden, ben ik bang....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:44

Een trekker mag wel in Duitsland rijden, mits hij een landbouwvoertuigkenteken heeft.

Een licht trekkertje gewoon op een auto-ambulance vervoeren, gaat het om een serieuse trekker, dan even met een transportbedrijf bellen.

Wij hebben een aantal trekkers door Bolk transport uit Almelo laten vervoeren. 1000 km kostte ongeveer kleine € 500,- meen ik.

Verder hebben wij een tweetal trekkers gewoon over de weg vanuit Duitsland gereden, de ene stond een kleine 300 km bij ons vandaan, de ander 600 km.

In Duitsland mag men over veel meer wegen rijden met een trekker dan in Nederland.

Qua reistijd ben je niet eens zoveel langer onderweg dan met een auto, je rijdt binnendoor en met een moderne trekker gemiddeld 40-45 km, maar doordat je veel minder optrekt en afremt dan met een auto is je max. snelheid bijna gelijk aan de gemiddelde snelheid.

Toevoeging:
Onze Deutz 3004 of 3006 hebben wij bij verkoop weggebracht op een autoambulance, getrokken door een Mitsibushi L200.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:50

tienus63 schreef:
Een trekker mag wel in Duitsland rijden, mits hij een landbouwvoertuigkenteken heeft.

Een licht trekkertje gewoon op een auto-ambulance vervoeren, gaat het om een serieuse trekker, dan even met een transportbedrijf bellen.

Wij hebben een aantal trekkers door Bolk transport uit Almelo laten vervoeren. 1000 km kostte ongeveer kleine € 500,- meen ik.

Verder hebben wij een tweetal trekkers gewoon over de weg vanuit Duitsland gereden, de ene stond een kleine 300 km bij ons vandaan, de ander 600 km.

In Duitsland mag men over veel meer wegen rijden met een trekker dan in Nederland.

Qua reistijd ben je niet eens zoveel langer onderweg dan met een auto, je rijdt binnendoor en met een moderne trekker gemiddeld 40-45 km, maar doordat je veel minder optrekt en afremt dan met een auto is je max. snelheid bijna gelijk aan de gemiddelde snelheid.

Ik weet dat een trekker wel in Duitsland op de weg mag rijden, maar hij heeft dus geen kenteken. Dat gaat dus in dit geval niet.

Bij mijn weten is het een klein trekkertje, maar die wegen dus al snel 2000 kilo en dat kan toch niet op een ambulance?

Als het waar is wat jij zegt, dat een bedrijf voor 1000 km trekkers heeft vervoerd voor 500 euro, valt het nog wel mee. De afstand is bij ons in totaal zo'n 400 km denk ik. Ik zal eens gaan informeren bij wat bedrijven.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 22:54

Je kunt geen kenteken van iemand lenen?

Wij vonden de prijs tegenvallen; de trekker werd meegenomen als retourvracht.

Maar als je de gasolie zou moeten rekenen en dat je een hele dag onder pannen bent, dan is het misschien voordeliger en gemakkelijker om die € 500,- te betalen.
Bovendien kunnen je eigen bezigheden dan ook gewoon doorgaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-07 22:59

Volgens mij is het net zo'n soort trekker als die Detuz 3006, niet zo'n grote dus. Zou die op een ambulance kunnen? Ik dacht dat dat veel te zwaar was.
Dan wordt het al weer ietsje makkelijker. Een auto-ambulance is wel te huren, moeten we alleen nog een auto zien te versieren. Wij hebben zelf een Audi A4, ik denk niet dat die het aan kan.

Kenteken lenen? Kan dat zomaar?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 23:23

Geen idee eerlijk gezegd, ik weet alleen dat wij een kenteken hebben die voor meerdere trekkers is gebruikt.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten of dat kenteken bedrijfsgebonden of trekkergebonden is.

Als boerenbedrijf heb je geen kenteken nodig bij je trekker, maar een loonwerker wel weer.

Ik denk dat het een kwestie van kosten/baten afwegen?
Hoeveel kost het om een auto en auto-ambulance te huren en hoeveel kost het om de trekker op transport te zetten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:31

en waarom zou een trekker van 2000 kg niet op een auto ambulance passen? en die zware 4x4's dan.... die zijn ook wel eens kapot Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 16:33

cissy schreef:
en waarom zou een trekker van 2000 kg niet op een auto ambulance passen? en die zware 4x4's dan.... die zijn ook wel eens kapot Lachen

We hebben het na gezocht en de meeste ambulances mogen maar tot 1400 kilo dragen. En een trekker weegt toch echt wel wat meer.

Maar we hebben al een oplossing. Kennisen van mijn schoonouders regelen het vervoer en anders hadden we nog en transportbedrijf gehad die het voor 150 euro wou doen. Dus al met al geen dure oplossing!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:56

Wij hebben een 4x4 minitrekkertje. Een Kubota.
Deze pastte met gemak achter in m'n volkswagen LT en ook ging hij makkelijk in een nieuwe volkswagen transporter Haha!

Ik zou voor een trekker van dat gewicht een autoambulance regelen met voldoende draagvermogen.
Ook heb je veel vrachtwagens in oprijwagen uitvoering. Deze zou je ook kunnen charteren. Veel loonwerkers met minigravers rijden daarmee.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:05

Als je in duitsland woont ,kun je heel gemakkelijk een autoambulance huren.
Want hier mogen de auto's niet gesleept worden.
Dus ga naar een verhuurbedrijf en vraag daar even na.
Hebben zelf al meerdere malen hier een autoambulance gehuurt zonder probleem.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 07:22

Nou, mijn auto weegt 1600 kilo en die kan makkelijk op een ambulance hoor. Onze Lincoln van 2200 kilo 's ook wel eens vervoerd op de ambulance.
Ligt puur aan de ambulance die je huurt.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:48

Probeer een bedrijf te vinden die de volgende ambulance in de verhuur heeft: merk : Anssems, type : MSX 3000.
Dit model heeft een bruto laadvermogen van 3000 kg, dus daar mag je altijd 2000 kg. aan gewicht op vervoeren.
(wij hebben zo'n type in de verhuur, alleen zitten wij niet echt om de hoek.)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 14:13

Elegance schreef:
Probeer een bedrijf te vinden die de volgende ambulance in de verhuur heeft: merk : Anssems, type : MSX 3000.
Dit model heeft een bruto laadvermogen van 3000 kg, dus daar mag je altijd 2000 kg. aan gewicht op vervoeren.
(wij hebben zo'n type in de verhuur, alleen zitten wij niet echt om de hoek.)

Bedankt, maar ik had al eerder geschreven dat het al geregeld is. Wel bedankt voor het meedenken!