Ik zit er over te denken mijn pony onder dek te zetten deze winter. Ze heeft haar hele leven al 24/7 buiten gestaan zonder dekens, ook 's winters. Ze hebben wel een schuilstal maar hier gaan ze alleen staan als er hooi in ligt.
Maar omdat ik nu veel fanatieker train, en zeer waarschijnlijk veel langere dagen met school ga draaien en het ook allemaal wel pittige stof wordt, wil ik haar liever onder deken zetten. Ik heb niet de luxe van een binnenbak, of verlichting, dus de momenten dat ik vrij ben wil ik gewoon kunnen trainen en haar niet eerst moeten drogen en dergelijke. Dat heb ik namelijk deze winter al gedaan, dat was geen succes. Niet het idee dat dat erg goed voor haar was.
Een simpele regendeken kan in principe wel, maar een iets minder dikke wintervacht zou ik ook wel waarderen. Hoef haar niet onder 300 gram dekens te hebben, dat vind ik helemaal niet nodig....
Dus iets van een dunne onderdeken eronder? Hoe dik?
Gevoerde of ongevoerde regendeken, wat is slimmer?
Een tweede waterdichte deken aanschaffen, voor als de ander vochtig wordt als ze echt heel lang in de regen heeft gestaan?
Een uitrijdeken voor in en uitstappen? Rijd in principe altijd buiten.
Waar moet ik nog meer rekening mee gaan houden?
Ben erg benieuwd naar reacties.