Help, ik ga jureren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tody

Help, ik ga jureren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 22:20

Goed... er is mij gevraagd om komende zaterdag een onderlinge wedstrijd te jureren. Waarom en alles en of ik dat wel zou moeten doen ga ik hier maar niet over uitwijden, maar wel de volgende vraag. Ik moet daar ook de BB jureren, en dat is al wel even geleden....

Dus de vraag is, eigenlijk: Als je B en L kunt jureren, wat is dan het verschil met de BB?

Hoe soepel moet je zijn, met die kleintjes? Het moet toch wel een beetje reeel blijven... Tips, ervaringen, en andere nuttige dingen... het is allemaal van harte welkom, dus brandt maar los!!

12luca98

Re: Help, ik ga jureren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:28

BB staat voor B beginners ik jureer zelf ook bij de hele kleintjes kijk ik zelf of ze netjes op de bordjes rijden en do voltes rond maken geen ei bv.
en of ze ook netjes op de pony zitten.
ik neem aan dat je toch een jurycursus hebt gehad.
ik zou anders het dressuur boekje goed doornemen en het regelement van de knhs daar staat genoeg tips in die je kunt helpen met jureren succes

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:41

Ik werd van 't voorjaar ook gebeld of ik een onderlinge wedstrijd wilde jureren. Voornamelijk B en L, 1x M1 en 1x M2. Ben streng maar rechtvaardig geweest Vork , punten liepen uiteen van 159 (en ja, die ging echt slecht!) tot 208 (die dus errug netjes ging). Iedereen was erg enthousiast, punten lagen bij de vorige onderingen wedstrijden altijd erg dicht bij elkaar en bijna iedereen had altijd winst.

Ga op je gevoel af, durf zowel omhoog als omlaag te punten en wat bij mij erg gewaardeerd werd is dat ik onderaan elke protocol even kort wat tips heb neergezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:20

Probeer ook bij de kleintjes wel eerlijk te zijn, dus niet zomaar overal voldoende voor te geven omdat zo leuk proberen. Door ze op onderlinge wedstrijd hoog te punten, vallen officiele wedstrijden vaak tegen, waardoor motivatie verdwijnt. Dus stimuleer ze, beloon goede dingen en geef tips voor de slechtere dingen.

Ik zelf bixiejury, dan heb je ook geregeld van die kleine hummeltjes in de ring. Liefst zou je ze allemaal superpunten geven, maar dan grote kans dat ze snel doorstromen naar de officiele dressuur en daar dan in een gat vallen.

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 15:05

Bedankt voor jullie reacties!

De wedstrijd is inmiddels verreden, en de uitslag was mooi. Misschien ben ik een ietsje streng geweest bij de BB, ( maar een handjevol met een WP), maar de organisatie leek tevreden.

Toch, het is wel anders hoor, BB..... Hoe doet men dat bij de Bixie dan? Wat is daar een 7, en hoe erg moet het zijn voor een 4? Als iemand het weet: ik hoor het graag!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:45

Tody schreef:
Bedankt voor jullie reacties!

De wedstrijd is inmiddels verreden, en de uitslag was mooi. Misschien ben ik een ietsje streng geweest bij de BB, ( maar een handjevol met een WP), maar de organisatie leek tevreden.

Toch, het is wel anders hoor, BB..... Hoe doet men dat bij de Bixie dan? Wat is daar een 7, en hoe erg moet het zijn voor een 4? Als iemand het weet: ik hoor het graag!! Lachen

De bixie telt maar 1 t/m 4, of onv/matig/goed en zeer goed. Is heel anders jureren, ook omdat maar veel minder onderdelen zijn.