Onze pony doet telkens zelf het halster af in de trailer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesjan

Onze pony doet telkens zelf het halster af in de trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:17

Onze pony van 1.22 staat dagelijks in de trailer, dit gaat prima maar er is 1 probleempje.
Hij doet elke keer als hij op de trailer staat zijn halster of hoofdstel zelf af door met zijn hoofd onder de stang door te gaan en als hij dan terugtrekt dan is zo het halster/hoofstel af. We hebben al het halster strakker gemaakt of het touw strakker zodat hij minder ruimte heeft, maar je kan hem ook niet te strak vastgebonden op de trailer zetten, elke keer weet hij het toch weer voor elkaar te krijgen.
Wie weet er raad?

Demian

Re: Onze pony doet telkens zelf het halster af in de trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:51

Vlecht 't halster tussen z'n manen (achter z'n oren) Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:31

*grijns* dat voorkomt idd wel dattie m af krijgt...

Ik snap dat het lastig is, maar is het echt gevaarlijk? Je zou zelfs kunnen overwegen het halster na het sluiten van de klep af te doen als je je zorgen maakt over in het halster gaan staan... Moet je alleen wel altijd het zeiltje goed dicht doen...

miesjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:53

Ik doe nu ook vaak het halster af in de trailer, maar als ik of de kinderen dan de deur aan de zijkant openmaken probeert hij door dat deurtje naar buiten te komen Bloos , wat hem dus al een keer gelukt is. Ik ben bang dat hij hierdoor een keer zijn benen breekt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:09

Gewoon aan twee kanten wat korter en hoog vastzetten zodat hij niet teveel kan bewegen. Zo zetten wij vroeger de hengsten vast toen ik nog geen hengstenschot erin had. En ja... dan maar geen hooi of veel vrijheid.
Los zetten zou ik alleen doen wanneer ze in een 2-paards staan en goed strak staan

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 13:20

Je zou hem ook aan een band kunnen vastzetten, die komt om zijn nek heen en is (bijna) niet af te krijgen, mits je hem goed omdoet en goed vast maakt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:03

miesjan schreef:
Ik doe nu ook vaak het halster af in de trailer, maar als ik of de kinderen dan de deur aan de zijkant openmaken probeert hij door dat deurtje naar buiten te komen Bloos , wat hem dus al een keer gelukt is. Ik ben bang dat hij hierdoor een keer zijn benen breekt.

Het klinkt vergezocht, maar als de andere methodes niet werken, dan kun je er altijd nog over denken een rek te maken/laten maken wat je voor het deurtje kan zetten en je alleen van buitenaf weg kan halen. Of er een touw oid voor spannen...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:19

een schot voor de balk zetten zodat ie er niet onderdoor kan om het halster af te schuiven?
ik zou persoonlijk een band nemen waar koeien ook mee vaststaan en daar het halster aan vastknopen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:51

Als de pony niet kan omdraaien in de trailer, dan zou ik het halster aflaten. De kans is groter dat het een keer mis gaat met het afdoen van het halster (blijven haken, in paniek raken), als dat er iets gebeurt als de pony los staat in de trailer.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:55

knappe pony hoor Clown
maar dat is wel een lastige zaak zulke fratsen Tong uitsteken
Mischien iets voor de voorstang maken een schot ofzo zodat ze daar niet er voor uit kan glippen

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:18

Friezen doen dit ook vaak, en die doen we altijd zo'n koeienhalsband om. Dan de klip van de band aan de ring van het halster vastmaken, en paard gewoon vastzetten aan het halster. Ze krijgen het zo echt niet af.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 10:21

miesjan schreef:

en is hij niet bang om in de trailer te staan?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 14:57

Maartje1990 schreef:
miesjan schreef:

En wat wil je er dan anders aan doen, een preek houden?
"Lief paard. In de trailer staan is niet eng, en ik ben bang dat je jezelf pijn doet als je steeds door het deurtje naar buiten wil. Zou je alsjeblieeeeft je halster om willen houden, ook al vindt je het eng?"
Haha!

Dit geeft gewoon gevaarlijke situaties, en als ze eenmaal weten hoe ze een halster af kunnen doen vergeten ze dat zomaar niet meer.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:01

Los zetten is heel gevaarlijk! Ik kende iemand die het deed met haar paard van 1m70 (want hij was toch braaf) en die heeft zich toch een keer weten om te draaien in een nauwe tweepaardstrailer terwijl ze aan het rijden waren op de autostrade.

Even nieuwsgierig: waarom staat hij elke dag op de trailer?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:02

gewoon zo'n halsband om doen! die heb je gewoon voor paarden

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:09

Volgens mij is dit heel simpel op te lossen (tenminste als je pony een beetje lange manen heeft). Je maakt twee vlechtjes in zijn manen en die vlecht je om het halster heen. De uiteinden van de vlechtjes vlecht je dan in elkaar. Knappe pony als hij dat los krijgt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:23

poes schreef:
Los zetten is heel gevaarlijk! Ik kende iemand die het deed met haar paard van 1m70 (want hij was toch braaf) en die heeft zich toch een keer weten om te draaien in een nauwe tweepaardstrailer terwijl ze aan het rijden waren op de autostrade.

Even nieuwsgierig: waarom staat hij elke dag op de trailer?

Omgedraait tijdens het rijden met het schot ertussen??? das een knap lenig paard....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 15:27

Jeps; maar het kan dus Lachen Paard was zich ook wel de pleuris geschrokken hoor. Ik denk dat hij zich er eerst over gehangen heeft of zo. Maar denk dus nooit dat het niet kan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:24

Maartje1990 schreef:
miesjan schreef:

En wat wil je er dan anders aan doen, een preek houden?
"Lief paard. In de trailer staan is niet eng, en ik ben bang dat je jezelf pijn doet als je steeds door het deurtje naar buiten wil. Zou je alsjeblieeeeft je halster om willen houden, ook al vindt je het eng?"
Haha!

Dit geeft gewoon gevaarlijke situaties, en als ze eenmaal weten hoe ze een halster af kunnen doen vergeten ze dat zomaar niet meer.[/quote]

wat is dit nu weer voor flauwe opmerking.

Kijk het beest wil z'n halster loslaten en wil door een onmogelijk deurtje naar buiten, dit lijkt mij vluchtgedrag en vluchten doe je als je bang bent, dan ga je er toch voor zorgen dat het beest niet bang is in de trailer, als hij niet meer bang is zal die misschien ook niet meer proberen om te ontsnappen. Je moet geen oplossing zoeken voor het probleem, maar je moet het probleem oplossen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:26

Kan net zo goed zijn omdat ie weet dat ie zo lekker los laat en dat liever heeft. Hoeft geen angst te zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:38

poes schreef:
Kan net zo goed zijn omdat ie weet dat ie zo lekker los laat en dat liever heeft. Hoeft geen angst te zijn.

ik zeg toch ook niet dat hij bang is, ik suggusteer dat. En is dus een vraag aan de TS

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:46

Ik heb eerder de idee dat hij dit trucje ooit eens ontdekt heeft en het nu gewoon makkelijk vindt.

miesjan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 12:30

Bedankt voor de reacties maar hij is niet bang om op de trailer te staan, hij loopt er graag op. Hij moet bijna dagelijks op de trailer omdat we met hem naar een dorp verderop moeten gaan als mijn dochter gaat rijden of les heeft.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 13:53

dan zou ik toch voor die extra band gaan, die dingen kosten niet veel en is veiliger dan zonder halster te staan.
Je hebt gewoon een te slimme pony en dat heeft zo zn voordelen en nadelen Lachen