welke zonnebrand gebruiken jullie voor je tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shillelagh

welke zonnebrand gebruiken jullie voor je tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:22

Hej!

ik vroeg me af welke zonnebrand jullie gebruiken en welke je kan en mag gebruiken voor op de snoet van je tink:P want ik heb ergens gelezen dat een roze snoet snel verbrand en die van mij heeft een roze snoet en het is hier harstikke wamr en de zon schijnt dag tot dag dus kom maar op Knipoog

groetjes ik Haha!

liekatchu

Re: welke zonnebrand gebruiken jullie voor je tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:27

ik heb geloof ik factor 30. welk merk weet ik verder niet maar ik geloof dat dat ook niet zo veel uitmaakt.
mijn tinker heeft ook een roze neus die snel verbrand dus is idd erg vervelend.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:27

Geen.
Als mijn Tink d'r neus heeft verbrand (lees: korstjes en gevoelig) dan smeer ik 's avonds na zonsondergang d'r neus alleen flink in met uierzalf. Dat werkt verzorgend en verzachtend. Na 2-3 dagen 's avonds insmeren is de verbranding over en hoef ik de rest van de zomer praktisch niet meer te smeren (af en toe nog de randjes van d'r neus).

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:30

ik heb gewone zonnebrand van de aldi hoogste factor die er lag 20 ofzo
en het werkt prima

fettie ik gebruik het wel verbranden rond zijn ogen doet hem wel zeer

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:32

Ook geen. Eerst deed ik het wel, maar daar werd het alleen maar erger van. Nou houd ik in de gaten, en als er net zoals flettie zegt korstjes oid op zitten smeer ik het in, maar verder laat ik het gewoon z'n gangetje gaan.
heb ik vorige zomer ook gedaan, en Jessie haar neus is niet één keer zo verbrand als dat hij deed mét zonnebrandcreme! Terwijl ik toch met een waterproof factor heelhoog smeerde.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:34

Ik gebruik helemaal niets. Er is de hele dag door genoeg schaduw bij mij in het land. Ziggy zijn neus is nog nooit verbrand.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:36

dank jullie wel:D ga nu lessen;) doeii

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:37

@ rommulus: het zal heus wel zeer doen maar smeren met zonnebrand is voor mij niet handig.
Op de 1e plaats omdat je toch om de 2-3 uur opnieuw moet insmeren wil het nut blijven houden. Doordeweeks heb ik hier geen tijd voor aangezien ik van 8 uur 's ochtends tot 6 uur 's avonds van huis ben om te werken.
Op de 2e plaats doe ik mijn Tinker er geen plezier mee met al dat gesmeer en op de 3e plaats net wat Berdien zegt: het lijkt alleen maar erger te worden als je met zonnebrand gaat smeren.

Daarom bij mij alleen smeren met uierzalf als het verbrand is. Meestal verbrand ze zich 1 keer goed met korstjes en rooie, gevoelige huid en daarna praktisch niet meer.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:07

GEEN

De neus van mijn tinkie is 1x verbrand Ach gut en dat was NÁDAT er zonnebrandcreme op was gedaan omdat men beweerde dat dat toch echt wel verstandig zou zijn heb haar neus vervolgens ingesmeerd met vaseline om het soepel te houden en daarna dus NOOIT meer iets opgesmeerd en ze heeft er dus nooit last van gehad ook niet terwijl ze sochtends met neus in natte dauwgras staat enzo Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:31

Ik heb dezelfde ervaringen als grid, flettie en Berdien!
Dus ook ik smeer geen zonnebrand vooraf, alleen als nazorg 'S AVONDS! Maar liever uiercreme of vaseline.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:59

Ik gebruik ook geen, ik heb ook dezelde ervaring als de rest met zonnebrand neus van Biggels was vorig jaar daar nog veel erger door verbrand,

dit jaar nog niet gedaan, wel een beetje rood neusje gehad, maar geen korsten of wat dan ook, krijgt hij dat wel dan doe ik net als flettie als de zon weg is wat uiercreme er op.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:43

Ik smeer ook niks (meer), heb het eerder ook gedaan, maar had ook het idee dat het daardoor alleen maar erger werd. Ik heb voor Keeva zo'n zonnemasker met neusflap, die doe ik haar wel op als de zon echt hard schijnt. Ze heeft nu ook wat velletjes op haar neus, maar niet erg genoeg om te smeren.
Niks aan doen dus (vind ik), en anders eerder een vliegenmasker/zonnekap om.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:44

Eigenmerk factor 30

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:50

De eerste zomer dat ik mijn tink had wist ik helemaal niet dat hij kon verbranden, niks op gesmeerd dus, met als gevolg een knalrode neus, de vellen erlangs hangen en constant jeuk.. De tweede zomer heb ik regelmatig ingesmeerd, toen zaten er geen korsten meer op, maar wel nog rood, gevoelig en jeukend. En deze zomer ben ik al vanaf de lente aan t smeren. Met de regenperiode dacht ik dat het niet nodig zou zijn, maar toen begon het toch weer ruw te worden en te jeuken, dus elke dag met zonnebrandcreme en 's avonds met aftersun ingesmeerd, en een week later was het weer helemaal lichtroze en zacht. Nu blijf ik dus gewoon elke morgen smeren.
Ik gebruik zwitsal met factor 50, en heb nu een nieuwe tube zwitsal van de action met factor 30. Bij de action kost ie nog geen 4 euro, en in de meeste winkels meer dan 10 euro. Aanrader dus Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:27

kinderzonnebrand van Garnier, waterproof, factor 60.. Was een creme van dik 20 euro Nagelbijten / Gniffelen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:09

Geen..
Ik smeer niks, ze verbrand niet.. Heb een jaar gesmeerd en toen was het elke dag raak.. Toen ben ik gestopt met smeren en ze had nergens last meer van.. Als ze toch eens eens een plekje heeft, kan van een natte neus in de zon zijn, smeer ik uierzalf en dan is het zo weer over.. Lachen

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:12

dank jullie wel Knipoog ik heb van factor 60 nog nooit gehoord..Tong uitsteken wat raar dat ze dan zeggen dat het verstandig is om te gaan smeren als ze dan eigelijk daar juist van gaan verbranden..

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 19:22

June verbrand haar neus totaal niet Verward . Zoë verbrand licht maar we mogen daar absoluut niet aankomen met wat voor smeersel dan ook. Nog met geen 10 man erop te krijgen,en een neus netje wil ze ook niet, ze is een echte natural Haha! . Tina verbrand heel makkelijk maar daar hebben we een netje voor gemaakt, wat ze dag en nacht om heeft.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=MIOT7UFZ
we maken deze zelf. Beetje stug horgaas, band erom stikken en 2 klitten bandjes. Voor dit paard het ei van columbus. Pling

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 19:23

haha goed gemaakt;)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:01

Hier ook een erger verbrande neus met zonnebrand bij het paard.
En uiercreme niet overdag opsmeren want dat werkt ook als een brandglas(misschien overbodige opmerking maar ik heb het mensen zien doen).
Zelf smeer ik de neus in met groene leem met lavendel, werkt als een sunblock, verzorgt en houdt vliegen weg.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:36

Bij mij lopen er ook een paar rond met een wat rozige neus.
Het zijn wel de merries die in lang gras lopen.
En hoeveel zon hebben we eigenlijk gehad de laatste tijd ???

Zonnebrand smeren wordt door mij ten zeerste ontraden.
Het is vettig, alle vuil uit het gras blijft eraan plakken.
Heeft de neus wat korsten, smeer er wat babyolie op.
Dat trekt snel in de huid en verzacht de korsten.
Verders, niets eraan doen, dat geeft veel minder problemen.

En houdt het gras kort.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 06:40

Darlah is vorige week zo verbrand Ach gut
maar ik smeer er 's avonds vaseline op en dan is het de volgende dag zowat helemaal over.
verder smeer ik het ook niet in met zonnebrand.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:43

flettie schreef:
Geen.
Als mijn Tink d'r neus heeft verbrand (lees: korstjes en gevoelig) dan smeer ik 's avonds na zonsondergang d'r neus alleen flink in met uierzalf. Dat werkt verzorgend en verzachtend. Na 2-3 dagen 's avonds insmeren is de verbranding over en hoef ik de rest van de zomer praktisch niet meer te smeren (af en toe nog de randjes van d'r neus).

ik sluit me hierbij aan! Mijn ervaring is dat smeren niet helpt maar het juist erger maakt...
Wel na zonsondergang bij een al verbrande neus idd even verzorgend smeren

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:48

ik smeer niks, ook niets verzorgends. De brand houdt dan gemidddeld 2 dagen aan, daarna is het weg voor de rest van de zomer (tenzij er weer een periode koud grijs weer tussenzit, dan hebben ze er bij de eerste keer zon wel weer van)
Ook bij de veulies smeer ik niet.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:38

Momenteel is het nog niet nodig maar ik heb notencreme v.d. kruidvat en daar doet ze t al een paar jaar goed op Lachen