Hoe je eerste officiele wedstrijd starten? (ben hier nieuw i

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Hoe je eerste officiele wedstrijd starten? (ben hier nieuw i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:16

We hebben sinds kort een nieuw paard waar ik wel wat in zie om mee in de wedstrijdsport te gaan om dit te leren (met mijn pony heeft dit nooit gekunt omdat ze gewoon niet van dressuur houdt).

Nou heb ik vragen omdat ik nog nooit een officiele wedstrijd gestart heb (paard overigens is ZZ dressuur en springen internationaal geweest volgens de vorige eigenaar).

Ik heb altijd recreatie gereden en weet er vandaar dus ook totaal niks vanaf (krijg wel dressuur les overigens).

Nou mijn vragen,

-Ik ben 16, mijn paard is 1.72 hoog Moet ik tussen de paarden starten?
-Wat heb je nodig aan papieren om een wedstrijd te starten (aanvragen knhs?).
-Watvoor spullen heb je nodig (kleren, dekjes enz).
-Hoe kun je van de B naar de L1? (gaat dit standaard of moet je nieuwe papieren aanvragen bij 10 winstpunten?).
-Wat is een startkaart-coupons?
-Wanneer mag ik springen? Zo ja moet dit tussen de paarden?
-Merrie is 19, mag dit nog gewoon omdat anky's bonfire ook al met pensioen is Clown ? (het is trouwens niet dat ik bedoel dat ik fulltime ga wedstrijdrijden hooguit 1x per maand).

Bedankt als dit beantwoord kan worden, op internet kan ik veel vinden maar ik blijf toch met diezelfde vraagtekens zitten omdat ik het graag wil horen van iemand met ervaring.

Liess__

Re: Hoe je eerste officiele wedstrijd starten? (ben hier nieuw i

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:21

Ja!
allereerst moet je een vereniging zoeken, via hun kan je aan papieren komen
witte rijbroek
blouse
Wedtrijdjas + handschoenen en plastron (alles wit behalve je jas)
-Hoe kun je van de B naar de L1? (gaat dit standaard of moet je nieuwe papieren aanvragen bij 10 winstpunten?).Als je 10 WP hebt, mag je gewoon voor de volgende klasse inschrijven
Ik snap je niet
Als je 1 wp in de B hebt gehaald mag je springen tussen de paarden Lachen

Merrie is 19, mag dit nog gewoon omdat anky's bonfire ook al met pensioen is ? (het is trouwens niet dat ik bedoel dat ik fulltime ga wedstrijdrijden hooguit 1x per maand).
Tuurlijk mag dat, zolang je paard het aankan is het prima. Heeft je paard er moeite mee lijkt me dat je niet meer op wedstrijd gaat Lachen
Laatst bijgewerkt door Liess__ op 02-06-07 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:22

-Je moet idd bij de paarden starten
-Ten eerste moet je lid zijn van een rijvereniging, via hun moet je een startkaart en coupons aanvragen, op wedstrijd moet je paspoort (met geldige entingen), startkaart en coupons (stuur je van te voren op) mee
- Dressuurjas, plastron, witte (of beige) rijbroek, witte handschoentjes, goedgekeurde cap, laarzen (op leren chaps met jophurs), dekje mag in elke kleur (maar wit staat wel zo netjes).
- Gewoon inschrijven voor de L1 ipv de B als je 10 of meer winstpunten hebt, gaat dus vanzelf
- Coupons worden gebruikt om je punten door te geven aan de KNHS, je kunt deze bij je rijvereninging aanvragen en moet ze opsturen voor je wedstrijd
- Als je 1 winstpunt hebt gehaald in de dressuur, je hebt hier wel aparte coupons voor nodig, dit moet ook tussen de paarden.
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 02-06-07 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:23

ja je moet tussen de paarden starten je moet lid worden van een vereniging en lid van de knhs en via de vereniging een startkaart aan vragen je hebt nodig een zadel hoofdstel cap wit shabrak witte rij broek blousje jasje plastron plastronspeld witte handschoenen laarzen (of leren chaps) je kan als je 10 wp hebt en je vind dat je klaar bent voor de l1 kan je je zelf opgeven voor die wedstrijden en l1 starten daar hoeft niks voor geregeld te worden een startkaart is een kaart met gegevens van jou en van je paard en coupons die moet je opsturen naar wedstrijden om je op tegeven en daar komen je punten op als je 1 wp hebt in de b mag je ook springen en ook dat moet tussen de paarden

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:24

Oke ik rij dus niet bij een vereniging en de enige die hier in de buurt is voor mij om te rijden zonder trailer is een FNRS manege.

Is het echt verplicht om bij een KNHS vereniging te rijden? want dat kan problematisch worden voor me.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:25

Heel erg bedankt voor de antwoorden! Kan ik veel meer mee dan z'n stukje tekst op internet want daar begrijp ik gewoon geen moer van Clown

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:27

ja maar je kan ook administratief lid worden

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:28

MiSzNiTa schreef:

Dat is? *sorry als ik nu ontzettend dom klink Clown *

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:28

laartjuh schreef:
We hebben sinds kort een nieuw paard waar ik wel wat in zie om mee in de wedstrijdsport te gaan om dit te leren (met mijn pony heeft dit nooit gekunt omdat ze gewoon niet van dressuur houdt).

Nou heb ik vragen omdat ik nog nooit een officiele wedstrijd gestart heb (paard overigens is ZZ dressuur en springen internationaal geweest volgens de vorige eigenaar).

Ik heb altijd recreatie gereden en weet er vandaar dus ook totaal niks vanaf (krijg wel dressuur les overigens).

Nou mijn vragen,

Ja met paarden kun je niet tussen de pony's

Paspoort, met geldige entingen

Laarsen, rijkleding, cap, misschiep zweep of sporen? stoten voor het zomerzeisoen,

-Hoe kun je van de B naar de L1? (gaat dit standaard of moet je nieuwe papieren aanvragen bij 10 winstpunten?).

met 10 wp.

Ff anvragen bij de KNHS, ff kopietjes maken van je paspoort.

Ja, je moet tussen de paarden.
als je 1 wp. heb gehaald in de B.

-Merrie is 19, mag dit nog gewoon omdat anky's bonfire ook al met pensioen is Clown ? (het is trouwens niet dat ik bedoel dat ik fulltime ga wedstrijdrijden hooguit 1x per maand).

Als ie fit is en het aan kan, kan het prima

Bedankt als dit beantwoord kan worden, op internet kan ik veel vinden maar ik blijf toch met diezelfde vraagtekens zitten omdat ik het graag wil horen van iemand met ervaring.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:02

laartjuh schreef:
MiSzNiTa schreef:

Dat is? *sorry als ik nu ontzettend dom klink Clown *

Dat je er niet echt rijd, maar alleen lid wordt om de startkaart, vereniging hoeft dus ook niet naast de deur liggen (in de buurt is wel handig ivm kringkampioenschappen, als je daar aan mee wilt doen).
Vaak is dit een stuk goedkoper.
Bij ons op de vereniging is dit bijvoorbeeld 13,50 euro (ipv 140), dan komen er nog wel de kosten bij voor startkaart e.d.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:54

Al je vragen zijn ook te vinden in de FAQ hier op bokt en kijk eens op de site van de KNHS.

Ook de zoekfunctie hier op bokt zal aardig wat opleveren. Knipoog