over een drukke weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rintjuh

over een drukke weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 16:17

heej,

Ik zou een keer graag met me vz pony naar buiten willen maar er is helemaal geen bos, polder ofzo iets... Huilen Nou kan ik wel naar een bos maar dan moet ik een hele drukke weg over (een snelweg) Maar hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?

Greetzz

Waratje

Re: over een drukke weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:48

Een snelweg oversteken is eigenlijk heel simpel: je gaat naar het dichtsbijzijnde viaduct of tunneltje en kunt dan naar de andere kant.
Een provinciale weg is een ander verhaal, dan moet je gelijkvloers oversteken. Zoek dan een plek waar dat veilig kan, bijvoorbeeld bij stoplichten of een plek waar de beide rijbanen gescheiden zijn, zodat je per rijbaan kunt oversteken. In ieder geval moet je heel goed zicht hebben op het verkeer, dus geen bocht in de weg of veel struikgewas vlakbij.

CHIR

Re: over een drukke weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 09:13

Overigens even opletten met snelweg over- of onderdoorgaan: als paarden de weg niet gewend zijn, willen ze nog wel eens nukkig reageren. De eerste keer afstappen en de brug onder of over lopen met em is dan wel verstandig. (als je voor het paard gaat lopen ben jij nl de leider, en paarden volgen over het algemeen gewoon de leider)