Haflinger loopt te schuren....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Haflinger loopt te schuren....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:55

Hoi,

Ik heb sinds 2 weken een 3jarige Haflinger, maar hij loopt in zijn stal als het wat warmer is te schuren zijn manen zijn nu al voor een deel een beetje kort en zijn staart uhm wordt er ook niet beter op Verdrietig. Hij heeft geen zomerexceem. Hij is in de 2weken ook nog niet het land op geweest (Aangezien de stal waar ik stal net nieuw is en ze zijn nog bezig met landjes uit te zetten vandaar). Heeft iemand misschien tips wat ik daar tegen kan doen of shampoo die ik kan gebruiken?

Bedankt alvast.

Sparky10

Re: Haflinger loopt te schuren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 09:55

kijk of er onder de manen witte neetjes zitten dan weet je dat die luis heeft en kan je met de DA bespreken of je sebacil mag gebruiken of niet ,
en misschien heft ze wel gewoon jeuk van de losse harden die vaak onder de manen blijven zitten bij het verliezen van de wintervacht , dus daar goed borstelen

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:36

Teatree olie met water aanmaken in een spuitbus en deze erop spuiten. Wassen.. En als ze de wei weer op kunnen zal ook wat schelen.. dan hebben ze minder plaatsen waar ze kunnen schuren

benookduiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:32

Op welke plek staat hij te schuren want ik weet natuurlijk niet al teveel van paarden af maar ik weet dat er bij ons er wordt op gewezen als er een paard staat te schuren vooral met zijn kont dat er misschien een wormen kuur wel eens zal helpen.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 09:07

Zoals ik al zei bij zijn manen vooral en staart ook wel en nee daar kan het niet aan liggen hij krijgt altijd netjes optijd zijn wormenkuur

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:09

hoe weet je dat ie geen zomereczeem heeft?

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 09:44

Dat weet ik bijna wel zeker. Mijn vorige Haflinger had dat en dat zag er echt heel anders uit, maar daarvoor moeten ze toch ook in de wei hebben gelopen eerst of hoeft dat niet...? Maar ik moet toch over 3 weken met hem naar de veearts dan vraag ik het daar wel even wat zij mij aanraden

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:58

_Cynthia_ schreef:
Dat weet ik bijna wel zeker. Mijn vorige Haflinger had dat en dat zag er echt heel anders uit, maar daarvoor moeten ze toch ook in de wei hebben gelopen eerst of hoeft dat niet...? Maar ik moet toch over 3 weken met hem naar de veearts dan vraag ik het daar wel even wat zij mij aanraden

wat bedoel je hier mee? Dat ze eerst in de wei moeten lopen en dan pas last van zomerexceem kunnen krijgen? Verward

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 19:29

Ik had nog een vraag iemand zei tegen mij dat ik het moest insmeren met groene zeep en daarna uitspoelen eerst dacht ik dat het een grap was, maar ze bedoelde het toch wel serieus... Bloos Is dat waar? Heeft iemand daar ooit van gehoord?

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:46

_Cynthia_ schreef:
Ik had nog een vraag iemand zei tegen mij dat ik het moest insmeren met groene zeep en daarna uitspoelen eerst dacht ik dat het een grap was, maar ze bedoelde het toch wel serieus... Bloos Is dat waar? Heeft iemand daar ooit van gehoord?

Groene zeep is volgens mij heel sterk, dat droogt uit... Nagelbijten / Gniffelen Ik weet niet of dat voor paarden kwaad kan, maar ik zou het eerst maar eens aan je DA vragen voor je je paard als proefkonijn gaat gebruiken. Haha! Ik zou als ik jou was goed bovenaan de manen (bij de manenkam) borstelen met een harde borstel, zodat evt. vuil en losse haren weg zijn en dat dat in elk geval geen jeuk kan veroorzaken. Ik weet niet of je manenspray gebruikt, maar het kan ook zijn dat daar iets in zit waar ie niet tegen kan ofzo.... Knipoog Als je dat gebruikt zou ik het etiket ff aan je DA laten zien, mss zit er iets in waarvan hij weet dat het de oorzaak zou kunnen zijn.

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:31

_Cynthia_ schreef:

Groene zeep kan je gewoon gebruiken hoor!! natmaken.. groene zeep erin.. en goed! uitspoelen!
Je ziet vanzelf wel of het resultaat heeft (waarschijnlijk wel Tong uitsteken )of niet..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 20:55

Oke dankje. Nee ik gebruik geen manenspray of andere dingen.

bloempje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 21:27

_Cynthia_ schreef:
Zoals ik al zei bij zijn manen vooral en staart ook wel en nee daar kan het niet aan liggen hij krijgt altijd netjes optijd zijn wormenkuur

staat hij aan het bos?
ik heb een fjord die volgens de da geen zomerexzeem heeft maar zich wel iets schuurt als hij in de wei aan het bos staat !!!
en ik denk dat dat ieder paard anders op deze middelen reageerd dan weer een ander paard dus
probeer gewoon eens uit waar je paardje het beste op reageerd!! maar het kan ook gewoon een droge huid zijn en dan zou een soort van etherische olie mischien HEELgoed kunnen werken !

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 21:38

Hij staat niet bij het bos of in de omgeving daarvan als ik naar het bos wil moet ik eerst de trailer pakken en 30min rijden dus Tong uitsteken dat kan het niet zijn en in de wei staat hij ook nog niet wat ik al eerder zei

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:19