Ik heb echt een superleuk bijrijdpaardje, echt een knuffelpaard en ze vind het altijd leuk om te rijden, longeren, gepoetst te worden, etc.. echt aandachtverslaafd.
Alleen vandaag ging ik weer naar stal, ik dacht even lekker te kunnen gaan rijden.. maar nee, ze liet zich mooi niet uit de wei halen..
Dit is dus zeg maar al de honderdste keer dat ik voor niets naar stal kom (stal is 10 km fietsen..) en ik begin er zo langzamerhand erg van te balen..
Ik heb alles geprobeerd, eten mee de wei in nemen lukt ook niet (zelfs niet met een appel, op stal doet ze ALLES voor een appel
)..De wei is echt heel erg groot, als ik op haar afloop (al pratend, appeltje duidelijk zichtbaar) dan rent ze vrolijk naar de andere kant.
Het enige tijdstip dat ze van de wei af wil is als de andere merries er vanaf gehaald worden, en dat is pas als de stal gaat sluiten. (er staan nog een stuk of 15 andere merries op het land).
Stiekem hoop ik dat iemand een geniaal plan heeft om mijn bijrijdpaardje uit de wei te krijgen..
Maar ik denk dat dit gewoon hopeloos is, of niet?

.
Het is ook niet zo dat ik haar alleen uit de wei kom halen om te gaan werken. Ze heeft vaak genoeg een dagje vrij, dan doe ik niets behalve even borstelen, afspuiten, hoefjes invetten etc.. Al die aandacht vind ze geweldig..
. Je gaat nog een keer lezen/zonnen o.i.d. in de wei? Ben benieuwd hoe ze daar op reageert. Laat je het weten?