tips wat te doen met rugklachte

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

tips wat te doen met rugklachte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 18:18

ik rij sinds kort weer paard na een jaar ni gekund te hebben
rug gebroken
bestaat er iets om de klappen van je rug op te vangen tijdens het rijden
een band ofzo ?
wie heeft tips

ravellie

Re: tips wat te doen met rugklachte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 18:20

Ik denk dat dit een soort van dubbelpost is?

Er loopt al een 20 pagina's tellend topic over 'mijn rug gebroken en nu'...

Denk dat je beter even de zoekfunctie kunt gebruiken?

Ik heb overigens zelf een half jaar geleden mijn 12de wervel gebroken ( rug) en is ook ingezakt
MIjn revalidatie is super verlopen, ik heb veel begeleiding gehad en rijd zelfs alweer af en toe op mijn paardje

Misteryke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 22:00

een meisje dat ik ken heeft een heel erg zwakke rug, tijdens het paardrijden draagt ze idd een band om haar rug te ondersteunen maar heb geen idee hoe zo een band noemt

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:43

Met een band maak je het imo alleen maar erger en pak je het onderliggende probleem (= meestal zwakke rug- en buikspieren) niet aan. Een goede fysiotherapeut of caesar heb je veel meer aan, omdat die je opnieuw leert bewegen en de nodige spieren sterker te maken..

Zelf heb ik mijn rug en bekken bijna gebroken tijdens een val, en krap 7 maanden later klapte ik van de scooter af; gevolg is dat ik nu nog dagelijks erge rugpijn heb. Hiervoor ben ik naar een osteopaat en caesar geweest, die me oefeningen gegeven hebben om buik- en rugspieren weer sterk te krijgen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:49

Ben het met het bovenstaande eens. Buik- en rugspieren trainen onder deskundige begeleiding. Daar heb je verreweg het meeste aan. En het paardrijden heel langzaam weer opbouwen. Ik heb ook een brace voor mijn rug en had eerst ook de neiging om hem met paardrijden te gebruiken omdat je je dan "veiliger" voelt. Ik ben blij dat ik het niet heb gedaan, want ik kan nu gewoon paardrijden zonder brace doordat mijn spieren weer sterk genoeg zijn. Als je met een band of brace gaat rijden zal je lichaam daar op steunen en zullen je spieren jou niet gaan "dragen". Dan blijf je dus afhankelijk van zo'n ding.