Zwanenhalssporen, één maat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cynderella81

Zwanenhalssporen, één maat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:17

Ik vroeg me af of alle zwanenhalssporen dezelfde maat zijn (qua hoogte van de tak dan). Dit omdat ik op de ruitersport sites eigenlijk steeds dezelfde foto tegenkom en er nergens bij vermeld staat of er meerdere afmetingen zijn.

Sinds ik met een dressuurzadel rij, en langer ben gaan zitten, steken mijn benen een aardig eind onder de buik van mijn merrie uit. Dus die zwanenhalssporen leken me een goede oplossing.
Het wordt er nl niet beter op als ik telkens mijn hakken/benen een heel eind moet optrekken. Gewoon geen sporen zou natuurlijk de beste oplossing zijn, maar dat werkt helaas niet als ik serieus met haar aan't werk wil
Korter gaan zitten gaat ook niet want dan steken mijn knieen voorbij de wrongen (ben in het bezit van lange stelten Knipoog )

Dus ja, wie o wie heeft hier antwoord op?
Alvast bedankt!!

GeJe

Re: Zwanenhalssporen, één maat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:41

Het verschil tussen benen optrekken en de hoogte van deze spoor is te groot om het optrekken tegen te gaan. Over het algemeen zijn de sporen alleemaal van dezelfde grootte.