Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

als het modderig is zou ik wel kalkoenen aan doen maar als de grond keihard is zou ik het niet doen tenzij je pony niet zonder kalkoenen op gras kan lopen
Zorg wel na het wassen dat de stal goed schoon is anders kan je de ochtend van je wedstrijd nog een keer wassen! Het inrijden verschilt per paard.. als je gewoon aan het rijden bent thuis wanneer heb je hem dan echt goed aan het lopen? na een kwartier half uur driekwartier etc?? en ga van daaruit kijken hoelang je in wilt rijden. Transportbeschermers doe ik nooit om maar dat voornamelijk omdat hij ze neit past... (groot paard) anders zou ik ze wel omdoen tis toch beetje extra bescherming... Maar probeer gewoon een beetje uit en hoe vaker je wedstrijden gaat rijden hoe vaster je patroon wordt. Succes in september!!

.

En dan voordat ik de staart ga nat maken en wassen kam ik hem eerst helemaal uit. Ze heeft namelijk een heel dikke staart. Ik doe 's ochtends een hengstenvlecht in de manen. En ik de voorpluk een ingevlochten vlecht. De staart laat ik lekker gewoon hangen.
Daar zitten geen klitten meer in.