hoe te vlechten een KWPN-er?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meissjj57

hoe te vlechten een KWPN-er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 18:24

ik rij op een KWPN-er alleen ik weet niet wat mooi stata: dunne of dikke vlechtjes? en het is een wedstrijd op de manege en alleen voor ruiters van de manege maar MOET je dan eenn wit dekje of hoeft dat niet? mag je dan ook met een andere kleur starten? en mag je bandages op een wedstrijd? en mag je bij een wit dekje ook zwarte peesbeschermers?
ja, ik weet het veel beginnersvragen, terwijl ik al wel eerder onderlinge dressuur wedstrijdjes heb gereden, maar toen had ik nog geen 'eigen' (lease) paard...
dus wie weet het???

patsur

Re: hoe te vlechten een KWPN-er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:26

Ik vind met naalden draad altijd erg chique, maar ik vlecht gewoon met elastiekjes. Ik pak een trekkam en maak scheidingen van 1 manenkam breed en dat vlecht ik en maak er een knotje van. Ik zorg wel dat het niet zo'n strakks word, zodat de twee buitenste plukken een beetje gaan staan zeg maar.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:27

Bij een onderling is volgens mij niks verplicht. Maar het staat natuurlijk atlijd wel veel mooier als je gewoon in wedstrijdteneu rijd en je paard netjes een wit dekje op heeft en is gevlochten met knotjes. Volgens mij mag je niet met bandages of peesbeschermers rijden.
Veel plezier!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:28

Bandages of beenbeschermerming mag niet op wedstrijd tijdens een proef, wel tijdens het inrijden.
Aantal knotjes verschilt meestal bij de dikte van de nek van het paard wat mooi staat.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:12

Vraag even na aan de organisatie wat er bij jullie gebruikelijk is. Op de ene onderlinge wedstrijd zien ze graag dat alles is zoals bij een "echte" wedstrijd, en bij de ander zijn ze juist heel soepel.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 11:15

Niezzz schreef:
Bandages of beenbeschermerming mag niet op wedstrijd tijdens een proef, wel tijdens het inrijden.
Aantal knotjes verschilt meestal bij de dikte van de nek van het paard wat mooi staat.

helemaal mee eens.
Als een paard een hele lange hals heeft en wel dikke manen, dan kan het mooier staan om dikke knotten te maken. Hierdoor lijkt de hals dan wat korter. Andersom werkt ook: als een paard een korte hals heeft, maak je veel kleine vlechtjes...dan lijkt de hals langer.
Ook de dikte van de manen van het paard hebben er mee te maken. Als een paard hele dunne manen heeft, kun je geen dikke knotten maken haast. En bij hele dikke manen staat het niet als je heel veel kleine vlechtjes maakt, dat komt erg rommelig over.

Over je outfit...je kleding en dekje...dat hangt heel erg van de manege af. De ene manege doet alles heel formeel, dus met wit dekje etc.
De andere manege doet het informeler...als je spullen maar schoon en netjes zijn. Ik zou als ik jou was even informeren wat de gewoonte is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 14:50