Weijer trailers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Weijer trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 21:29

Hoi,

Ik was benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met Weijer trailers? Vooral dan voor 1,5 paards trailers.. Lachen
Positief en/of negatief?

Divine

Re: Weijer trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:17

Hoi,

Wij hebben ook een Weijer, al een hele oude (1986). Een perfecte trailer, oersterk. Die van ons is een anderhalf paards, en op papier staat ie als veewagen. Heeft alleen het uiterlijk van een trailer, maar is ook goedgekeurd voor schapen, koeien, varkens en pluimvee.
Die van ons is van hout, met een stalen kap. We hebben er 4 jaar geleden een nieuwe bodem in laten leggen, en nu een paar keer de kap geschilderd. Verder doe ik er weinig aan, maar hij houdt zich super.
Wij zijn er heel tevreden over.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:53

Positief.
Ik heb een tweedehands Weijer gekocht, al wat ouder, maar met wat klein werk eraan een hele fijne trailer. Weijer is niet bijzonder luxe maar wel oerdegelijk!

Bitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:01

Divine schreef:
Die van ons is van hout, met een stalen kap.

Zo eentje heb ik ook, maar dan uit 1978 Haha!
De opbouw is inmiddels aan vervanging toe, maar de bodem, koppeling en remmen zijn nog super!
Ik heb hem nu zowat een jaar, voor zover ik weet is er de laatste tien jaar niks meer aan gerepareerd of vervangen.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat de vering niet geweldig is, maar dat ligt meer aan zijn leeftijd dan aan het merk Haha!
Ik ben er super tevreden mee: hij is oerdegelijk en ligt als een huis op de weg!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:03

positieve ervaring, fijne wegligging.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:22

Ifor Williams, Westfalia, Weijer. Dit is in volgorde mijn voorkeurslijst. Naar een andere trailer ga ik in principe niet eens kijken.........

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 23:18

Ook alleen maar positieve ervaringen. Ik vind het super trailers, zeer stabiele wegligging, weinig onderhoud en niet zwaar (ook handig als je met B-rijbewijs wilt rijden).

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:36

Ik heb een Weijer uit bouwjaar 1993 met een kunstof kap en houten zijwanden. Deze heb ik in 2004 gekocht en mijn lieve vader heeft 'm compleet opgeknapt - nieuwe wanden, nieuwe bodem en complete nieuwe bedrading.
Bij de trailer-handelaar hebben we er een rubbervloer in laten gieten en zo'n mooie rubberen mat met profiel op de laadklep laten zetten. Zeiltje er nog bij gekregen, en hij is weer als nieuw.

Ik ben er heel blij mee. Het is een oerdegelijke trailer, zoals al eerder is gezegd. En als je 'm een beetje onderhoud (geld eigenlijk voor alles) - mest eruit halen na iedere keer gebruiken, eens in de zoveel tijd schoonmaken, etc. dan heb je er jaren plezier van.

Hiervoor had ik ook een Weijer, ik geloof uit 1979 ofzo, met een stalen kap. Ook een superdegelijke trailer, maar die was uiteindelijk wel aan vervanging toe. Als ze altijd buiten staan, gaan ze minder lang mee, helaas.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 08:49

Oke Lachen leuke reacties hoor ik hier
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe modellen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 08:57

missblue schreef:
Oke Lachen leuke reacties hoor ik hier
Heeft er iemand ervaring met de nieuwe modellen?

De laatste ervaring stamt voor mij van vier jaar geleden, toen ik een nieuwe Weijer bij Weijer heb gehuurd. Dat ding lag als een rotsblok achter de auto, geen mm uit het spoor gelopen, per abuis 130km/h mee gereden (leeg hoor!).

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:00

Wij hebben een 1,5 paards Weijer uit 1998(?) dacht ik, heel fijn ding!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:02

Ik heb afgelopen dagen een weijer te leen gehad omdat onze trailer (met pony) bij de hengstenboer stond.
Zal even vriendlief vragen wat hij er van vond:
Te weinig kogeldruk, stoekte op de trekhaak

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 09:04

Wij hebben sinds 2 weken een splinternieuwe 2-paards Weijer trailer, een Traveller type W2000 met ingebouwde zadelkamer. Ik kan er dus nog niet veel over zeggen, maar we zijn er al wel een aantal keren mee weggeweest. Het is een superdegelijke trailer, ligt lekker vast op de weg en onze paarden gaan er zonder problemen op. Het enige probleem was dat onze auto (Opel Zafira) hem niet mocht trekken, dus toen moesten we op zoek naar een andere auto Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:35

Ik heb ook een polyester Weijer 1,5 paards trailer van het jaar 1991 en ik ben er ook heel erg positief over te spreken