Zwemmen met je pony wie wat waar hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Milky_Way

Zwemmen met je pony wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 22:07

Hoi allemaal ik wil heel graag is met mijn verzorgponys zwemmen.
alleen vraag ik me af waar mag je wel met je pony te water en waar niet :S?
en waar het verstandig is en waar niet ik zie vaak fotos in meertjes enzo maar mag dat zomaar in elk openbaar meer in nederland?
en hoe weet je of de bodum veilig is?
laten jullie dat aan je pony over dat die wel aangeeft of je verder kan gaan of niet?

Tips graag want zwemmen met je pony is een van de dingen die nog op mijn verlanglijstje staan Haha!

Milky_Way

Re: Zwemmen met je pony wie wat waar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 16:45

niemad die me kan helpen?

lucky_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:30

ik ging ook altijd zwemmen met mn pony

maar gewoon aan de rivier bij ons
en in meertjes

en volgens mij mag dat gewoon hoor
ik heb er nog nooit problemen mee gehad

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:34

waar woon je dan??

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 21:38

ik woon in huissen dat is vlak bij arnhem er is wel een soort van meertje in de buurt waar mensne zwemmen maar ik heb gehoord dat de bodum daar erg ongelijk is en er soms kuilen opeesn zitten (zit ook naast een fabriek ik zelf ga er nooit zwemmen) maar er is bij arnhem ook een meer de rijkerswoerdse plassen heet dat dat is in de zomer voor bubliek geopend maar s'winters kan je er ook heen, er zijn wel strandjes waar geen mensen ligen volgens mij de andere strandjes zijn volgens mij echt alleen ligweide voor publiek.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:51

Volgens mij kan het overal wel. Zou alleen niet bij grote rivieren gaan ivm sterkte stroming.
En ik zou erop letten dat het geleidelijk aan afloopt, niet dat het ineens heel diep wordt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:52

even de zoekfunctie gebruiken. Tijdje terug heeft ook iemand dit gevraagd en kreeg daar hele goeie antwoordne op.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 13:09

jaah ik heb het gevonden Haha! ik heb de gemeente gebelt waar ik in woon met de vraag waar je in huissen met je paard mag zwemmen en waar niet en ik mag overal zwemmen (behalve in zown recreatieplas) maar veredr is het overal toe gestaan Haha!, het hangt van jezelf af of je het verstandig vind om dat te doen, maar hij gaf me een tip dat je bij de surfclub wel zou kunnen zwemmen met je pony Lachen het water was daar ook niet super vies wij mensne kunen dara ook zwemmen, aleen zei die dat je wel rekening moet houden of de pony het wel leuk vind en of er geen scherpe delen op de bodumliggen en het wel gelijk afloopt Lachen (maar dat wist ik zelf ook al wel hehe) dus in de zomer met mooi weer wandel ik er gewoon heen en ga ik er eerst zelf is in en even kijken hoe de bodem voelt en of er veel rotzooi ligt, zo niet dan probeer ik het een keer met de pony en als het niks word nou jah jammer dan, dan maar een x op vakantie ofzow zwemmen met een paardje Tong uitsteken

incognito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 19:40

Ik heb ook een paar keer gezwommen. echt super.
Bij soerendonck in de buurt... Ik heb geen idee hoe het daar
heet. En ergens bij Garderen in de buurt.

geen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:28

heey
mijn haflinger vindt het geweldig! ik heb nu 2 of 3x met haar gezwommen bij ons in de buurt is een manege met een plas waar paarden mogen zwemmen zij is niet zo heel groot 1,40 dus aan het einde waar ze niet kon staan ging ze echt zwemmen zooo leuk!!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:30

Test wel goed de bodem !
Het moet beetje hard zijn en het water moet LANGZAAM aflopen Knipoog

Als je meer wilt weten PB maar Lachen

Miraan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 12:34

ik zwem meestal gewoon bij soort bossen waar dan soort strandje ligt, (meer) en dat loopt dan steeds dieper, en met de bodem weet je eigelijk nooit of je zou eerst even zelf in het water moeten lopen.. maar de paarden zakken toch wel met hun benen in het zand een beetje.. maar de meeste paarden/pony's vinden het heerlijk Haha!