Zadel VERKOCHT,, na 2maanden ineens het volgende

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazoeyou

Zadel VERKOCHT,, na 2maanden ineens het volgende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 00:24

Ik heb 2 maanden geleden mijn springzadel VERKOCHT (onder rembours)..

8 en half jaar oud stubben siegfried zwart springzadel..

Zadel heb ik verkocht voor maar 400euro(compleet inclusief rembours verzending)

Nu komt het verhaal..

Zadel had ik zelf 5 en half jaar gehad,, overgenomen van kennis..
Met dit springzadel heb ik jarenlang plezier gehad,,heb het paar keer laten opvullen en 1x alle singelstoten laten vervangen..

Voordat ik het zadel te koop aan had geboden was hij eerst nagekeken bij ruitersportzaak(ik wil graag goede dingen verkopen)..
Bij deze zaak kom ik al jaren en is zeer betrouwbaar adres Pling

Nu komt het,,,,

Ik heb het zadel dus verkocht ,, ik kreeg een telefoontje van de koper dat het een PRACHTIG zadel was,, en hij lag perfect op hun paard Haha! ze was me zeer dankbaar voor mijn eerlijkheid over de staat etc..

NU ineens(2maanden later),, krijg ik een mailtje van die persoon dat ik haar moest bellen op 06.....
Ik bellen... Zegt ze ineens dat het zadel niet goed is,, en dat het voor een OPvulling bij de zadelmaker lag,,,en dat hij het hele zadel los had gemaakt en tot zijn schrik zag dat de boom kapot was Boos! Verward
De boom zou gemaakt zijn dmv iets van ijzer eroverheen gedaan te hebben???

Ik vind dit echt ERG VREEMD,,zadel is 8 en half jaar oud,, ik heb hem 5 en half jaar gehad,, en zadel is nog VOORDAT hij verkocht werd GEHEEL nagekeken..
Zadel is bij mij NOOIT gevallen etc,, altijd PERFECT mee omgegaan..

Ze wilt nu dus dat ik het zadel terug neem..

Maar wie zegt dat dit allemaal waar is????
Ik vind het echt raar hoor??

Het was voor 1 paard(van haar en haar kinderen).. en nu zegt ze dat het voor 6 paarden is..
Ook zij ze dat het zadel perfect op haar paard lag,, en nu zegt ze dat hij achterover lag en daarom bij zadelmaker ligt..

Ze verwacht nu dat ik het zadel terug neem Huilen ..

Wat moet ik nu doen??

Ik weet dat er iets niet in de haak is daarzo...
Zou zij het zadel hebben laten vallen ofzo??

En vertel mij eens,, zadel opvullen,, wordt dan het hele zadel uit elkaar gehaald?????(tot kale boom zichtbaar is??)
ERg vreemd dit alles hoor??

Dekloktikt

Re: Zadel VERKOCHT,, na 2maanden ineens het volgende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:29

Zij heeft jou haar tevredenheid nog getoond, en trouwens een gebroken boom merk en/of zie je. Dr verhaal klopt dus niet, jij heb netjes je zadel voor verkoop na laten kijken en toen had het nog een hele boom ( anders ziet die ruitersportzaak dat heust wel en die denken er dan meestal nog geld aan te verdienen ook als er wat mis mee was dus dan had je dat ECHT wel geweten ). Het enigste wat zou kunnen is dat ie bij de verzending is gebroken maar dan zou zij dat voor die 2 maanden toch echt wel opgemerkt moeten hebben. Laat dr maar gewoon banketstaaf en zeg dat jij haar een zadel zonder gebroken boom heb verkocht en jij het niet terugneemt nu het in mindere staat/conditie is.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:31

Volgens mij nept ze jou. Maar weet niet hoe het met wetgeving en alles zit of je het zadel dan terug moet nemen ofniet.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:33

Wat Dekloktikt al zegt, het zadel is nagekeken voor het de post op gegaan is (overigens nog een risico, kopen zonder kijken) en als jouw zadelmaker dat kan bevestigen indien ze echt moeilijk wil doen heeft ze geen poot om op te staan. Volgens mij hoef je dit zadel niet terug te nemen. Lachen

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:34

Apart verhaal.. Ik zou het zadel in ieder geval ABSOLUUT NIET terugnemen!
Verkocht is verkocht, als jullie daar verder niks over af hebben gesproken dan. Zelfs als het in eerste instantie niet had gepast, dat is het risico van een 2e hands zadel.

Heb je misschien nog een bonnetje/bewijsje van de keer dat je het zadel hebt laten nakijken? Dan zou je die nog kunnen laten zien?

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar volgens mij heb je het volste recht om te weigeren dit zadel terug te nemen.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:35

Heel vervelend, met name omdat je er juist voor gezorgd hebt een goed produkt te verkopen. Laat haar weten dat hetzadel in prima staat was toen jij het opstuurde en dat je het zadel niet terug neemt.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 00:36

Het zadel is inderdaad nagekeken VOORDAT ik het te koop had gezet..
Ik kon er 600euro voor krijgen(moest ik wel een nieuw zadel daar kopen)..
Ik zij ook tegen haar dat er met verzenden iets kon zijn gebeurd misschien..ZIJ zei toen: Nee dat kon niet,,want er zit een ijzer plaatje over de boom heen gemaakt,,dus hij was al kapot..

Ik voel me er wel rot onder,, ze zei mij vanavond: Slaap er maar een nachtje over,,,,en laat ik je morgen wel weten per mail wat ik ga doen en wat mn rechten zijn..

Ik voel me echt rot,, ik weet 100% zeker dat het zadel in perfecte staat verkeerd..

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:37

Ik had hem ook niet teruggenomen, vooral na zo n periode al niet als de boom niet goed was geweest had ze dat ook veel eerder wel opgemerkt en ze kan je niets maken.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:39

Jij wordt nu *******
Ten eerste was het voor 1 paard en nu ineens niet meer (heeft niets te maken met het zadel, maar geeft toch enige kennis van zaken met wie je te maken hebt)
Ten tweede: Een gebroken zadel herken je meteen, tenzij de rest van het zadel erg goed/stevig is (of je paard erg onderdanig), dan zal het even duren, maar zeker niet lang.
Een vriendin van mij had een goed zadel, bij vervoer naar de les was het gevallen, nou, ze is 3 minuten op dat paard blijven zitten (oke, wel erg extreem, maar daarintegen, die 2 maanden ook).
Heb je een bon van de zadelmaker toen jij het hebt laten controleren?
Ik denk niet dat je je hier erg zorgen om moet maken, waarschijnlijk kan de dame in kwestie deze maand de rekeningen niet betalen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:39

Dan is het klaar. Het is toch ook niet mogelijk dat een zadel op 6 paarden goed ligt? Overigens, jij hebt een zadel dat in orde is verkocht. Als er daadwerkelijk van toen iets met de boom was, was dat echt wel eerder aan het licht gekomen als 2 maand later, mijn mening. Knipoog

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 00:41

noudy schreef:
Ik had hem ook niet teruggenomen, vooral na zo n periode al niet als de boom niet goed was geweest had ze dat ook veel eerder wel opgemerkt en ze kan je niets maken.

Ze ilde mij ook het nummer geven van haar zadelmaker,, ze zei mij dat ik hem maar moest bellen,, dan zou hij mij vertellen dat het een kapot zadel was,, en dat zij NIET voor een kapot zadel betaald heeft..

Zo raar ook ,,, als ik mijn zadel wegbreng voor opvulbeurt maken ze NOOIT complete zadel los /kaal van de boom,, vooral bij stubben ,,daar vullen ze via onderkant zweetblad op..
Raar vaag iets allemaal..

Ik vertelde haar ook dat ik me erg rot voelde,, omdat ik weet dat hij 100% goed is,,

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:41

@ zazoeyou: Laat haar dr rechten maar zoeken hoor, kan ze een eind zoeken!
Dat is nou eenmaal het risico als je een 2ehands zadel koopt, ze zegt eerst dat het goed past, vervolgens niet meer, en er staat toch niks op papier ofzo dat jij het terug zou nemen als het niet zou passen ofzo?

Ik zou gewoon vriendelijk tegen die mevrouw zeggen dat het zadel is negeken voor de verkoop en dat het niet terugneemt. Klaar verder geen discussie.

Verder niet meer rot voelen, jij hebt de verkoop keurig afgehandeld! Knipoog

Edit: Ja als je nu haar zadelmaker belt zal hij het met haar eens zijn. Hij heeft het zadel immers niet in goede staat gezien. Daarom is hij waarschijnlijk ook uit elkaar gehaald, dat doen ze niet voor opvullen etc. En waarom heeft ze het uberhaupt bij de zadelmaker gebracht!

Ik gok dat ze het zelf gesloopt heeft en nu probeert ze dat in jou schoenen te schuiven!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 00:46

Bonnetje van het nakijken heb ik niet meer|(
Toen het zadel in haar bezit was heeft ze laten weten hoe blij ze ermee was,, en hoe perfect hij lag etc..

Ik heb daarna bon weggegooid(denk ik Bloos tis ook alweer 2 maanden geleden)en alles gewist aan gegevens etc..(zij blijkbaar niet?ze heeft mn mail adres bewaard?)

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:48

zazoeyou schreef:
Bonnetje van het nakijken heb ik niet meer|(
Toen het zadel in haar bezit was heeft ze laten weten hoe blij ze ermee was,, en hoe perfect hij lag etc..

Ik heb daarna bon weggegooid(denk ik Bloos tis ook alweer 2 maanden geleden)en alles gewist aan gegevens etc..(zij blijkbaar niet?ze heeft mn mail adres bewaard?)

Hoeft geen ramp te zijn dat je dat bonnetje niet meer hebt, de winkel/zadelmaker kan dat wel bevestigen als ze echt moeilijk wil gaan lopen doen? Lachen

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:49

ik zou het zadel ook zeker niet terug nemen.
jij hebt het zadel na laten kijken voor de verkoop en weet dat het 100% in orde was toen het bij jou weg ging.
bovendien is het ook niet mogelijk dat het zadel op 6 paarden past.
en als de boom gebroken was had je dat al eerder moeten merken.
als hiermee komt na 2 maanden zou ik het echt nooit terug nemen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:49

zij is zelf zo stom geweest om het zadel niet eerst te bekijken... en op 2e hands spullen zit nou eenmaal geen garantie.. dus dikke pech voor haar.. ik zou ook niet betalen en al helemaal niet ndat ze heeft gezegd dat het een perfect zadel is..

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:51

Heb jij haar emailadres nog? Stuur gewoon een netjes mailtje (eer aan jezelf houden Knipoog) dat jij het keurig hebt laten nakijken voor de verkoop, het onder rembours hebt opgestuurd en dat er niets is afgesproken over het zadel terugnemen o.i.d. Hierna contact verbreken, jij hebt hier verder niks (meer) mee te maken!

Edit: En nu niet meer zo piekeren! Knipoog

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 00:53

lorelei schreef:
jij hebt het zadel na laten kijken voor de verkoop en weet dat het 100% in orde was toen het bij jou weg ging.

Tja dat is dus zoiets Bloos
Eerst zij ze dus dat het voor 1 paard was(van haar en haar kinderen)..voor af en toe te springen

Nu praat ze over 6 paarden waar ELKE dag mee gereden wordt Boos! ,, dan merk je toch METEEN dat boom kapot is??(wat hij NIET is)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:54

zazoeyou schreef:
lorelei schreef:

Eerst zij ze dus dat het voor 1 paard was(van haar en haar kinderen)..voor af en toe te springen

Nu praat ze over 6 paarden waar ELKE dag mee gereden wordt Boos! ,, dan merk je toch METEEN dat boom kapot is??(wat hij NIET is)

Het zadel kan best stuk zijn, helemaal als je je bedenkt dat het kinderen zijn die ermee omgaan Knipoog

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 00:55

x_Katja_x schreef:
Heb jij haar emailadres nog? Stuur gewoon een netjes mailtje (eer aan jezelf houden Knipoog) dat jij het keurig hebt laten nakijken voor de verkoop, het onder rembours hebt opgestuurd en dat er niets is afgesproken over het zadel terugnemen o.i.d. Hierna contact verbreken, jij hebt hier verder niks (meer) mee te maken!

Edit: En nu niet meer zo piekeren! Knipoog

Nee,,, ik heb NADAT ik van haar hoorde hoe perfect het zadel lag en hoe blij ze ermee was,,ALLES gewist,, geen e-mail adres meer ..

Edit: Ohw wacht,,, JA ik heb wel mailadres,, want ze stuurde mij een mailtje met telefoonnummer vanavond Knipoog

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:55

zazoeyou schreef:
lorelei schreef:

Je zegt het zelf, dat merk je meteen, dus stuur een nette mail terug met dat het zadel ok was toen je het verkocht, er niks is afgesproken over evt terugnemen(?), een gebroken boom echt wel eerder opgemerkt was als pas 2 maand later en ze niet kan verwachten dat een zadel op 6 paarden past. Klaar. Lachen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:56

Dekloktikt schreef:
Zij heeft jou haar tevredenheid nog getoond, en trouwens een gebroken boom merk en/of zie je. Dr verhaal klopt dus niet, jij heb netjes je zadel voor verkoop na laten kijken en toen had het nog een hele boom ( anders ziet die ruitersportzaak dat heust wel en die denken er dan meestal nog geld aan te verdienen ook als er wat mis mee was dus dan had je dat ECHT wel geweten ). Het enigste wat zou kunnen is dat ie bij de verzending is gebroken maar dan zou zij dat voor die 2 maanden toch echt wel opgemerkt moeten hebben. Laat dr maar gewoon banketstaaf en zeg dat jij haar een zadel zonder gebroken boom heb verkocht en jij het niet terugneemt nu het in mindere staat/conditie is.

Nee, een gebroken boom merk je of zie je niet altijd.. (misschien wel vaak, maar er zijn wel degelijk uitzonderingen.

Maar ik zou hem ook niet terug nemen, wie weet hebben hun hem wel laen vallen en laten maken en daarna jou gemaild..
Dan hadden ze meteen na aankomst naar de zadelmaker moeten gaan!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 00:57

roest schreef:
Het zadel kan best stuk zijn, helemaal als je je bedenkt dat het kinderen zijn die ermee omgaan Knipoog

Ja,, maar dan nog,, ZIJ zegt : er zit een ijzer plaatje om de boom heen,,
Dus volgens haar WAS hij al kapot Huilen

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:59

zazoeyou schreef:
Edit: Ohw wacht,,, JA ik heb wel mailadres,, want ze stuurde mij een mailtje met telefoonnummer vanavond Knipoog

Nou stuurd een mailtje! Dan heb je het netjes afgehandeld en ben je van het gezeur af!
Laat haar verder maar in dr sop gaarkoken, ze heeft immers geen poot om op te staan!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:59

zazoeyou schreef:
roest schreef:

Ja,, maar dan nog,, ZIJ zegt : er zit een ijzer plaatje om de boom heen,,
Dus volgens haar WAS hij al kapot Huilen
Knipoog