België telt niet met het + en - systeem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

België telt niet met het + en - systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:43

Dat was een discussie in een andere topic waarvan de TS zei te weinig punten te hebben omdat er 1 vergeten was en dus 6 punten ofzo te kort kwam. Toen kwam de reactie dat het met het + - systeem niet uitmaakt en dat een lege plek als 6 gerekend word.

Tellen de Belgen echt alles op? Wat een tijdrovende klus zeg, kan het eerlijk gezegd niet geloven.

lesilla

Re: België telt niet met het + en - systeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:44

Ja ik heb lang puntengetelt en inderdaad alles optellen en lege plek is een 6

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:45

hihi ga je het nu hier wagen? Nagelbijten / Gniffelen
Ach, het zal wel, als zij alles graag met de hand optellen, lekker doen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:46

DresslOver schreef:
hihi ga je het nu hier wagen? Nagelbijten / Gniffelen
Ach, het zal wel, als zij alles graag met de hand optellen, lekker doen.

Er bestaat een rekenmachine voor iets Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:46

Ja ik kan het simpel weg niet geloven dat mensen moeilijk doen wanneer het makkelijk kan. Hebben pas een groot concour gehad en heb toen op het secretariaat gezeten en had coupons vrij snel getelt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:49

Charos schreef:
Ja ik kan het simpel weg niet geloven dat mensen moeilijk doen wanneer het makkelijk kan. Hebben pas een groot concour gehad en heb toen op het secretariaat gezeten en had coupons vrij snel getelt.

Kan je dan uitleggen hoe het plus en min systeem werkt Bloos

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:53

@Katiavl; het plus min systeem gaat ervanuit dat als je allemaal 6en hebt je een wp hebt. (tel maar na 30 6en is 180)
Heb je dan één vijf erbij heb je 179.
Wat dus inhoud dat iedere 5 staat voor -1
iedere 7 voor +1
enz.
Uiteindelijk tel je dus alles plussen en minnen.
bijv. Je hebt 4 x een 5, 10 x een 7.
dat is dus -4 en +10 wat dus +6 overhoud dus heb je 186 punten. Gaat véél sneller en gemakkelijker, daarnaast worden er veel minder fouten mee gemaakt. Klinkt moeilijk maar dat is het echt niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:53

Okee ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen.

Bij het gemiddelde (dus een winstpunt hier) van een 6 heb je in totaal 180 punten.
Als ik een coupon voor mijn neus krijg 'start' ik met 0

Staat er een 7 neem ik in mijn hoofd +1, nog een 7 +2, een 4 0 (7 = 1 hoger dan 6, 5 1 lager, 4 2 lager). daarna een 5 -1. Dan kom ik op het einde uit op een stand van +3 in totaal.

180 + 3 = 183 de uitslag, probeer het eens met een coupon die je hebt liggen (wel even kijken hoeveel onderdelen je hebt, bij ons zijn het er 30).

Een 6 tel je niet want die is gelijk aan 0, als je het een paar keer doet tel je in 1 keer door gaat echt razendsnel

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:55

inderdaad! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:53

wij tellen ook bij grote concoursen wel alles gewoon op hoor, lijstje maken in excel en invoeren maar. Natellen doen we nog keertje vaak door + en -, maar eerst sowieso helemaal tellen, dan zie je ook snel of er ergens een lege plek is en je achter de jury aan zal moeten

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:55

Euh... is dit een vraag of een discussie? Haha!
Snap het punt niet zo goed. Want het komt toch allemaal op hetzelfde neer. Lachen

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 14:59

ik doe het altijd met het + en - systeem, lekker snel

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:00

Vraag mezelf hetzelfde af als visje Lachen Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:03

Komt niet op hetzelfde neer. In dat andere topic werd dus gezegd dat als er in Belgie een punt niet ingevuld is, je daar ook geen cijfer voor krijgt. Hier in NL doen ze automatisch een 6, maar daar werd gezegd dat je in Belgie dus een 0 ervoor krijgt.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:06

En wanneer wordt er dan een punt niet ingevuld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:08

Dat vraag ik me ook af Ja

Een punt niet invullen is vaak een foutje van de jury of schrijver lijkt me

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 15:13

Inderdaad daarom krijg je een zes Lachen bij sommige is dat geluk hebben

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:25

Ja als een jury of schrijver het vergeet, maar in dat andere topic werd dus gezegd dat ze in Belgie een vergeten punt als 0 tellen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 18:27

bij mijn weten een zes, want soms gaat het te snel voor de schrijfster en dan word er per ongeluk eens een hokje open gelaten en dat is niet fair dat je dan een nul krijgt Tong uitsteken

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:57

Het zou me ook verbazen dat je door een fout van de jury een 0 zou krijgen. Ik ben geen expert, maar een beetje logisch verstand zegt me dat een 0 halen nagenoeg onmogelijk is en dat het daardoor snel zou opvallen moest een 'verstooid' jurylid steeds een 0 geven als hij het niet meer weet. (Als je een fout maakt, geef je dat liefst niet toe en kan je dat maar beter verbergen Knipoog ).

Volgens mij verzint dat jurylid dan gewoon snel iets. Of anders geef hij/zij een gemiddeld cijfer, of iets wat een beetje past bij de rest van je resultaten Haha! . Misschien wel gewoon een 6.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:55

Er staat dan ook geen 0 Tong uitsteken Maar gewoon een leeg vakje, wat volgens de Belgen in dat andere topic als 0 wordt gerekend.

Ik vind het ook raar, maar goed.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:01

dat was ook een punt. in nl word er dan automatisch een 6 ingevuld, staat ook zo in de reglementen. met het plus-min systeem is die 6 er automatisch al bijgeteld, dus maakt het voor het totaal niet uit. In belgie komen er dan 6 volledige punten bij. waardoor dus de kans op fouten e.d. extra groot word.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 18:10

Oké, maar er komen dus 6 punten bij in dat geval. Heb ik dat goed begrepen?

Misschien gewoon even natellen als je je formulier krijgt? Verward

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:11

Er is weinig wat niet in het reglement is terug te vinden, dus ook het niet ingevuld zijn van een punt.

Indien door het rekencentrum wordt vastgesteld dat er één of meerdere cijfers op een bepaald(e) startcoupon/protocol ontbreken dient het betreffende jurylid te worden gevraagd de ontbrekende cijfers alsnog in te vullen.

Uitsluitend als, ten gevolge van absolute overmacht, de betreffende jury niet meer aanwezig is en is afgeweken van zijn/haar verantwoordelijkheid zoals is vastgelegd in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS, zal het rekencentrum het gemiddelde vaststellen van alle overige op de betreffende startcoupon/het protocol vermelde cijfers en dit gemiddelde invullen op elke plaats waar een cijfer ontbreekt. Bij het vaststellen van het gemiddelde wordt de decimaal 0,5 en hoger naar boven afgerond. De aldus vastgestelde vervangende cijfers dienen door het rekencentrum, ter informatie van de deelnemer, als zodanig van een merkteken te worden voorzien. Het rekencentrum zal, indien mogelijk, een fotokopie van de
betreffende coupon maken, alvorens de vervangende cijfers worden ingevuld.

Duidelijk? Pling (dus geen standaard 6)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:20

MyWishMax schreef:
Er staat dan ook geen 0 Tong uitsteken Maar gewoon een leeg vakje, wat volgens de Belgen in dat andere topic als 0 wordt gerekend.

Ik vind het ook raar, maar goed.

Inderdaad. Het gaat over het feit als de jury bv het laatste vakje vergeet in te vullen (van verzorging of iets dergelijks). Alle punten van alle combinaties worden opgeteld, en die opgetelde punten worden dan meteen ingevuld op het resultatenblad dat omhoog gehangen wordt. Als je dan toevallig door een fout van de jury dat laatste punt niet gekregen hebt, en ze er bij het optellen overgekeken hebben, dan komt die combinatie dus gewoon een cijfer voor een onderdeel te kort en heel minder punten dan ie eigelijk zou moeten krijgen. Als je dan nu bv 170 punten in totaal hebt, maar er is één vakje niet ingevuld, zou het kunnen zijn dat je anders een totaal van 175/176/177/... gehad zou hebben.

Het is niet zo dat er automatisch een "0" komt te staan, het is gewoon een punt dat te kort gerekend wordt en waar ze daarna overgekeken hebben. Als combinatie moet je gewoon je punten snel nakijken als je je scoreblad krijgt, als er fouten instaan meteen naar het secretariaat gaan en die fouten worden verbeterd.

Als er (zoals in het geval van het andere topic) nu iemand pas een maand later zijn punten natelt zit je er natuurlijk wel mee. (Wel jammer als je dan natuurlijk maar een paar puntjes van de winnaar afzat)