. Nu waren we op een manege met een kantine aan de bak, dus ik dacht dat er kinderen waren die dat nodig vonden om te doen. Totdat ik dus het belletje van de jury hoorde... Oke, stoppen maar. De jury kwam uit zijn hokje om te vertellen dat ik verkeerd gereden had omdat mijn voorlezer verkeerd voorgelezen zou hebben. Uhhm, nou nee hoor meneer de jury, we lezen niet verkeerd voor en we rijden de proef gewoon netjes zoals het in het boekje staat. Er ontstond een uitgebreide discussie tussen Pipo-de voorleesster en de jury, die hele discussie is vastgelegd op band door Dorus-de-man-met-de-camera, leuk voor later
. Het kostte Pipo nog wat moeite om meneer de jury te overtuigen dat het boekje toch echt klopte. Ondertussen stond ik in het midden al even te wachten en vroeg na een tijdje wat ik nu moest gaan doen:?. Of ik even het galopdeel over wilde doen en het achterwaarts en eerst nog wat stap. Goed meneer de jury, dat doen we dan maar }> . Vanaf de kant werd er ook nog eea geroepen om me aan te moedigen
. Enfin, heel stuk opnieuw moeten rijden na deze onderbreking en geprobeerd om nog het beste te maken van de rest van de proef. Dat lukte best aardig, aanmoedigingen genoeg tenslotte
.Het bleek dat het protocol dat de schrijver gebruikte niet klopte, er stond een onderdeel tussen wat er helemaal niet hoorde en bovendien onmogelijk was om te rijden. De jury had dit protocol dus ook gebruikt om de proef te volgen en niet zijn boekje. Het was hem wel gelukt om het deel wat ik moest overdoen 2 keer te punten en heeft uiteindelijk de gecorrigeerd wat ik de eerste keer reed en gepunt wat ik de tweede keer deed, dat was niet zo gunstig want we waren eventjes van ons a propos tenslotte. Dat vond ik dus niet zo sportief van meneer de jury, want wij deden niks verkeerd en hij wel
. 't Is ook altijd wat op wedstrijd
. Het is dus een van de nadelen om als eerste te starten in een rubriek, dan kom je dit soort dingen dus tegen. 

. Afijn, ondanks tegenstrubbelingen van mijn instructeur wilde ze inderdaad Beauty wel voorrijden. Paard komt met rollende ogen de bak in, springt weg en... HOP, ze geeft 'm 1 ruk, hij blijft verdwaasd even staan en ze zit er binnen 1 sec. op! Die dame was zeker rond de 60 jaar! Daarna gaf ze een demonstratie ten beste op een niveau wat ik later nooit meer van iemand (uberhaupt van die leeftijd) heb gezien.. KWIJLEN! Zo goed! Haar uitleg was superduidelijk en ik........ besloot voortaan toch maar een beetje mijn grote mond te houden, bloos, bloos, hihi...