Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LDRD schreef:Helpen met een contract kan ik je niet, maar het is misschien wel zinvol om even het stukje over aansprakelijkheid te lezen hier: viewtopic.php?f=158&t=623044
Chip2 schreef:Ik zal even voor je zoeken ik heb een officele overeenkomst maar moet even kijken waar die is gebleven
LadyElmira schreef:Hallo,
Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met een contract over een bruikleen paard. Ik wil niets vergeten en omdat het mijn (en ook van de eigenaars) eerste keer is willen we graag wat hulp. Het gaat om het volgende:
We willen een contract opstellen voor een jaar, omdat zij haar paard aan mij uitleent en alles zo goed mogelijk geregeld moet zijn. Welke dingen komen in zo'n contract? Wat is van zelfsprekend en wat niet? Ik kan een begin maken maar weet niet hoe zo'n contract eruit moet zien dus probeer ik het zo. Als er mensen zijn die er verstand van hebben (dus meiden en jongens die niet zeker weten of hun manier klopt liever niet reageren) en weten hoe zoiets nu het beste in elkaar kan steken.. we horen het heel graag!
Edit: Dit moet er in ieder geval in komen te staan:
Paard blijft eigendom van de eigenaar maar alle kosten gaan naar mij (hoefsmit, stalling e.d.). Contract verloopt na een jaar, kan verlengt worden voor nog een jaar. Als het paard weg moet moeten zowel ik als de eigenaar een maand de tijd krijgen om afscheid te nemen en eventueel een stalling te zoeken (dus als ik hem niet meer wil, moet zij een maand de tijd krijgen om iets te zoeken. Wilt zij hem terug, moet ik een maand hebben om afscheid te nemen en de stal op te zeggen). Verder moeten de toebehoren die van de eigenaresse zijn worden opgeschreven zodat ze dit netjes terug krijgt, en mijn toebehoren worden ook opgeschreven zodat ik zeker weet dat ik die kan behouden. Verder krijgt de eigenaresse het voor het zeggen als het paard ziek wordt.
Hoe moet ik dit netjes opschrijven?