Welke deken nu op voor transport?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Welke deken nu op voor transport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 11:40

Het gaat mij voornamelijk om b.v. de clublessen. Ze zijn dan nog wat warm, en die van mij blijft nazweten, ook al stap ik hem een uur uit. Ik wil dus, ook met dit warme weer, een dunne deken opleggen op de trailer om een koude klets te voorkomen. Nu heb ik zelf een wollen deken wat super werkt, maar deze is heel dik, niet ideaal voor op de trailer nu. Ik heb een fleece liggen, maar daar blijft hij zeik en zeiknat onder, ook niet ideaal. Ik heb toen laatst een hele dunne deken aangeschaft, soort joggingstof met een heel aparte binnenvoering, ideaal zeiden ze. Maar ook hier blijft ie nat onder. Nu weet ik niet wat voor deken ik nu nog erop kan doen, ene is te warm, andere neemt niks op... Iemand tips?

CK88

Re: Welke deken nu op voor transport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 11:44

Een ouderwetse kartoenen vliegendeken helpt echt goed, het kartoen neemt vocht op, en laat je paard rustig afzweten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:36

Inderdaad een hele fijn mazige vliegendeken en of een dunne cooler.

Ik heb een cooler van Dominick, dat is een hele fijne deken voor de zomer als zweetdeken...
Amigo heeft ook mooi dunne coolers volgens mij...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 15:48

Katoen lijkt me eigenlijk niet ideaal, want dat houdt het vocht (zweet) vast en levert dan juist een koude rug op. Het voordeel van een wollen deken is dat wol het vocht doorgeeft naar buiten en dus geen koud effect geeft als hij het zweet heeft opgenomen. Een dunne wollen deken zou misschien wel werken, maar ideaal gezien zou ik zorgen dat het paard zodanig op temperatuur is dat een deken niet meer nodig is (maar ja, ik heb sowieso niet veel met dekens Haha! )

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 23:07

Een cooler, die van rambo zijn goed. Of idd een katoenen vliegendeken. Lachen Die heb ik meestal op de trailer op. Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 09:52

Dat is het probleem, ik moet een uur stappen om hem helemaal droog te krijgen en dan nog zweet ie na. Als ie thuis is gaat ie meteen onder de douche en daarna een wollen deken, maar dit is voor op de trailer te warm.
Ik heb de rambo cooler besteld na een aantal goeie ervaringen Haha!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:19

De wollen deken is ook na het wassen echt te warm hoor met deze temperaturen! Als je dan toch iets wilt, is de cooler idd een goede oplossing.