Hoe ver leren laarzen inzakken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninie

Hoe ver leren laarzen inzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 14:33

Ik kan leren laarzen van iemand overnemen, alleen ze zitten nogal hoog in mijn knieholten.
Ik kan net aan mijn knieen buigen. Ze zijn nog niet ingezakt. Zouden jullie ze dan kopen?
Het zijn petries.

Shorks

Re: Hoe ver leren laarzen inzakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:34

die van mij (mountain horse sportive) zijn maar ongever 1-2 cm ingezakt.. ik weet niet of je het dan wel moet doen! maar als je dressuur rijdt hoef je natuurlijk je benen ook niet zover te buigen, dus dan zou het misschien wel kunnen!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:37

Petries en mountain horse zijn hele andere laarzen.

Volgens mij zakken de petries nog wel verder in. De mountain horse hebben elastiek dus dat is een hele andere laars.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:45

Mijn zijn ook hooguit 2 cm ingezakt, volgens mij nog niet eens. De verkoopster van de ruitersportzaak zei ook dat ze 1 à 2 cm inzakken.
Maar zijn dat nieuwe laarzen of al gebruikte? Als ze gebruikt zijn, zakken ze denk ik ook niet meer verder in.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:10

het ligt er ook aan wat voor leer het is. kalfsleer is namelijk zachter en zakt verder in dan rundleer. dus ik zou eerst eens vragen wat voor leer het is.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 15:13

had ook laarzen (Standaard maat) die eigenlijk net een cm te hoog waren. Was rundsleer, dus wat stugger. Ik heb echt een jaar getobt met die laarzen voordat ze goed zaten. Heb heel wat blauwe knieholtes gehad!
Nu 4 jaar verder zitten ze heerlijk, maar nog steeds hoger dan zou moeten, springen is geen pretje! Weet voor jezelf of je wel eens springt, daar zou ik dan wel rekening mee houden.
Verder doe ik er express geen laarzen spanners in, want anders ben ik weer terug bij af!