Ik heb sinds 2 weken een 3jarige Haflinger, maar hij loopt in zijn stal als het wat warmer is te schuren zijn manen zijn nu al voor een deel een beetje kort en zijn staart uhm wordt er ook niet beter op
. Hij heeft geen zomerexceem. Hij is in de 2weken ook nog niet het land op geweest (Aangezien de stal waar ik stal net nieuw is en ze zijn nog bezig met landjes uit te zetten vandaar). Heeft iemand misschien tips wat ik daar tegen kan doen of shampoo die ik kan gebruiken?Bedankt alvast.

Is dat waar? Heeft iemand daar ooit van gehoord? 
Ik weet niet of dat voor paarden kwaad kan, maar ik zou het eerst maar eens aan je DA vragen voor je je paard als proefkonijn gaat gebruiken.
Ik zou als ik jou was goed bovenaan de manen (bij de manenkam) borstelen met een harde borstel, zodat evt. vuil en losse haren weg zijn en dat dat in elk geval geen jeuk kan veroorzaken. Ik weet niet of je manenspray gebruikt, maar het kan ook zijn dat daar iets in zit waar ie niet tegen kan ofzo....
Als je dat gebruikt zou ik het etiket ff aan je DA laten zien, mss zit er iets in waarvan hij weet dat het de oorzaak zou kunnen zijn.
)of niet..