Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Pienn schreef:Dit is echt een vervelend probleem! Is ze met rijden wel gewoon braaf op de nieuwe stal? Ik denk dat het inderdaad slim is om iemand die ervaring heeft met dit probleem er bij te halen. je kunt idd ook proberen om je pony tussen 2 ruintjes of merries te zetten.
.
Ik wil haar toch wel graag op het gras hebben
Of idd weer terug naar de vorige stal alleen is dat 100 km per dag rijden en dat vind ik zo ver
ze zetten nu wel een ander paard in de lege box af en toe, maar dat zijn steeds tijdelijke oplossingen dit gedrag kan absoluut niet door de beugel en moet dus stoppen. aerdenhout1 schreef:En hoeveel stallen heb je al gehad inmiddels??
Daar kan het probleem ook liggen, het te veel wisselen van stal.
Een paard hecht zich n.l niet zozeer aan de mens als wel aan de omgeving waar hij of zij staat( al willen wij dat natuurlijk liever heel anders zien ). Regelmaat is voor een paard heel belangrijk.
Veel wisselen van stal, dus ook vriendjes, werkt averechts bij een paard. Een hoop mensen vergeten dat een paard nog steeds een kuddedier is! Wij als mens, zijn dat helemaal door elkaar aan het gooien, en vinden het dan vreemd dat een paard zo reageerd als die van jou. (Ik ben geen NH er hoor!!)
Merilyn schreef:dit gedrag kan absoluut niet door de beugel en moet dus stoppen.