Wat zijn selectieruiters???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jemaine

Wat zijn selectieruiters???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 18:31

Een paar vragen bij een omschrijving van startlijsten:

Dressuur (selectie) wedstrijd
Selectieruiters en niet selectie ruiter: alle klassen
ook voor B ruiters zonder startkaart.

Wat is het verschil tussen een selectie ruiter en een niet selectie ruiter? Worden selectieruiters strenger beoordeeld dan niet selectieruiters? Kan een niet selectie ruiter winnen van een selectieruiter?

wereldhummel

Re: Wat zijn selectieruiters???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:32

De ruiters die aan de selectie deelenemen geloof ik.

Een selectie ruiter probeert zich te selecteren voor in mijn geval de Gelderse bijvoorbeeld

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 18:35

wereldhummel schreef:
De ruiters die aan de selectie deelenemen geloof ik.

Een selectie ruiter probeert zich te selecteren voor in mijn geval de Gelderse bijvoorbeeld

Ja, en waarom moet hij dan een selectieruiter genoemd worden? Wil de niet selectie ruiter dan niet naar een bepaalde wedstrijd? Is het zo dat selectie ruiters mee doen om naar een andere wedstrijd te mogen en niet selectie ruiters rijden de proef gewoon om de preof te halen?

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:38

Omdat je zelf kan kiezen of je wel of niet mee doet aan de selecctie,
voor de selectie kun je geloof ik 3 proeven rijden waarvan de hoogste 2 ( qua punten) tellen.
Dus als je er al heel goed voorstaat hoef je de derde keer niet meer te rijden,
Ik ga binnenkort ook naar een wedstrijd waar ze ook de sleectie houden, maar nee doe er niet aan mee, omdat ik bij de andere ook niet ben geweesd en me paard en gewoonweg nog niet klaar voor is.

Selectie ruiters gaan dan idd proberen om naar de Gelderse o.i.d. te mogen, de anderen zullen het om de punten ( winstpunt) of ervaring doen

( Als ik het fout heb, corrigeer me dan maar Knipoog )

jemaine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 18:40

okey nu denk ik dat ik het snap. De selectie ruiters doen dus mee aan andere wedstrijden om naar een betere wedstrijd te mogen waar alleen selectieruiters die geselecteerd aan mee mogen doen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 18:42

Hier is het zo dat we een kringwedstrijd hebben die ook is opengesteld voor andere kringen.
Iedereen van binnen onze kring doet automatisch mee aan de selectie, daar hoef je niets extra voor te doen.
De ruiters van buiten de kring mogen ook gewoon mee doen, maar voor deze is het een gewone wedstrijd die niet meeteld voor de selectie.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 17:52

asjemenou schreef:
Hier is het zo dat we een kringwedstrijd hebben die ook is opengesteld voor andere kringen.
Iedereen van binnen onze kring doet automatisch mee aan de selectie, daar hoef je niets extra voor te doen.
De ruiters van buiten de kring mogen ook gewoon mee doen, maar voor deze is het een gewone wedstrijd die niet meeteld voor de selectie.

zo is het hier ook..
het aantal selecties verschilt trouwens.. Je kan er meestal (bijna altijf volgens mij) de slechtste laten vallen (die telt dan niet mee voor je selectiepunten)