Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tmara schreef:Heeft een half jaar stilgestaan en ben zo opgestapt, was allemaal geen probleem.

_Shawny schreef:dan zal het idd niet veel uit maken.
mischien heeft hij ergens last van ?

, daar doe je weinig aan, dat zal pas met de jaren verdwijnen, ik kan 'r opzich wel alleen laten staan nu, maar dan begint ze wel te schrapen.Citaat:zodra ik naar 'm toe loop is het weer over
)shan schreef:Citaat:zodra ik naar 'm toe loop is het weer over
Hij vind het gewoon eng om alleen gelaten te worden.
Je schrijft dat hij altijd in het land gelopen heeft. De poetsplaats is misschien een vreemde enge plaats.
Laat hem een poosje niet alleen totdat hij aan de plek gewend is. Dan begin je langzamerhand met een paar seconden wegblijven (stiekum om het hoekje gluren.)
Dit kan je rustig uitbouwen tot een wat langere tijd.
Een ander paard erbij zetten wil ook wel eens helpen.
Tmara schreef:hij heeft vandaag in drie kwartier tyd zichzelf byna opgehangen en hing 2 keer met zyn been over het touw,
Tmara schreef:T is een tinker van 500 kilo en een stro touwtje is zo kapot, wil niet dat ik 'constant opnieuw kan vast zetten.
Ben er vandaag achtergekomen dat het meer een soort van verlatingsangst is. dus mag een slotje op.
)Tmara schreef:Alicia: Dit paard is absoluut niet getraumatiseert, en heeft ook absoluut geen moeite met en/of
aanraking van my, Hy staat er als een lambal by al ik hem poets en vind alles lekker en
fyn. Voor alsnog zyn we uitgekomen op verlatings angst wat alles verklaart.