vreemd gedrag bij vaststaan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

vreemd gedrag bij vaststaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 07:52

Mijn fjordje (die ik nu een maand heb) heeft een probleempje als ik hem vastzet bij het poetsen.
Ik zet hem vast aan een stalen hek, dat is stevig genoeg. Hij staat aan een niet te lang touw, omdat hij anders met zijn hoofd eronderdoor gaat.
Hij is totaal niet zenuwachtig met vaststaan, staat op rust, oortjes opzij, en een beetje dutten. (zo erg dat ik hem eerst een keer aan moet duwen als er iemand aankomt, want anders schrikt hij ervan Clown )
Maar afentoe pakt hij opeens het touw tussen zijn tanden, en dan gaat hij er keihard aan trekken.
Ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken...
Heb elke keer flink ''eeeeeeeeh nee!!'' geroepen, met een tik achter zijn billen, om hem te laten stoppen met trekken. En daarna losgemaakt en een stuk achteruit. Daarna belonen en weer vastzetten.

Ik vraag me af waar dit gedrag vandaan komt, en hoe ik het kan afleren (niet vastzetten is weinig optie, hij wordt gepoetst in de bak, en daar staat gras in.. dus dan kan ik al poetsend meelopen omdat meneer gras gaat eten..)
ik hoop echt op tips!

Marei

Re: vreemd gedrag bij vaststaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:00

Doe een rubberen band/ringv.e.ton o.i.d. aan de ring in de muur om vast te zetten.Daar zet je hem met z'n eigen touw aan vast.Dan kan hij trekken wat hij wil maar het geeft behoorlijk mee,dus wat hij wil bereiken met dat trekken lukt hem niet en dan is de 'lol' er gauw af.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 08:13

hij trekt zich ook niet los (nog niet gelukt in elk geval)
Ik zal hem vanmiddag aan een sterke stiek zetten (heeft de eigenaar voor zijn fries)
maar het probleem is dat hij zich niet lostrekt.. Net of hij het gewoon doet om te rellen Haha!

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:15

Zet hem aan 2 kanten vast.

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:15

ik bedoel natuurlijk wel de linker en de rechterkant van het halster

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 00:10

Voor en achterkant lijkt we ook wel leuk

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 06:47

Haha! touw rond zijn staart Knipoog

ik kan hem wel aan 2 kanten een touw aan zijn halster klikken, maar ik kan het touw maar aan 1 recht hek vastmaken..
Toen hij op de vorige stal stond, stond hij aan weerszijden vast, en dan kon hij het touw ook niet pakken (probeerde hij wel)
ik moet zeggen dat hij het de laatste dagen niet heeft gedaan, maar ik hem hem elke keer los gezet...(met achtervolging van dien, toen meneer naar de wei sjokte)

Ik zou ook niet weten waar het gedrag vandaan komt..pure verveling, pesten..

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 10:22

Maar wat heb je nu liever,dat hij aan dat touw gaat terkken en gewoon blijft staan om gepoetst te worden,of dat je hem iedere keer terug moet halen om te poetsen? Duivel Tong uitsteken
Hij is gewoon een slimmerik die van alles uirprobeerd om onder de poetsbeurt vandaan te komen Haha!
(Néé,ik wíl niet in bad Clown Clown )

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 10:25

nee hij is 1x weggelopen, de andere keren heb ik eerst duidelijk gemaakt dat ik baas ben Lachen
maar het staat me tegen dat hij zich vewondt met trekken..

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 16:18

Kan het niet zijn dat 'ie last heeft van zijn tanden/kiezen? Net als baby's die tandjes krijgen op alles gaan bijten, hij misschien daarom op het touw bijt?
Doe 'ie het als je op een bepaalde plek poetst? Wie weet heeft hij last van zijn rug en zoekt hij afleiding van de pijn door aan het touw te trekken.
Het lijkt me er ook heel erg aan liggen hóe hij het doet. Het kan er heel agressief uitzien, maar ook neurotisch of juist speels.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-07 16:25

Hij doet het niet altijd, dus of het dan aan zijn tanden ligt? (tandarts komt binnen een maand een keer langs Lachen )
Het is niet als ik op een bepaalde plek poets, want vorige keer ging ik een borstel pakken (3 meter van hem vandaan, en toen begon hij. En de andere keer was toen ik tijdens het poetsen met iemand aan het praten was.
(nu ik het zo bedenk, de 3e keer was ook toen ik met iemand praatte, misschien wel een verrekte slimme manier om aandacht te trekken... kan hij zo ver erover nadenken om dan bewust zo te gaan doen?Hij krijgt wel aandacht daarna natuurlijk, want ik straf het af, en zet hem even achteruit, om vervolgens (voor het achteruitgaan) te belonen en weer vast te zetten..)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 23:21

Het zijn ook net kleine kinderen

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 07:07

Tja,dat hij zich verwond met trekken is natuurlijk ook niet de bedoeling.Maar het is iets wat hij bewust schijnt te doen,denk je dan dat hij zover zal gaan dat hij zich idd verwond?
Ik vind het iig een rare tic en misschien is dan de enige manier om het af te leren hem los te laten staan. Ach gut

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 12:49

zou er niet misschien iets van een touw of ketting die arelaksed in de mond aan voelt?
ik zou het zo niet weten maar misschien iemand hier?