staart schuren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saber

staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 14:44

Mijn verzorgpaard doet altijd de staart helemaal kapot schuren.. het ziet er niet echt mooi uit.
Het baasje en ik hebben van alles geprobeerd maar niks helpt.. Huilen . Hij is bang voor spuitbussen. Nu zijn we het aan het proberen met antiobtica, gister hadden we dat erop gedaan en vandaag was de hele staart weer geschuurd. Je kunt gewoon de huid/vacht/wortel ( of wat het dan ook is Bloos ) zien.
Eerst had hij een schuurdeken op maar die heeft hij helemaal kapot geschuurd dus ook geen succes..Boos! wie weet er iets wat wel goed helpt?? Sylvia ( op bokt Sabertje ) heeft van alles al geprobeert..

viv77

Re: staart schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:41

Wassen met anti jeuk shampoo?teer shampoo oid en eventueel eens bloed onderzoek doen of er sprake is van zomer eczeem. dan kun je gerichter behandelen eventueel met behulp van de DA..
En zo min mogelijk binnen zetten, zodat er niet geschuurd kan worden

benookduiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:37

Wormen kuur kan ook wel eens wondere doen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:31

Goed inwrijven met aardappelschillen(sap),, doet wonderen.. Knipoog

SWINGDOOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:03

Nagaan wanneer hij zijn laatste wormenkuur heeft gehad. Dan wassen met een goede anti jeuk shampoo. Ook weer goed uitspoelen en dan azijn erop..
Gr

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:09

ik gebruik van het kruitvat de haarlotion , (anti roos) het kost zo'n 2 euro en het werkt super, inderdaad even checken wanneer die een wormespuit heeft gehad, succes

DubaiDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:15

Waarom schuurt hij? exceem?
Je kunt daarvoor ook teatree spray gebruiken, is heel goedkoop bij het kruidvat. Anders zijn er ook hormonenzalfjes, zoals hydrocortison, moet je wel via de DA vragen.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:22

Ik heb ook een paard dat schuurt en waar ik enorm veel schik mee heb is Equimins Biting Midge Cream. Elke dag goed insmeren en het is prima onder controle te houden, ik ben er echt heel blij mee. Te verkrijgen via : www.pegasusruitersport.nl .

LJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 14:23

Mijn paard schuurt zich ook en ik heb hem al een aantal keer gewassen ed. Op de boerderij waar ik werk, krijgen de koeien in het weideseizoen oorflappen in tegen vliegen ed. Ik probeer dit nu een week bij mijn paard (aan t halster gehangen) en hij lijkt minder te schuren.

vester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:32

ik weet niet of jullie de staart met shampoo wassen, maar als jullie dat wel is doen kunnen jullie dat na spoelen met azijn, dit breekt zeepdeeltjes af, waardoor je verzorgpaard misschien daardoor al geen jeuk meer heeft.
Wij doen dit ook bij ons paard en het helpt echt!!!!!