Dilemma: wel een trailer, geen auto...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lioren

Dilemma: wel een trailer, geen auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 19:15

Ik heb dus het volgende dilemma:
Mijn auto (die de trailer mag trekken) is afgeschreven en naar 't stort.
In september wil ik de ISPH gaan volgen, hierabij moet ik ong. 2 keer per maand mijn paard meenemen, dus heb ik een auto nodig die de trailer kan trekken.
We hebben net een huis gekocht en de opleiding kost ook 3330 per jaar, dus er zijn geen centjes meer voor een nieuwe (grote) auto...
Nu was ik zelf aan het denken om een auto te huren als ik mijn paard mee moet nemen. Wie heeft nog goede ideeën om mijn dilemma op te lossen?!?

Margreet

Re: Dilemma: wel een trailer, geen auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:59

Huren lijkt me dan de beste optie ja. Als je bij een verhuurbedrijf vantevoren aangeeft dat je 2 keer per maand gedurende een jaar (?) een auto nodig hebt kun je misschien nog wel een deal maken ook. Of misschien kun je wat regelen met een schoolgenoot die uit de buurt komt? (mits je een 2-paards hebt).

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 21:31

In juli ga ik naar de laatst infobijeenkomst, ik zal dan navragen of er ook iemand bij mij uit de buurt de opleiding gaat volgen. Het zou ideaal zijn als ik (tegen betaling) mee kan rijden.
Heeft iemand ervaring met auto's huren?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:33

Lotte29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:35

Voor een klein budget een auto kopen, ik heb een Peugeot 406 voor een prikkie gekocht die rete veel trekkracht heeft. Ben dr erg blij mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:08

Lotte29 schreef:
Voor een klein budget een auto kopen, ik heb een Peugeot 406 voor een prikkie gekocht die rete veel trekkracht heeft. Ben dr erg blij mee.

Hetgeen niet zelden een garantie voor hoge onderhoudskosten is......

Ik heb een aantal keren hier bij de lokale verhuurder een Ford Transit gehuurd, dat kost 300 euro voor een lang weekend, inkl 1000km, ex brandstof. Kijk maar eens op www.nootede.nl

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 13:42

mn zus heeft vorige week een busje gehuurd om de trailer te trekken, dat kostte rond de 70 euro.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:07

Lotte29 schreef:

Ik spaar liever door zodat ik in een keer een 'jonge' auto kan kopen, mijn vorige auto was 12 jaar toen ik hem kocht, trok prima de trailer, maar ik kreeg hem na 2 jaar niet meer door de keuring, dus heb een flinke afschrijving op die auto gehad...
Maarja, je kunt natuurlijk ook geluk hebben en er een hele tijd mee kunnen rijden.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 14:07

juval schreef:
mn zus heeft vorige week een busje gehuurd om de trailer te trekken, dat kostte rond de 70 euro.

Weet je ook bij welk bedrijf ze gehuurd heeft?

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:13

Hoihoi, zusje meldt zich Haha!
Ik had het busje bij Jongerius IJsselstein gehuurd. Is een Renault dealer die ook in Woerden zit. Kosten:69 euro. Voor mij was het voor 1 keer omdat onze trailertrekker een beetje in de kreukels zat... en nog bij de garage stond.

Maar als je 2x per maand moet zou ik wel even aan het rekenen slaan. Dat tikt toch wel aardig aan, 140 euro in de maand. Misschien bijna een idee dan om een soort financial lease constructie te doen op een goede 2e hands???

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:43

Sprintje schreef:
Maar als je 2x per maand moet zou ik wel even aan het rekenen slaan. Dat tikt toch wel aardig aan, 140 euro in de maand. Misschien bijna een idee dan om een soort financial lease constructie te doen op een goede 2e hands???

Dat is idd een idee, ik ga eens bij wat dealers in de buurt info opvragen. Ik houd niet van 'geld lenen', maar moet natuurlijk kijken wat financieel het aantrekkelijkste is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 17:51

Stelvio schreef:
Sprintje schreef:

Dat is idd een idee, ik ga eens bij wat dealers in de buurt info opvragen. Ik houd niet van 'geld lenen', maar moet natuurlijk kijken wat financieel het aantrekkelijkste is.

gaat dat dan om één dag of om een weekend?
Daarnaast, als jij toezegd met zeer grote regelmaat te huren (elke twee weken of zo) dan kan er iets aan de prijs gedaan worden. Indien niet, andere verhuurder zoeken.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 11:37

Citaat:
gaat dat dan om één dag of om een weekend?
Daarnaast, als jij toezegd met zeer grote regelmaat te huren (elke twee weken of zo) dan kan er iets aan de prijs gedaan worden. Indien niet, andere verhuurder zoeken.

Het gaat 2x om vrijdag en zaterdag (zeg maar 'n heel weekend, want ik zal waarschijnlijk zaterdag pas na sluitingstijd terug zijn).
Ik ga zo eens wat verhuurbedrijven afbellen om te kijken of er iets 'te regelen' valt...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-07 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Castache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:42

Ja,huren is een goede optie. Ja

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 13:38

Castache schreef:
Ja,huren is een goede optie. Ja

Pfff, Net een hoop verhuurders in de buurt gebeld, valt niet mee om een huurauto (busje) met trekhaak te vinden. Heb er tot nu toe maar 1 gevonden en als ik om ga rekenen wat dat me per maand gaat kosten, weet ik niet of huren zo'n goede optie is Verdrietig

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:26

In welke omgeving woon je?
Grote jongens als Hertz en zo, die moet je niet hebben, daar valt niet mee te handelen.
Heb je geen lokale verhuurboer? Daar kun je vaak gemakkelijker afspraken mee maken.

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 16:04

ikke schreef:
.

Woon in Zuid Limburg. Heb vanalles gebeld van groot tot klein, maar bijna niemand heeft auto's met trekhaak en als ze al auto's met trekhaak hebben zijn het transits met dubbele cabine enz. voor 80 euro per dag.Een caddy zou perfect zijn, compact, maar mag mijn trailer trekken (heb maar een max massa van 1200kg), die kosten tussen de 35 & 40 euro per dag, maarja géén trekhaak!
Poe poe, wordt tijd dat ik de loterij win Haha!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:05

Stelvio schreef:
ikke schreef:
.

Woon in Zuid Limburg. Heb vanalles gebeld van groot tot klein, maar bijna niemand heeft auto's met trekhaak en als ze al auto's met trekhaak hebben zijn het transits met dubbele cabine enz. voor 80 euro per dag.Een caddy zou perfect zijn, compact, maar mag mijn trailer trekken (heb maar een max massa van 1200kg), die kosten tussen de 35 & 40 euro per dag, maarja géén trekhaak!
Poe poe, wordt tijd dat ik de loterij win Haha!

k weet zo ook niemand die in zuid limburg zit..
maar succes met je loten kopen voor de loterij..Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:40

Heb je al via google gezocht op auto verhuren? misschien vind je daar ook nog wel wat

saaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:03

is er niet iemand uit je buurt die op die dagen ook daar heen moet?? en je dan misschien tegen een vergoeding kan carpoolen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:28

Je kan ook mijn auto kopen Haha!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:10

heb je niet gewoon een familie lid, die je tegen vergoeding kan brengen? 2 keer per maand is te overzien

Lioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 08:46

sbdw schreef:
heb je niet gewoon een familie lid, die je tegen vergoeding kan brengen? 2 keer per maand is te overzien

Helaas heb ik niemand in mijn directe omgeving, die me kan brengen, of waar ik de auto van kan lenen...

_kevin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:20

Busje, kennissen lief aankijken:)
Maar een auto huren lijkt me de beste optie!

saaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:29

ik ken wel een adres die nix uitleen maar wel wil rijden voor €0.50 cent rijd per kilometer