Gemiddeld aantal wedstrijden per klasse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Gemiddeld aantal wedstrijden per klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:00

Omdat ik even in een wedstrijd dipje zit (al 2x achter alkaar geen WP) vroeg ik af wat nou een gemiddeld aantal wedstrijden is dat mensen erover doen om een klasse hoger te komen.

Ik snap zelf ook natuurlijk dat 2 WP's per keer ongeveer 5 wedstrijden per klasse betekent, maar ben ik nou echt zo traag als ik na 5 wedstrijden nog maar 5 winstpunten bij elkaar heb.

Ik heb eigenlijk gewoon even een steuntje in de rug nodig, dat ik niet de treurigste ruiter ever ben Bloos

Novice

Re: Gemiddeld aantal wedstrijden per klasse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:51

Nee hoor maak je daar aub niet druk om.
Ik denk ook niet dat je naar een gemiddelde moet gaan kijken, ik weet niet welk niveau je rijd maar mensen die heel snel door de lagere klasses heen gaan komen zichzelf later weer tegen en dan lukt het jou misschien juist wel! Knipoog

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:51

Ik weet niet hoeveel wedstrijden ik over de B heb gedaan, maar wel heel wat meer dan 5 wedstrijden hoor Nagelbijten / Gniffelen
2 keer geen wp valt best mee hoor Knipoog

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 20:58

Ik heb tot nu ongeveer een jaar per klasse gereden. Ik rij de klasses wel uit.
2 keer geen wp is niet erg. Heb vanaf de laatste zomerwedstrijd in september 2006 tot de 2 de zomerwedstrijd 25 mei dit jaar geen wp gereden. Daar zaten hele slechte proeven bij maar ook wel goede proeven. Maar het liep niet tussen mij en mijn paard.
Sinds 25 mei hebben we er 8 bij.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:09

Ik heb de B springen helemaal uitgereden met springen haal je gelijk als je foutloos bent al 2 wp en dat had ik... dus mocht ik allang L maar heb de hele klasse uitgereden.
Nu ben ik ook bezig met dressuur en heb ik 5 wedstrijden 7 wp!
dus gewoon 1 wp per proef Lachen ( op een enkeling na dan )

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:12

5 wedstrijden ongeveer maar naar mij moet je niet kijken ik ben extreem snel gegaan Clown

maar M2 vinden we wel wat moeilijker.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 08:39

OK, ik had namelijk al bijna mijn startkaart opgezegd. In de winter scoorde ik hartstikke leuke punten. Goed in de 190, dus helemaal niet slecht. Maar nu ik voor het eerst op grote buitenwedstrijden start wil het dus even helemaal niet meer.

Oh, en ik start B. Dus dan voel ik me helemaal zo'n nerd dat ik geen WP halen Bloos

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:56

ik zie hier mensen die al anderhalf jaar rijden regelmatig en misschien 2/3 winstpunten hebben, en ik zie mensen die 4 winstpunten per klasse scoren.
alles kan dus Ja
ikzelf rij gemiddeld 1 winstpunt per concours, soms niets, soms 2. Op dit moment rij ik 4 maanden in de B en heb nu 10 winstpunten, dus ik zou over mogen.
In Augustus gaan we hopelijk naar het L1, dus dan zou ik in 6 maanden door de B zijn gegaan Lachen
en qua concoursen.. geen idee, 20 stuks bij elkaar uiteindelijk? ( hoop tegen die tijd rond de 15/20 winstpunten te hebben)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:48

Ik heb eigenlijk geen idee....in de winter rij ik nooit dressuur. Ben meer een springer dus met dressuur doe ik lekker rustig. Ik rij nu 3 jaar dressuur en ben M1, dus de winters niet mee geteld.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:51

ik ben heeeeel hard gegaan hoor moet ik zeggen.. B begonnen, 16 wedstrijden nu in totaal en L2+5. Maar maak je niet zo druk, wat is nou 2 keer achter elkaar? Ga gewoon lekker trainen en dan komt het vanzelf weer.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 12:59

Als je zelf een fijn gevoel hebt na het rijden van je proeven is het toch prima? De ene keer zal het beter gaan dan de andere keer, het gaat om het plezier en het rijden met je paard vind ik. Wat zal het dat je een paar keer geen winst haalt of dat je een keer een 5en jury treft, als jij een fijn gevoel hebt komen de punten uiteindelijk ook wel!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 13:23

OK, ik moet niet mekkeren... (Ik kan gewoon niet zo goed tegen mijn verlies). Denk dat de enige oplossing gewoon veel wedstrijden rijden is. Lekker ervaring opdoen, en zonder wedstrijden, zeker geen winstpunten Haha!

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:26

*ik vind je onderschrift by the way echt ge-wel-dig Nagelbijten / Gniffelen *
Als het inderdaad een kwestie is van ervaring opdoen moet je gewoon inderdaad veel weg gaan. Maar dit is natuurlijk alleen als je het idee hebt dat je paard anders loopt op wedstrijd als thuis, of dat ie schrikkerig is oid. anders zou ik zeggen; train thuis gewon lekker door, en als je hem goed voor elkaar hebt, ga dan weer weg. En 5 wp in 5 wedstrijden is écht niet slecht hoor, dat is heel netjes, de meesten zijn daar jaloers op.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 18:14

In de B mocht ik na 4 wedstrijden L1. En in het L1 heb ik er een half jaar over gedaan 5 punten te rijden ( Bloos). Ik startte dan 1x in de maand, soms 2x.
Met mijn nieuwe pony ben ik afgelopen weekend in het L1 begonnen (geen B gestart) en ik had 2 winst, dus hopelijk gaat dit wat sneller. Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:55

Twee keer geen winst is toch geen probleem? Ik ken mensen die al drie jaar in de B rondhobbelen en nog maar een paar winstpunten hebben. Ik ken ook mensen die als een speer door alle klassen vlammen en standaard met 2 winstpunten per proef thuis komen. Dat zijn wel de mensen die hun paard langer thuis hebben gehouden vaak.

Wil je 'garantie' op winst dan kun je nog even thuis blijven tot je paard op zijn sloffen winst loopt?

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:35

ik heb 10 wedstijden gereden, en heb nu 13 winstpunten in de B
dus ook niet elke proef was winst hoor, dus maak je maar niet druk Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:39

Urielle schreef:
Twee keer geen winst is toch geen probleem? Ik ken mensen die al drie jaar in de B rondhobbelen en nog maar een paar winstpunten hebben. Ik ken ook mensen die als een speer door alle klassen vlammen en standaard met 2 winstpunten per proef thuis komen. Dat zijn wel de mensen die hun paard langer thuis hebben gehouden vaak.

Wil je 'garantie' op winst dan kun je nog even thuis blijven tot je paard op zijn sloffen winst loopt?

Ja inderdaad.
Ik mag ook lang de L1 uit.
Ik rij ook wel regelmatig lekker in de winst.
maar als ik nu L2 ga starten gaat het mij niet zo makkelijk af dus ik train nog ff door voordat ik L2 start

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:06

Ha ken het dip probleem! Bij mij en mijn paard ging het lekker steeds 2 winstpunten per wedstrijd(hij had nog nooit een wedstrijd gelopen), ook in de b. Toen twee wedstrijden gehad dat ik geen winstpunten haalde en dat terwijl ik mij geplaatst had voor de regiokampioenschappen. En toen op de regiokampioenschappen wel weer winst. Soms heb je gewoon een dipje gaat het minder goed of wordt je niet gejureerd zoals je verwacht had. Ik was uiteindelijk in 4 maanden de b uit, 11 winstpunten. Helaas nog geen l1 gestart vanwege een blessure dus zijn inmiddels alweer 5 maanden verder en ga op 1 juli mijn eerste wedstrijd l1 starten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 11:38

Allemaal, bedankt voor de schop onder m'n kont! Heb naast me alweer 2 enveloppen met startcoupons liggen. Ga het dus maar weer gewoon proberen. Positief denken, rijden met een smile en gaan met die banaan!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:02

Als ik na 2 wedstrijden zonder winst moet stoppen met rijden, dan komt dat keerpunt nu denk ik Haha!
Wij rijden hier bijna nooit 2 wp per wedstrijd (mogen in de regio ook maar 1 proef per keer starten), dus je doet er zowieso langer over.

banaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:09

laat je niet gek maken !lekker rustg doorrijden

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:16

Joh, lekker doorrijden. Het is heel normaal dat het een keer wat minder gaat hoor, je bent wel met dieren aan het werken, het gaat nou eenmaal niet automatisch. Dat is nou net de uitdaging toch Lachen

Ik ken het gevoel wel hoor, heb het zelf ook weleens. Rijd op het moment en paard dat thuis echt op L2 nivo loopt, ben nu hard aan het trainen op bijvoorbeeld sb en contragalop. Ik heb datzelfde paard nu een keer of 7 gestart is de B dressuur en heb 3 wp Boos! Het beestje heeft gewoon tijd nodig, is hartstikke gestresst op concours. Aan de andere kant, met mijn vorige pony heb ik in 4/5 maanden door de B heen gereden, en geen enkele wedstrijd buiten de prijzen gereden...ik denk niet dat er een gemiddeld of normaal aantal wedstrijden te noemen is.

Probeer zelf te kijken naar de dingen die wel verbeteren (zoals ik al blij ben als ik heel de proef voor mijn gevoel de controle heb kunnen bewaren Knipoog ) en blijf lekker oefenen. Straks als jullie beiden genoeg wedstrijdervaring hebben en alles goed bevestigd is dan vliegen de punten binnen Lachen

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 15:33

Neehoor, helemaal niet gek.
Ik rijd altijd gewoon mijn wedstrijdjes, winstpunten zijn mooi meegenomen, maar voor mij telt het gevoel ook. Zolang er een stijgende lijn in zit zou ik mij absoluut geen zorgen maken Lachen

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:46

Ik heb in 8 wedstrijden 5 winstpunten. Is dus helemaal niet zo raar (in vergelijking met mij) Aan het begin ging het echt niet lekker. Op een gegeven moment kwam het vanzelf.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 09:13

In 21 wedstrijden verdeeld over 9 maanden van B naar M2 startgerechtigd,heb dit paard nu een jaar dus vrij snel. Heb wedstrijden gehad van 4wp, maar ben ook al een keer met niks thuis gekomen! Vork