trailer terugkeuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

trailer terugkeuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 14:21

Ik heb me deze week een trailer gekocht.
En deze moet ik net ietsjes onder 1000 kg laten terug keuren wil ik hem met mijn mometele auto (nieuwe zwaardere komt over een jaar of 2).

Nu zie ik overal op internet dat je een trailer mag trekken met B-rijbewijs, indien de TMM van de trailer niet zwaarder is dan het ledig gewicht van de auto.
En de totale combinatie niet zwaarder dan 3500kg.

Dit is ook geen probleem.

Echter sommige mensen hoor je wat zeggen of enkel- of dubbel-asser.
Dit staat nergens vermeld als je gaat kijken wat je mag rijden met B-rijbewijs.
Of is dit niet meer? was dit wellicht vroeger...

Wie weet hier meer over?

ikke

Re: trailer terugkeuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:17

Als die zwaardere auto komt, zou ik nu niet terugkeuren. Herkeuren naar een hoger (oorspronkelijk) gewicht is een circus waar je ECHT NIET aan wilt!
los daarvan; de actie om met zo'n combi paarden te vervoeren grenst aan stupide gedrag! (ja, die andere post heb ik ook gelezen)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:28

Waarom zou je een trailer terug willen laten keuren?

Als je auto niet veel mag trekken dan moet je je sowieso afvragen of je daar mee de weg op wil met paard en trailer. Je kunt je hele auto aan gort trekken daardoor, nog even los van het rijden an sich met een trailer en een paard.

Als je een paard gaat vervoeren dan kun je maar beter er voor zorgen dat je eigen combinatie prima in orde is en dat je liefst nog wat trekkracht over hebt. Er zijn al meer dan voldoende onvoorspelbare factoren op de weg die een rustig trailerritje kunnen verstoren. Dan is het alleen maar fijn als je een combi hebt die gewoon ok is, dan ligt het daar tenminste niet aan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:07

Ik kan alleen maar meegaan met bovengenoemde reacties.
Liver nog even wachten en veilig op pad dan zo'n "ken net" combinatie op de weg...

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 07:09

Terug keuren naar 1000 kilo???

Dat is echt zo een combinatie waar je niet mee wil rijden. Dat ligt totaal niet stevig op de weg. Als je paard of pony een rare sprong zal maken trekt hij zo je auto mee!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:19

als ik het goed begrijp wil je iets weten over enkel of dubbel asser . De assen van de meeste paardentrailers liggen naast elkaar en daardoor vallen ze onder een enkel asser. Wat voor een pony wil je vervoeren ? als het gewicht onder de 1000 kilo moet blijven kan het niet een te zware zijn.(afgezien van het feit dat ik het niet verstandig vind om met een te lichte combi te rijden zou het theoretisch moeten kunnen om een schet of kleine pony zo te vervoeren)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:26

o ja . wij hebben een passat die weegt 1294(of zoiets iig geen 1300kg). Nu wil mijn vriend zonder E rijbewijs mijn trailer gebruiken om zijn motor naar het cirquit te vervoer en heeft hij netjes het formulier ingevuld om de trailer op 1250kg terug te laten keuren, gelijk geld overgemaakt zoals er voorgeschreven staat en het duurt nu al 6 weken en heb nog steeds de nieuwe papieren niet binnen. dan is het weer dit en dan is het weer dat, alle info die ze nodig hebben hebben ze maar het wil maar niet lukken. echt een droevige ellende Huilen dus weet wat je te wachten staat

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 16:05

haha, tja ben misschien toch aan het twijfelen om die trailer niet te kopen.

Maar ook mijn man wilt de trailer gaan gebrukken voor zijn circuitmotor (die die deze winter gaat kopen), hihi. zelfde probleem.

1250 kg laten terugkeuren, als je ziet op marktplaats, zie je trailers teruggekeurd naar 1088 kg. dus moet denk ik 1250 kg geen probleem zijn.

terwijl het rdw zegt, zodra ze het geld binnen hebben, worden de papieren gemaakt. mmm dus dat is ook al niet zo.
En dat terugkeuren kan alleen met papier he, dus is geen mogelijkheid om naar het rdw zelf te gaan met de trailer.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:27

Haha grappig, is mn vriend iig niet de enige die met een trailer komt(herkennen ze elkaar meteen haha)
Zover ik weet kan het inderdaad alleen met papier, langsgaan zal denk ik geen zin hebben.
als je de trailer weer met een hoger maximum massa wil hebben moet ie (zover mij bekend)wel weer helemaal gekeurd worden(bij een erkend bedrijf?)
Heb je nu echt een trailer nodig? anders is het misschien verstandiger om te wachten tot je andere auto er is

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:29

o ja ff off topic
dit is de site van mn vriend.
http://www.never2fast.nl
vind jou vriend misschien wel leuk om ff te kijken

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 17:03

hahaa ik zie dat die 13 juni ook in zolder gaat rijden...

de mijne ook, alleen dan nog met zijn R1. onze nu nog enige motor

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 07:33

hesterve schreef:
o ja . wij hebben een passat die weegt 1294(of zoiets iig geen 1300kg). Nu wil mijn vriend zonder E rijbewijs mijn trailer gebruiken om zijn motor naar het cirquit te vervoer en heeft hij netjes het formulier ingevuld om de trailer op 1250kg terug te laten keuren, gelijk geld overgemaakt zoals er voorgeschreven staat en het duurt nu al 6 weken en heb nog steeds de nieuwe papieren niet binnen. dan is het weer dit en dan is het weer dat, alle info die ze nodig hebben hebben ze maar het wil maar niet lukken. echt een droevige ellende Huilen dus weet wat je te wachten staat

Vreemd ik had het binnen 2 weken op de mat,