Fjord uitgebroken door onweer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jauwi

Fjord uitgebroken door onweer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 15:43

Onze nieuwe Fjord is nu zo'n 8 weken bij ons. Een paar weken terug stond hij in de wei toen het ging onweren. Hij was zo bang dat hij onhoogsprong en zich bezeerde. Hij is toen 3 dagen kreuepel geweest. Vannacht hadden we hem voor zekerheid op stal gezet. Het had niet echt hard geonweerd, maar hij was over zijn schrikdraad heen gesprongen en stond aan het hooi te knabbelen! Nu was de stroom dus niet aan geweest ivm blikseminslag, dus waarschijnlijk wist hij dit (van zijn box). Maar zal ik hem vanavond maar buiten laten staan of toch weer op stal proberen te zetten?

missnynke

Re: Fjord uitgebroken door onweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:44

staat hij alleen of met meerdere paarden?

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:45

idd een vriendje bij hem zetten..

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:47

Als je stal in de wei staat zol ik de deur los laten dat die zelf kan weten of die naar buiten wil of lekker binnen staan Knipoog

Jauwi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 15:52

Hij staat in een loods en daarin zijn 2 boxen afgezet met schrikdraad. Naast hem staat een andere Fjord maar die is heel braaf. Ze kunnen wel achter in de wei in een inloopstal, maar het probleem is echter dat de nieuwe Fjord ons andere paard niet accepteert en alleen maar pest. Ze kunnen wel bij elkaar in de wei of bak, maar niet in een kleine stal.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:08

Ik zou hem in de wei laten, als ie dan in paniek raakt dan heeft ie meer ruimte om te gaan rennen ofzo. Fjorden kunnen wel tegen wat regen Knipoog