schadevergoeding adhv proefperiode

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

delerium

schadevergoeding adhv proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 14:37

Samenvattend: er is een paard van eigenaar verwisseld met proeftijd van 2 weken. Het was geen succes, paard werd in de wei getrapt door anderen (verschillende paarden), heeft hier veel wondjes aan overgehouden en is door de stress veel afgevallen. Geen serieuze verwondingen, ook geen kreupelheid, wel erg veel huidbeschadiging, doffe vacht, zwelling boven het oog.
Koopster heeft dit bijtijds laten weten, verkoopster wilde hem niet terughalen maar het nog even aanzien.
Met dat de 2 weken voorbij waren heeft kooptster paard terug willen laten halen adhv proeftijd, verkoopster wilde het niet terugnemen maar de verkoop ongedaan maken ivm de plekken, in het koopcontract stond dat ze het niet terug zou nemen bij letsel. Nu wil ze ter compensatie een schadevergoeding.
Er is een dierenarts geweest de dag dat de verkoopster het paard terug op kwam halen (onder het zadel), die constateerde hetzelfde, noemde nog dat het paard er onverzorgd bij stond.

Verkoopster heeft nu het paard, maar de koopster de papieren nog.
Beide partijen hebben rechtsbijstand achter zich, maar willen er gewoon uit kunnen komen.

Wat is wijsheid?
Hoeveel recht op hoeveel schadevergoeding is er?
Hoe zouden jullie dit oplossen?

De helft van het aankoopbedrag is teruggestort.

Sammy78

Re: schadevergoeding adhv proefperiode

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:47

goede advocaat/rechsbijstand in arm nemen en zij het uit laten vechten, maar ja wel zelf rekening mee houden dat je aan het kortste eind KUNT trekken..... de beslissing ligt dus in handen van een ander en misschien zie die het weer anders dan jij.

......weer een reden om een paard niet op proef te doen. Je krijgt er blijkens alleen maar ellende mee, als ze echt geintersseerd zijn in je paard, kunnen ze toch ook bij stal komen rijden om een goede indruk te krijgen, tenzij het hele goede bekenden van je zijn......

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:56

Een vergoeding van zo'n 200 euro vind ik redelijk. Voor dat geld kun je er een dierenarts naar laten kijken enz. Als een paard echt kreupel zou lopen of grote wonden zou hebben dan is het een andere zaak. De helft terugstoren vind ik erg weinig.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:15

200 euro lijkt mij een redelijke vergoeding, dat zal namelijk in de buurt liggen van de werkelijke kosten.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 22:32

Ik hou jullie op de hoogte van hoe het afloopt.
Ter verduidelijking; deze kwestie heeft nada, niets, niente en noppes te maken met de fjord in mijn onderschrift!!