Eerste L1 wedstrijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moi89

Eerste L1 wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 08:53

Mijn paard en ik reden vorig jaar niet zo lekker meer op wedstrijden. Dus naar een hele tijd geen wedstrijden en een nieuw zadel loopt ie nu weer super. Morgen start ik voor de eerste keer weer L1 met mijn paard. Proef 9 en 10. Nu is mijn vraag, waar moet ik op letten in de proef. Tuurlijk moet je gewoon netjes rijden en mooi door de hoeken gaan. Maar met wat voor onderdelen kun je nu extra punten halen. En bij welke onderdelen moet je goed opletten of het ook goed gaat?

OdiEtAmo

Re: Eerste L1 wedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 14:59

Toen ik L1 reed concentreerde ik me altijd heel erg op het wijken, netjes, voorhand voor, daarna weer rechtrichten.
Een 7 of 8 zijn toch wel een extra boost voor je punten.
Verder gewoon netjes op de letter rijden, dan heb je altijd wel een 6-je. Lachen
Ook goed verschil laten zien met de middengangen tegenover de arbeidsgangen, maar dat moest in de B ook al. Knipoog
Middenstap niet overhaasten hals iets laten zakken, middendraf en galop rustig opbouwend, kort maar krachtig wegrijden, en duidelijk weer terugnemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:12

Voorhand voor bij het wijken is niet helemaal de bedoeling. Paard moet evenwijdig op de hoefslag (of na 5 meter) weer naar voren gereden worden.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 08:42

Ik bedoel daarmee dat de achterhand niet 'voor' mag gaan.
Beetje vreemd verwoord idd.
Dus afwenden, rechtstellen, zorgen dat de achterhand niet voor de voorhand komt (dat de voorhand dus nét ietsje voor de achterhand zit zeg maar..).
En dan weer rechtrichten.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:20

vooral met goede middengangen scoor je door de gehele proef goed. Heb je een spetterende middendraf dan scoor je lekker

moi89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 08:34

oké dankje

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:37

en wat nu als je paard die spetterende gangen niet heeft Knipoog

start met mn merrie ook in het L1, en haal de meeste punten door gewoin netjes alles af te werken.
maar heel spetterend zijn mijn proeven niet omdat mn paard die gangen niet geeft (wel correct maar niet spetterend)
nu mag k niet klagen, nu 2 x gestart en wel winst maar toch Knipoog

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:47

Tja das dus precies ook mijn probleem. Wat betreft die spetterende gangen. Dat is ook de reden dat ik het aangeef. Ik merk dat ik daar juist erg door terug loop in de punten. Ik haal ook mijn winstpunten wel maar tijdens het schrijven bij de jury kan je goed merken dat het een stempel drukt op je punten of je die spetters hebt of niet

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:50

dat merk k ook,
maar denk niet dt er een oplossing voor is , mensen willen toch een bepaald iets zien,

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 08:53

nou het is wel zo dat als je echt goede overgangen voorwaarts en terug laat zien en je middengang net wat minder is dat je toch aardig scoord omdat het er dan toch actief uitziet

fuurtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:33

veel jury's houden van voorwaartse pony's
gister heb ik bij de L1 geschreven vooral voorwaartse pony's kregen goede punten
en netjes op de bordjes rijden natuurlijk ook hoeken rijden

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 13:03

Middengangen zijn bij mij ook niet fantastisch. Knipoog
Vooral de middendraf, dat lukt het beste als ik met mijn zitknobbel een verandering kan aangeven, maar door het lichtrijden lukt dat heel moeilijk.
Maar door veel oefenen is het al wel een stuk beter geworden. Lachen

Voorwaartse proeven wordt idd gewaardeerd, heb er vandaag met beide proeven een compliment voor gekregen van de jury.